Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سریع‌القلم مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در نشست خبری که امروز (پنجشنبه دوم خرداد ماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، درباره حواشی پیش آمده در خصوص کشف برنج مخلوط ایرانی و پاکستانی طی دو روز گذشته توسط تعزیرات اظهار کرد: متأسفانه طی چند روز گذشته اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌ها در این خصوص منعکس شد، در همین راستا ترجیح دادم برای تنویر افکار عمومی و اینکه نشان دهم شهرداری و فروشگاه شهروند پاسخگو هستند، تصمیم گرفتم که یک نشست خبری برگزار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته التهابات شدیدی در بازار کالا و خدمات رخ داد، افزود: این التهابات از مرداد سال ۹۷ آغاز شد و تا مهر ماه ادامه یافت و سپس آرام گرفت.

سریع‌القلم با اشاره به اینکه بازار همچنان ملتهب بود، گفت: فروشگاه شهروند یکی از مراجع تنظیم بازار است که مصداق آن هم عرضه گوشت تنظیم بازار بود که در ۹ ماه گذشته به بهترین شکل صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه ظرف چند ماه اخیر قیمت برنج ایرانی به صورت ناگهانی و هیجانی افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وظیفه داریم از اقشار آسیب پذیر حمایت کنیم، لذا تلاش کردیم تا برنج را با قیمت مناسب عرضه کنیم.

وی با اشاره به ورود مقادیری برنج طی ماه‌های اخیر به فروشگاه شهروند افزود: زمانی که بخش اول این برنج‌ها وارد شد، بخش کنترل کیفیت از آن‌ها نمونه گیری کرد و اجازه ورود این برنج را داد، اما در بخش دوم واحد کنترل کیفیت پس از نمونه گیری متوجه شد که خلوص برنج با آنچه که مورد نظر ما بوده است، برابری ندارد، زیرا در بخشی از آن‌ها برنج ریزدانه وجود داشت و فاقد کیفیت مورد نظر بود.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه در تاریخ ۹۸/۰۲/۲۹ واحد کنترل کیفیت و قیمت با معاونت مربوطه مکاتباتی در خصوص این تخلف انجام دادند، گفت: دو روز بعد در ۳۱ اردیبهشت ۹۸ در ابتدای ساعت کاری مأموران تعزیرات در فروشگاه حضور پیدا کردند و با مشاهده این نوع از برنج‌ها نامه زدند که این برنج‌ها از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری شوند و ما هم به سرعت دستور جمع‌آوری را صادر کردیم.

سریع‌القلم با بیان اینکه از همان ابتدا قرار بود که این برنج‌ها در انبار باشند تا به تأمین کننده مرجوع شوند، تصریج کرد: پس از اینکه تعزیرات از وضعیت موجود گزارشی تهیه و آن را به قاضی ارسال کرد، ما هم مستندات خود را ارائه کردیم و، چون قاضی مشاهده کرده بود که بخشی از این برنج‌ها در فروشگاه به فروش رسیده‌اند، دستور داد که بقیه برنج‌ها با قیمت هر کیلو ۱۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها به فروش برسند.

وی افزود: در نهایت ۱۱۵ تن از این برنج که در انبار بود، در روز ۳۱ اردیبهشت به سطح فروشگاه آمد و با قیمت ۱۰ هزار تومان به مردم فروخته شد که ظرف ۸ ساعت تمام این برنج‌ها به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه مقدار اولیه این برنج ۲۰۰ تن بوده و ۸۵ تن آن با قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده بود، تصریح کرد: بر همین اساس مقدار باقی مانده که برابر ۱۱۵ تن بود، با دستور قاضی به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش رسید.

سریع‌القلم با بیان اینکه این تأمین کننده ۱۱ سال است که برای شهروند برنج تأمین می‌کند و پرفروش‌ترین برند شهروند است، گفت: فعلا من دستور داده‌ام که پرداختی‌های او متوقف شود و قاضی هم دستور داده تا حساب پرداختی او مسدود شود.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به اظهارات تنظیم کننده ادامه داد: او در تعزیرات ادعا کرده که برنجش خالص است و مخلوط پاکستانی ندارد، لذا قاضی هم دستور داده تا از ۳۰ تن برنج موجود در انبارهایش، نمونه‌گیری شود تا اصل قضیه روشن شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هنگامی که متوجه عدم خلوص برنج‌ها شدید آن را از سطح فروشگاه‌های خود جمع‌آوری نکردید، گفت: ما در بخش زیادی این کار را انجام دادیم، اما، چون حجم برنج بالا و زمان بر بود این کار محقق نشد.

سریع‌القلم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برنج را در انبار‌های خود احتکار کرده بودید؟ تصریح کرد: برنج موجود در انبار احتکار نشده بود، بلکه برنجی بود که از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده بود و می‌خواستیم به تأمین کننده مرجوع کنیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه قیمت خرید و نمونه برنج به قاضی ارائه شده و منتظریم پس از بررسی اقدام به صدور رأی کند، گفت: ما از روز ۳۰ اردیبهشت ماه اقدام به جمع‌آوری کردیم، اما جمع‌آوری صد تن برنج برای ما زمان‌بر بود.

وی افزود: اقدامات لازم در خصوص آزمایش و نمونه‌گیری برنج‌ها در قسمت تحقیقاتی در حال انجام است.

سریع‌القلم گفت: البته حضور نیرو‌های تعزیرات در سطح فروشگاه‌های شهروند همیشگی است و تنها به آن روزی که بر روی برنج‌ها دست گذاشتند مربوط نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

ایرانی ها در رتبه دوم خرید خانه در ترکیه از سوی شهروندان خارجی هستند. روس ها در مقام اول هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس 2024 با 47.9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1778 باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس 1.7 درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با 618 باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با 618 باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با 151 باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با 48 درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 5685 باب رسید.

طی ماه مارس به‌ ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها 411 باب خانه، ایرانی‌ها 182 باب خانه، اوکراینی‌ها 129 باب خانه و عراقی‌ها نیز 82 باب خانه خریدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفیر ایران: هیچ ایرانی در کودتای ترکیه آسیب ندیده است/ مردم زمینی به ترکیه سفر نکنند افزایش فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه ایرانی ها 3 برابر سال قبل در ترکیه خانه خریدند

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است