Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دکتر سید محمد مهدی میر ناصری افزود: هر ساله عنوان مشخصی برای این روز بر اساس نیاز جامعه جهانی از طرف سازمان جهانی بهداشت اعلام می شود و موضوع امسال تشخیص زودهنگام و درمان سرطان های دستگاه گوارش است که هر کشور متناسب با شرایط خود به نوعی در راستای موضوع برنامه های علمی برگزار و آگاهی بخشی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته میرناصری، از برنامه های هفته گوارش پخش پوستر و بروشور ها و بنرهای مرتبط با موضوع این هفته است که در ۱۷ فرهنگسرای تهران و ۷٠٠ بیمارستان در سراسر کشور برای افزایش آگاهی مردم توزیع می شود.

دبیر اجرایی هفته سلامت گوارش درباره برنامه های هفته سلامت گوارش در ایران افزود:هفته سلامت گوارش در ایران به مدت یک هفته از اول تا هشتم خرداد ماه در ۱۲ استان کشور با برپایی سمینارها جهت آگاهی بخشی به عموم جامعه در حال برگزاری است.

وی در پایان، استان های فارس، تهران، گیلان، اصفهان، قم، گلستان، خراسان رضوی، مازندران، اهواز، کردستان و آذربایجان شرقی را از جمله استان های مجری طرح هفته سلامت گوارش برشمرد و خاطرنشان کرد: سرطان های گوارش سهم زیادی از ابتلا به سرطان را به خود اختصاص داده و با توجه به شیوع سرطان های معده و کولون، تمرکز بیشتری برای پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع این دو بیماری در این هفته خواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به سرطان بیمارستان درمان سلامت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است

ایسنا/یزد دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور و مشاور امور استان‌های وزارت بهداشت گفت: ۱۸ تا ۲۵ درصد سهم سلامت در اختیار وزارت بهداشت و مابقی بر عهده سایر دستگاه‌هاست.

دکتر «حمید اخوان» در سومین مجمع سلامت استان یزد با قدردانی از توجه ویژه مسئولان استان یزد به حوزه سلامت، افزود: توجه به مجامع سلامت استان ناشی از منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی سلامت کشور است.

وی اظهار کرد: با تاکید رییس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت، مبحث امنیت غذایی از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته و مقوله «نان سالم و آرد کامل» در تمامی استانها در حال اجراست.

اخوان به وظیفه رسانه ملی در امر ترویج سلامت اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام دهد و اهمیت سلامت رابرای مردم از طریق برنامه سازی و جلب مخاطب، پررنگ کند.

این مسئول همچنین از آمادگی وزارت بهداشت در حوزه تخصیص بودجه و طرح‌های تحقیقاتی در راستای ارتقای سلامت مردم استان خبر داد.

عوامل مخل سلامت مردم شناسایی شود

«مهران فاطمی» استاندار یزد هم در این مجمع امنیت و سلامت را دو مقوله مهم برای بشریت خواند و افزود: نظام رسانه‌ای کشور و استان باید ترویج سبک زندگی سالم و شناسایی عوامل مخل سلامت مردم را در اولویت اقدامات خود قرار دهد و نقش تمامی عوامل موثر در سلامت را در مورد بررسی قرار داده و به یک عامل بسنده نکند.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران نظام سلامت استان افزود: انتشار اخبار، اطلاعات و داده‌های مرتبط با مقوله سلامت باید به صورت دقیق و مستند صورت گیرد و مجامع سلامت، محل تحلیل‌های درست و کارشناسی شده در حوزه سلامت است.

استاندار با اشاره به این که سلامت محیط زیست و جامعه، خط قرمز است، اظهار کرد: فعالیت صنایع آلاینده را محدود کرده ایم و صدور سه هزار مجوز سالیانه در صنعت، به ۱۲۰۰ مجوز رسیده و ۱۸۰۰ صنعت آلاینده و آبخواه در استان در محور مهریز-عقدا حذف شده و هیچ مجوز جدیدی صادر نشده است.

فاطمی تصریح کرد: روح حاکم بر سند یزد نوین و سیاست‌های اقتصادی استان، محیط زیست سالم، هوای سالم و سبک زندگی سالم است و درخواست کرد مسئله دو قطبی کردن صنعت و سلامت در استان ایجاد نشود.

وی صنعت پاک، صنعت پبشرو و صنعت دانش بنیان را از مزیت‌ها و دستاوردهای استان برشمرد و گفت: مجامع سلامت باید موضع خود را به طور دقیق در حوزه عوامل موثر برسلامت بیان کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری و بهداشت را مقدم بر درمان عنوان کرد و گفت: ایجاد سلامت پایدار در استان باید از اهداف برگزاری چنین نشست هایی باشد.

اجرای برنامه تامین سلامت کارکنان یزد نوین

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، دکتر «سید مهدی هاشمی باجگانی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در سومین مجمع سلامت استان، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷۱ خانه بهداشت، ۹۰ مرکز سلامت جامع شهری و روستایی و ۹۳ پایگاه ضمیمه، مستقل و حاشیه در سطح استان فعال است.

وی افزود: کسب رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ، طراحی و اجرای برنامه تامین سلامت کارکنان یزد نوین (تسکین)، واکسیناسیون تکمیلی ۳۴ هزار نفر از اتباع غیرایرانی زیر ۱۵ سال ساکن استان، بیماریابی سل در بیش از ۲۳ هزار نفر از اتباع غیرایرانی ساکن استان و کشف و مراقبت ۶۲ بیمار جدید و افتتاح ۱۱ مرکز مردمی نفس در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین دستاوردهای معاونت بهداشتی دانشگاه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون است.

وی راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان افشار طی سال گذشته، پیگیری و تهیه ام آر آی جهت بیمارستان های خاتم الانبیاء ابرکوه و فاطمه الزهرا مهرِیز، خرید ۲۵ دستگاه دیالیز جهت بیمارستان های استان، خرید شش تخت آی سی یو همراه با تجهیزات جهت بیمارستان تفت و خرید پنج دستگاه ماشین همودیالیز بیمارستان اردکان از طریق هیات امنا ارزی در سال گذشته را از مهمترین دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه برشمرد.

هاشمی به اقدامات حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول در نمونه های مهارت آزمایی سم آفلاتوکسین در کشور، کسب رتبه اول در اجرای برنامه اعتبار بخشی روش‌های آزمون‌های شیمیایی و محصولات بهداشتی در کشور و همچنین کسب رتبه اول در ارتقای توانمندسازی آزمایشگاه های سطح دو کشور از افتخارات این حوزه در سطح استان و کشور است.

در پایان این نشست بیانیه‌ای قرائت و از برگزیدگان فعال حوزه سلامت استان قدردانی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • اجاره سالن سمینار در سلام حرفه‌ای + مشاوره رایگان
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • تغییر زمان سمینار آموزشی کمک داوران ویدیویی
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • یزد رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ