Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@23:07:16 GMT

برترین کشورهای جهان برای کارکنان خارجی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۲۵۳

برترین کشورهای جهان برای کارکنان خارجی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مؤسسه "ای سی ای اینترنشنال" با نظرسنجی از ۲۸۰ شرکت بزرگ در ۱۶۰ کشور و ۱۰ هزار شاغل خارجی در این شرکت‌ها، به رتبه بندی کشورهای مختلف جهان از نظر مطلوبیت فضا برای کار اتباع خارجی، سیستم‌های حمایت درمانی و آموزشی، سطح دستمزدها و نظام مالیاتی آنها برای شاغلین خارجی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ۱۰ کشور برتر جهان عبارتند از:

۱- انگلیس: با وجود برگزیت، تمایل شرکت‌ها برای جذب نیروی خارجی کاهش نیافته است و برخی از این شرکت‌ها حاضرند برای جذب نیروی کار ماهر خارجی تا ۴۲۱ هزار و ۷۹۸ دلار هزینه کنند.

۲- ژاپن

۳- چین

۴- هند: شاید دیدن رتبه هند با آن هم ترافیک و آلودگی و نرخ بالای مهاجرت این کشور برایتان تعجب آور باشد اما شرکت‌های این کشور برای جذب نیروی کار ماهر خارج حاضرند تا ۲۷۶ هزار و ۴۱۷ دلار در سال هزینه کنند.

۵- فرانسه

۶- هنگ کنگ: با وجود آن که هنگ کنگ گران‌ترین شهر جهان از نظر هزینه‌های زندگی است هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتباع خارجی به شمار می‌رود.

۷- کره جنوبی

۸- استرالیا: جایی که شرکت‌ها برای جذب نیروی ماهر خارجی به طور متوسط حاضرند تا ۲۶۶ هزار و ۸۴۸ دلار هزینه کنند.

۹- آرژانتین

۱۰- آمریکا: متخصصان خارجی در این کشور ۲۵۰ هزار و ۲۸ دلار درآمد دارند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کارکنان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی بدون وضو!

در چهار دهه سپری شده از انقلاب، کاهش بی عدالتی، حمایت از محرومان، برچیدن ربا از سیستم بانکی کشور، از بین بردن رانت و تبعیض در معاملات و فعالیتهای اقتصادی تنها بخشی از وعده هایی بوده است که تحت عنوان اقتصاد اسلامی به مردم داده شده است. اما ایجاد ملزومات و پایبندی دولت به اجرای اقتصاد اسلامی حکایت آن مردی شده است که در وصیتنامه خود نوشته بود که تکالیف دینی خود را انجام داده و هیچ نماز قضایی بر گردن ندارد ولی فرزندانش تا می توانند برای او وضو بگیرند!

اکنون پس از چهار دهه، افکارعمومی با دو پرسش اساسی مواجه است؟

نخست آنکه اقتصاد اسلامی چیست؟ آیا اساسا وجود دارد یا مفهومی موهم است؟ از نظر علمی چه جایگاهی در مدلهای اقتصادی متعارف دارد؟ آیا قرار است اقتصاد اسلامی جایگزین مدلهای رایج اقتصادی که دهها سال است در کشورهای مختلف دنیا، اجرا می شود، گردد؟

دوم آنکه چه نسبتی بین اقتصاد اسلامی و اقتصاد فعلی ایران وجود دارد؟ آیا در مقایسه با قبل از انقلاب یا دهه نخست انقلاب یا وضعیت کشورهای دیگر، به معیارهای اقتصاد اسلامی نزدیکتر شدیم یا از آن فاصله گرفتیم؟ اینکه بهره بانکی در ایران در مقایسه با اکثر کشورهای جهان بالاتر است، اینکه اقتصاد ایران از نظر شاخص های فساد، رانت و عدم شفافیت در بین کشورهای جهان رتبه پایینی دارد، اینکه پارامترهای بیکاری، فقر و فاصله طبقاتی در ایران بسیار بالاست، چه نسبتی با اقتصاد اسلامی دارد؟

و اما یکی از ظلم‌هایی که در دهه‌های اخیر به اقتصاد اسلامی شده این است که برخی ناکارآمدی‌های اقتصاد ایران به پای اقتصاد اسلامی نوشته شده است. به جرات می‌توان گفت که در چهل سال اخیر هیچگاه مجال برای اجرای اقتصاد اسلامی فراهم نبوده است. اقتصاد ما در عمل بر اساس سیاست‌های نظام بازار آزاد، آن هم به شکلی ناقص و تقطیع شده، مدیریت می‌شود؛ ولی مشکلات به پای اقتصاد اسلامی نوشته می‌شود. حتی در فضای تولید دانش نیز اقتصاد اسلامی جایگاه چندانی ندارد. باید پرسید که چه بخشی از بودجه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های اقتصاد کشور و مراکز پژوهشی اقتصادی به تحقیقات اقتصاد اسلامی اختصاص یافته است؟ ما چه مقدار از محققان اقتصاد اسلامی حمایت کردیم؟ اگر تحلیلی سرانگشتی از بودجه اختصاص یافته به اقتصاد اسلامی داشته باشیم، باید بگوییم تقریبا هیچ!

قسمت تلخ ماجرا در پس این همه بی توجهی، اسلامی بودن اقتصاد  کشورهایی است که اسلامی نیستتد. طبق پژوهشی که دو تن از اساتید دانشگاه جورج واشنگتن انجام داده اند، بیشتر کشورهای اسلامی، اصول اقتصاد اسلامی را رعایت نمی‌کنند و برآوردی از میزان اسلامی بودن اقتصاد ۲۰۸ کشور در سراسر دنیا نشان می دهد: کشورهای ایرلند، دانمارک و لوکزامبورگ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از لحاظ اقتصاد مبتنی بر اصول اسلامی به خود اختصاص داده‌اندو بهترین کشور اسلامی از لحاظ اداره بر اساس اصول اقتصادی اسلام، مالزی است که رتبه ۳۳ را از آن خود کرده‌ است. ایران با رتبه ۱۳۹ در بین ۲۰۸ کشور، پس از کشورهایی همچون، کویت، قزاقستان، برونئی، بحرین، امارات متحده عربی و ترکیه قرار داد.

در پایان باید گفت که زمانی که از اسلامی‌سازی اقتصاد سخن می‌گوئیم به این معنی نیست که از ابزارهای اقتصادی غرب استفاده نمی‌کنیم. بلکه از آن ابزارها استفاده می‌کنیم، ولی با جهان بینی، روش و مکتب خود از ابزارهای آنها استفاده کند. اقتصاد اسلامی اگر بتواند به درستی پیاده شود، بسیاری از بحران‌های اقتصادهای کنونی را برطرف کرده و می‌تواند ساختار جدیدی را برای اقتصاد کشورمان جهت خروج از رکود، رشد، اصلاح نظام بانکداری و اصلاح سیستم مالی ایجاد کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • گوگل بیش از 100 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد