Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@07:33:14 GMT

خودداری آلمان از استرداد یک قاتل به ایران

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۹۳۲

ساعت24 - یک نشریه آلمانی گزارش داده است که با وجود درخواست رسمی تهران از برلین برای استرداد یک فرد متهم به قتل، آلمان از پذیرش این درخواست خودداری کرده است.

 نشریه «فوکوس» روز پنج‌شنبه گزارش داد که ایران از دو سال پیش از آلمان خواسته یک تبعه ایرانی متهم به قتل را به تهران مسترد کند، اما برلین از اجرای این درخواست خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این فرد ۵۰ ساله که نامش فاش نشده، در سال ۲۰۱۵ فردی را در تهران به قتل رسانده و سپس به صورت غیرقانونی از کشور گریخته است. ایران در سال ۲۰۱۷ رسما درخواست استرداد این فرد را که به عنوان پناهجو در آلمان به سر می‌برد، به برلین ارائه کرده است، اما مقام‌های آلمانی به این بهانه که این فرد در صورت بازگشت به ایران با احتمال اعدام روبروست، این درخواست را اجرایی نکرده‌اند.

این فرد در سال ۲۰۱۶ وارد آلمان شده و در حال حاضر هم در نورنبرگ اقامت دارد.

دادستان رسیدگی‌کننده به این پرونده، در این رابطه به فوکوس گفته است: «به دلیل اینکه این فرد در وضعیت پناهندگی به سر می‌برد، مقام‌های مربوطه از استرداد او خودداری کرده‌اند. این فرد در کشورش به جرمی متهم شده که می‌تواند حداکثر مجازات، یعنی مجازات مرگ را به همراه داشته باشد.»

بنا بر این گزارش، مقام‌های آلمانی گفته‌اند که قصد دارند این پرونده را مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود شواهد کافی، این فرد را در آلمان محاکمه کنند. به همین منظور، دو نامه نیز برای دریافت شواهد از ایران، به مقام‌های مربوطه در تهران ارسال شده است.

پیش از این هم چند کشور غربی به بهانه‌هایی مشابه از استرداد مجرمین ایران، از جمله افراد متهم به فساد مالی، خودداری کرده بودند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:در پی وقوع یک فقره درگیری خیابانی منجر به قتل با سلاح سرد در یکی از روستا‌های جزیره قشم، و متواری شدن قاتل، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد قاتل پس از درگیری با مقتول ۲۵ ساله، به مقصد یکی از استان‌های همجوار متواری شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی از بازگشت متهم مطلع که با هماهنگی قضائی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود معترف شد، افزود: متهم جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • قاتل فراری در شوش دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۲ سال در قشم
  • دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم
  • قاتل فراری در قشم دستگیر شد
  • قاتل تهرانی در قشم به دام افتاد
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم
  • یا آزادم کنید یا قصاص