Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری در دیدار با هیئت امنا و نمایندگان دانشگاه‌های عضو اندیشکده مطالعات راهبردی گیلان به وجود ظرفیت‌های متنوع و ارزشمند در استان گیلان اشاره کرد و افزود: هر اقدامی که در این استان در بخش‌های کشاورزی، اقتصادی، گردشگری ابتدا منافعش به مردم گیلان می‌رسد و این نسبت به استان‌های دیگر یک مزیت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در جهت افزایش منافع مردم تاکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به تمایل کشورهای همجوار با گیلان برای توسعه روابط بین‌المللی با کمترین محدودیت ها مواجه هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد ۷۰ درصدی مبادلات تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای صادرات محصولات کشاورزی پشتیبان خوبی برای کشاورز گیلانی است.

وی با تاکید بر آینده نگری در جهت افزایش سطح رضایتمندی کشاورزان خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی های موجود می توانیم میزان بهره‌وری در کشاورزی را چند برابر کنیم.

استاندار به افزایش قیمت محصولات تولیدی گیلان همچون برنج و چای اشاره کرد و اظهار داشت: تدابیری برای حفظ این قیمت در ماه‌های آینده صورت گرفته است تا کشاورزان شاهد افزایش میزان درآمد خود باشند.

وی تحقق اهداف کلی نظام در بخش صادرات و واردات را در سایه گسترش روابط با کشورهای همسایه دانست و اظهار داشت: در بخش‌های مختلف برنامه وجود دارد و ممکن است نواقصی داشته باشد که با تعیین راهبردها برای هریک از محصولات گیلان می‌توانیم مقدمات مورد نیاز در جهت تحقق آن را فراهم کنیم.

استاندار گیلان شرایط مطلوب طبیعی و آب و هوایی گیلان را عاملی برای مهاجرت‌های بی‌برنامه و بی‌ضابطه عنوان کرد و گفت: مهاجرت‌ بی‌ضابطه غیربومیان به بهره‌برداری از فرصت‌ها و استعدادهای گیلان آسیب می‌رساند.

وی به همجواری گیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در فاصله کوتاه زمانی اشاره کرد و افزود: این حجم عظیم جمعیتی می‌تواند ظرفیت خوبی برای بازار استان گیلان باشد.

دکتر سالاری با بیان اینکه در گیلان از ظرفیت‌های گردشگری نسبت به حجم بالای تعداد مسافران ورودی به این استان استفاده درستی نشده است، افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و متنوع مورد نیاز گردشگران در سطوح قیمتی مختلف برای گیلانیان ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی کنیم.

وی همفکری برای توسعه استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی باید بر زندگی مردم اثر مثبت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ظرفیت راه آهن را نباید فقط محدود به مسافرت مردم استان کنیم افزود: از ظرفیت تورهای گردشگری برای سفر هدفمند مسافران، توسعه حمل و نقل کالا و درآمدهای ترانزیتی با اتصال راه آهن به انزلی و آستارا برای رونق بخش ریلی گیلان باید بهره بگیریم. 

وی به تصویب بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مختلف عمرانی گیلان در سفر اخیر رییس‌جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود: تصویب این میزان از اعتبار در سفرهای استانی رییس‌جمهور در ادوار مختلف کم نظیر است که یک فرصت برای گیلان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: مردم باید در جریان امورات استان در عرصه‌های مختلف قرار گیرند و در این مسیر بتوانند پیشنهادهای سازنده خود را ارائه کنند تا شاهد بهره‌وری بهتر از اعتبارات عمرانی منطبق با نظر آنان باشیم.

وی به پروژه‌های مختلف اقتصادی در دست اجرای استان اشاره کرد و گفت: در مسیر تدوین شیوه‌نامه‌های مختلف با استفاده از خرد جمعی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان گام‌های موثری در جهت اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای مردم برداشته می‌شود.

دکتر سالاری به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه های ساماندهی آب بندان‌ها اشاره کرد و افزود: با لایروبی آب‌بندان‌ها می توانیم بدون هزینه از اعتبارات دولتی به آب‌رسانی کشاورزی و نیز رونق گردشگری، آبزی پروری و ورزش‌های آبی کمک کنیم.

وی به ابلاغ شیوه‌نامه کنترل سیلاب و ساماندهی رودخانه‌های استان در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این شیوه‌نامه قبل از وقوع سیل اخیر و همراهی افکار عمومی با آزادسازی حریم رودخانه‌ها و لایروبی آن تدوین، ابلاغ و عملیاتی شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تصویب شیوه‌نامه احداث شناگاه‌ها در جلسه اخیر مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این شیوه‌نامه بر استفاده از خدمات با محوریت سازه های چوبی قابل حمل، حفظ محیط زیست و ارائه خدمات به گردشگران تاکید شده است.

وی طرح گیل پارک را نیز یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام با هدف تامین نیازهای ضروری مردم در مسیرهای بین جاده‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: در این مراکز بین راهی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و واحدهای اقامتی بوم گردی نیز پرداخته می‌شود.

استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت تولید گیاهان دارویی، احداث دهکده‌های جنگلی با هدف رونق گردشگری و کنترل ساخت و سازهای بی رویه با نظارت دقیق در روستاها از برنامه‌های دیگر در دست اقدام است.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در جامعه اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی با اجرای طرح هزار روستا؛ هزار ورزشگاه، برگزاری جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی در راستای توجه به مقوله فرهنگ در جامعه است.

وی اصلاح رفتارهای اداری را نیز بسیاری ضروری دانست و گفت: براین اساس بخشنامه هایی تحت عناوین ساماندهی جلسات اداری، سفر هفتگی مدیران کل به شهرستان‌ها، تشریفات‌زدایی اداری، کاهش نصب بنرها و تردد خودروهای مسوولین و ساماندهی ماموریت های اداری مدیران صادر و ابلاغ شد.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: ابلاغ این بخشنامه ها با هدف ایجاد انضباط مالی، اقتصادی و اداری در سطح ادارات و دسترسی و نظارت بیشتر مردم به مدیران تدوین و اجرایی شده است.

وی به تدوین بخشنامه نظارت مردم بر دولت از طریق سمن ها با هدف افزایش سطح پاسخگویی مدیران به افکار عمومی اشاره کرد و گفت: مردم رفتار مدیران را رصد می کنند و افزایش روحیه صرفه جویی و جلوگیری از اسراف توسط کارگزاران در میزان رضایتمندی مردم بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه ها را در منظر عموم مردم قرار می دهیم تا نظرات آنان را دریافت و اعمال کنیم، گفت: مردم باید در تصمیم گیری ها مشارکت کنند تا آن چیزی که موردنظر آنان است در جهت توسعه استان بکارگرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت حمل و نقل دولت گردشگری مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • تدبیر اهالی رسانه برای برگزاری هر چه باشکوهتر روز قدس
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود
  • مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید نیازمند حمایت مدیران است