Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نصرت و ایمان الهی عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به ویژه عملیات فتح خرمشهر بود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در ارومیه افزود: امام خمینی (ره) نیز با درک این نکته فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) یقین داشتند که بدون پشتیبانی خداوند متعال، امکان پیروزی در هیچ نبردی وجود ندارد و همین امر نیز در فرمایش ایشان متبلور شد.
وی بیان کرد: هرجا ملت ایران ایستادگی کرده، خداوند متعال نیز نصرت خود را فرستاده است که این امر در شرایط حاضر نیز صدق می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امروز نیز با اتکا به خداوند متعال و مقاومت به یقین تمام مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تبعیت از فرهنگ علوی نجات ‌بخش جامعه اسلامی است، گفت: باید نهج‌البلاغه به عنوان میراث گرانبهای امیرالمومنین (ع) همواره نصب‌العین مردم و مسوولان در جامعه اسلامی قرار گیرد.
وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: این روزها باید زنده نگه داشته شوند و به عنوان الگو و سرمشق به نسل‌های آینده انتقال یابند.
به گزارش ایرنا فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز پایان‌بخش دوره اول جنگ است که با تجاوز عراق به ایران در تاریخ 31 شهریور سال 1359 آغاز شد و با آزادسازی مناطق اشغالی به پایان رسید.
طی عملیات بیت المقدس پنج هزار و 38 کیلومترمربع از خاک وطنمان از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج و همچنین 180 کیلومتر از خط مرزی نیز تامین امنیت شد.
حدود 19 هزار نفر از نیروی دشمن در عملیات بیت المقدس به اسارت رزمندگان در آمدند و بالغ بر 16 هزار تن نیز کشته و زخمی شدند.
61 فروند هواپیمای جنگی، یک فروند بالگرد، 150 دستگاه تانک و نفربر، 30 قبضه توپ، 200 دستگاه خودروی زرهی سبک و سنگین در این عملیات منهدم و 150 تانک، 30 قبضه توپ و 300 دستگاه خودرو زرهی سبک و سنگین به غنمیت گرفته شد.
در این عملیات لشکر 3 زرهی و لشکرهای 11 و 15 پیاده عراق به میزان 80 درصد، لشکرهای 9 و 10 زرهی به اندازه 50 درصد، لشکر 7 پیاده 40 درصد، لشکر 5 مکانیزه و لشکرهای 6 و 12 زرهی به میزان 2 درصد، تیپ های 9، 10 و 20 گارد مرزی 100 درصد، تیپ 109 پیاده 60 درصد، تیپ های 601، 602، 416، 419 پیاده عراق 50 درصد و تیپ های 31، 32 و 33 نیروهای مخصوص به میزان بسیار زیادی منهدم شدند.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايثار و شهادت نصرت الهي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم معنوی و پر فیض شب‌های قدرهمچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه و با همکاری هیات انصارالحسین (علیه السلام) از ساعت ۲۲:۳۰ الی ۳ بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار خواهد شد.

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم است.

زمان: ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳
مکان: مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی است.

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود