Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اوکراین به تغییرات نظام انتخاباتی این کشور رای منفی داد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور جدید اوکراین که بدون داشتن هیچ سابقه سیاسی ماه گذشته میلادی در انتخابات این کشور پیروز شد، با وعده مبارزه با فساد و تشکیلات سیاسی روی کار آمد.

او با توجه به اینکه حزب تازه‌اش هیچ کرسی‌ در پارلمان نداشت، سریعاً این پارلمان را منحل و مقرر کرد که انتخاباتی ملی در تاریخ ۲۱ ژوئیه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، رای منفی پارلمان به طرح اصلاحات نظام انتخاباتی این کشور، نشانگر توانایی قانونگذاران برای عدم تایید دستورکار اصلاحات این رییس جمهور جدید دست‌کم تا پیش از برگزاری انتخابات ۲۱ ژوئیه است.

زلنسکی در مطلبی که در انتقاد از پارلمان اوکراین در فیسبوک منتشر کرد، نوشت: سیاستمداران پیر نظام پیر را انتخاب می‌کنند زیرا این گزینه به آنان فرصت می‌دهد که طول زندگی سیاسی خود را افزایش دهند. آنان برای در دست گرفتن پارلمان روی ارتشاء حساب می‌کنند اما مطمئنم که اشتباه می‌کنند.

آن دری پاروبی، رییس پارلمان اوکراین زلنسکی را به ایجاد بحران در نظام پارلمانی با انحلال پارلمان این کشور و اعلام انتخابات متهم کرده و گفته است، قانونگذاران تصمیم او را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

زلنسکی برای پیش‌برد دستورکار اصلاحات خود که در کمپین انتخاباتی‌اش وعده آن را داده، به حمایت پارلمان نیاز دارد.

آرتور گاراسیموف، رهبر حزب رییس جمهور سابق اوکراین که در انتخابات ریاست جمهوری از زلنسکی شکست خود، اظهار کرد: این اصلاحات نه تنها استانداردهای دموکراتیک را تقویت نمی‌کند، بلکه آنها را تضعیف می‌کند.

قانونگذاران اوکراین همچنین از انتصاب‌های زلنسکی در پست‌های کلیدی انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه اوکراین از تعلل غرب برای ارسال کمک به این کشور انتقاد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: احساس می‌کنیم که غرب دستانش را پشت کمرش گره کرده و ما را در جنگ تنها گذاشته است.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که اوکراین دیگر نمی تواند یک کشور مستقل در نظر گرفته شود، زیرا کی یف به کمک اتحادیه اروپا و ایالات متحده وابسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

کد خبر 6081382

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • دیمیتری مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم