Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز در گزارشی به تصمیم جدید شرکت‌های عرضه کننده و اپراتور‌های فعال در بریتانیا و ژاپن پرداخته است و این طور که به نظر می‌رسد بعد از تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن نام هواوی در فهرست سیاه شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده و همچنین تحریم این شرکت چینی از سوی گوگل و مایکروسافت، شرکت‌های عرضه کننده موبایل و خدمات مخابراتی در کشور‌های دیگر نظیر ژاپن و بریتانیا نیز تصمیم گرفته‌اند همکاری‌های خود را با هواوی قطع کرده و به حالت تعلیق دربیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدین ترتیب سه شرکت بزرگ عرضه کننده گوشی‌های هوشمند هواوی در ژاپن اعلام کرده‌اند که در فروش و عرضه محصولات آتی و نسل جدید سری گوشی‌های هوشمند این برند چینی تجدیدنظر خواهند کرد و این بدان معناست که به احتمال زیاد نمی‌خواهند در این مساله ریسک کرده و متحمل ضرر و زیان‌های گسترده ناشی از تحریم‌های آمریکا شوند.

در بریتانیا نیز که ماه‌هاست بر سر نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی به عنوان یک شرکت بزرگ توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی لازم برای توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بحث در گرفته و این کشور تصمیم گرفته بود که توسعه تجهیزات اصلی و هسته‌ای را بر عهده اپراتور دیگری واگذار کند و تنها توسعه برخی ابزار و تجهیزات فرعی را به دست هواوی بدهد، حالا به نظر می‌رسد که دو شرکت بزرگ مخابراتی و عرضه کننده موبایل در این کشور یعنی وودافون و EE در نظر دارند با شرکت ۵G قطع همکاری کنند و دیگر محصولات و گوشی‌های هوشمند آن را تحت تأثیر محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی گوگل به فروش نرسانند.

از طرفی دیگر، شرکت ARM هم که یک تراشه ساز معروف مستقر در بریتانیاست، نیز اعلام کرده است قرارداد همکاری خود با هواوی را به دلیل تحریم‌های تجاری آمریکا به حالت تعلیق درخواهد آورد و بدین ترتیب از فروش تراشه‌های خود به این شرکت چینی خودداری خواهد کرد.

همچنین بر اساس گزارشی که در BBC آمده است، شرکت ژاپنی پاناسونیک نیز اعلام کرده که تبادلات تجاری و همکاری‌های خود با هواوی را تا اطلاع ثانوی قطع و متوقف خواهد کرد.

پنج شنبه هفته گذشته بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

بعد از آن شرکت آمریکایی آلفابت، شرکت مادر گوگل و توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اقدام جدید کاخ سفید به منظور قراردادن نام برخی شرکت‌های چینی از جمله هواوی در فهرست سیاه شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا، مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند.

بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تحریم هواوی هوآوی آمریکا گوگل مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید

خودروساز ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۷ نسل‌های بعدی خودرو‌های برقی خود را در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان عرضه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازی هوندا موتور ژاپن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷، شش مدل خودروی الکتریکی نسل بعدی را با نام تجاری Ye در چین که بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می‌شود را عرضه کند.

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ در مجموع و با احتساب مدل‌های قبلی ۱۰ نوع خودروی برقی را با برند هوندا را در چین عرضه کند. اقدامی که منجر خواهد شد هدف این شرکت در رسیدن به سهم ۱۰۰ درصدی خودرو‌های برقی از بازار چین تا سال ۲۰۳۵ محقق شود.

خودورسازی هوندا که در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ ژاپن، از نظر حجم فروش محسوب می‌شود، در افزایش فروش خودرو‌های برقی از رقبای اروپایی و آمریکایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز عقب مانده است.

پیش از این هوندا و نیسان موتور که دو شرکت رقیب در ژاپن هستند، در مواجهه با رقابت فزاینده از سوی سازندگان خودرو‌های برقی چینی، اعلام کردند که در حال بررسی برای مشارکت در بخش‌های کلیدی و نرم‌افزاری هستند.

گفتنی است، شرکت هوندا در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ از خودرو‌های الکتریکی «هوندا سری ۰» و دو مدل مفهومی دیگر در نمایشگاه خودروی CES رونمایی کرد.

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • بریتانیا تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟