Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@04:29:52 GMT

ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۸۴۴

ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار

تفاهم نامه ایجاد ۱۴۰هزار فرصت شغلی برای زنان روستایی سرپرست خانوار در مشهد امضا شد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از صندوق کارآفرینی امید، علی ربیعی رئیس هیأت مدیره این صندوق در مراسم امضا تفاهم نامه مثلث اقتصادی با استانداری خراسان رضوی گفت: مثلث اقتصادی اجرا شده در خراسان رضوی الگوی مناسب توسعه منطقه‌ای می‌تواند باشد که توازن بازار کار و اقتصاد مردمی را برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که این طرح امروز در استان رقم خواهد زد در حقیقت محرومیت زدایی با نگرش بر تقسیم بندی منطقه‌ای و با اجماع و اقبال عمومی تسهیل گران اقتصادی یا همان سرمایه گذاران روبرو خواهد شد.

ربیعی تاکید کرد: توسعه صنایع خرد به ویژه با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه باید توسعه‌ای باشد تا زمینه نشاط و شادی را به جامعه اشاعه دهد.

وی تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه 140هزار زن روستایی سرپرست خانوار، توانمند سازی و مشغول به کار خواهند شد که زمینه شکوفایی اقتصادی خانواده و تزریق شادی و نشاط را به جامعه در پی خواهد داشت.

اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم با تاکید بر مطلوب بودن نتایج طرح مثلث اقتصادی اجرا شده گفت: خوشبختانه با توجه به اهداف تعریف شده در چشم انداز این تفاهم نامه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد که هرساله میزبان زائرین زیادی است زمینه مناسب فروش بی دغدغه محصولات تولیدی را خواهد داشت.

وی افزود: وجود مرز مشترک با کشورهای همسایه می‌تواند پتانسیل دیگری را برای فروش و عرضه محصولات فراهم کند.

 انتهای پیام/

R1012189/P1010113/S7,82/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تأمین اجاره و ودیعه مسکن، تأمین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تأمین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهادهای حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تأمین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشأ خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و.. داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 6080837

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم