Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:31:39 GMT

مدیاتک هم به جمع تراشه‌سازان 5G می‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۱۲۸

مدیاتک هم به جمع تراشه‌سازان 5G می‌پیوندد

به تازگی شرکت مدیاتک اعلام کرده است که چیپ‌ست 5G مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدش را در ماه جاری میلادی معرفی و رونمایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به محبوبیت و گسترش روزافزون شبکه اینترنت ۵G، غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با همکاری اپراتورهای مخابراتی متعددی در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت PocketNow حاکی از آن است که شرکت تایوانی مدیاتک (mediatek) کنیز تصمیم گرفته است که از چیپ‌ست‌های مجهز به مودم شبکه نسل پنجم اینترنت 5G رونمایی کند و به جمع سایر شرکت‌های بزرگ تراشه ساز همچون هواوی، کوالکام و سامسونگ که چنین به معرفی و ارائه چنین محصول مشابهی پرداخته‌اند، بپیوندد.

تراشه و محصولات ساخت شرکت مدیاتک که به چیپ ست‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت مشهور هستند، حالا قرار است طی برگزاری رویدادی در ماه جاری میلادی از سوی این شرکت تایوانی معرفی شوند که می‌توانند نویدبخش رونمایی گوشی‌های هوشمند جدیدی باشند که نسبت به سایر محصولات مشابه خود که مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ ساخت کوالکام هستند، از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

این چیپ ست مجهز به مودم‌های شبکه نسل پنجم اینترنت 5G و مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که با تکنولوژی ۱۲ نانومتر و با یونیت پردازنده مستقل هوش مصنوعی عرضه شده است. به عبارتی دیگر، این تراشه قادر است محاسبات هوش مصنوعی را در سرعت بسیار بالایی انجام دهد و بدین ترتیب نظر و رضایت کاربران محصولات تکنولوژی را به خود جلب کند.

این بیانیه از سوی مدیاتک نشان می‌دهد که چیپ ست جدید مذکور احتمالاً در کمتر از دو هفته آینده رونمایی خواهد شد و در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه این روزها کشورها و شرکت‌های مخابراتی متعددی در تلاش برای ارائه نسل پنجم اینترنت همراه هستند، شبکه ۵G تبدیل به یک موضوع داغ در جهان شده است تا غول‌های تکنولوژی در شرق و غرب دنیا به تقابل و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر بپردازند و قدرت و تلاش خود را در این عرصه به رخ یکدیگر بکشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیاتک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ریلمی Narzo 70 5G به تراشه Dimensity 7050 SoC مجهز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ریلمی Narzo 70 5G که قرار است به زودی عرضه شود، به تراشه مدیاتک Dimensity 7050 SoC مجهز شده است و آن را به سریع‌ترین گوشی هوشمند در رده خود تبدیل کرده است؛ این گوشی هوشمند دارای یک نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است.

یک دوربین سه‌گانه در یک ماژول دایره‌ای شکل روی پنل پشتی گوشی ریلمی Narzo 70 5G تعبیه شده است، دوربین اصلی آن به حسپر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد.

پیش از این شرکت ریلمی اعلام کرده بود که در تاریخ ۲۴ آوریل گوشی Narzo 70x 5G را وارد بازار خواهد کرد، اکنون نیز اعلام کرده است که گوشی Narzo 70 5G نیز در همان روز عرضه خواهد شد.

کد خبر 747100

دیگر خبرها

  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)