Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:48:16 GMT

روز جهاني قدس ميراث گران سنگ امام خميني است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۳۴۲

روز جهاني قدس ميراث گران سنگ امام خميني است

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با بيان اين که امسال روز جهاني قدس مصادف با 10 خردادماه جاري است، گفت: راهپيمايي يوم الله روز جهاني قدس، ميراث گران سنگ امام خميني(ره) است که ديگر منحصر به ايران نبوده و در ده ها کشور ديگر نيز برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، نصرت الله لطفي روز پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت «سالگرد ارتحال حضرت امام خميني، قيام خونين يوم الله 15 خرداد و راهپيمايي روز جهاني قدس» اضافه کرد: در روز قدس همچون سال هاي گذشته مردم از مسيرهاي 10 گانه به سمت ميدان بزرگ آستانه حرکت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پس از تجمع مردم در ميدان آستانه، حرکت راهپيمايان ساعت 11 شروع مي شود و از مسير ميدان شهيد مطهري، خيابان اراک، پل حجتيه و خيابان شهدا؛ شرکت کنندگان به سمت مصلاي قدس حرکت مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: سخنران راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر مقدس قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع) است.
لطفي بر آماده سازي زيرساخت هاي مورد نياز براي سهولت مردم به منظور شرکت در راهپيمايي روز جهاني قدس تاکيد و بيان کرد: همه دستگاه بايد در اين زمينه احساس مسئوليت کنند و با تمام امکانات خود در اين زمينه مشارکت داشته باشند.
وي همچنين بر مهيا ساختن وسائل رفت و آمد شرکت کنندگان در راهپيمايي از منطقه پرديسان تاکيد کرد و گفت: در بخش هاي تابع قم نيز مراسم روز قدس با محوريت ائمه جمعه به صورت باشکوه برگزار مي شود.
پرديسان در منطقه هشتم شهرداري و در جنوب غربي شهر قم واقع شده است، اين منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازي وقت تاسيس و در سال 1390 به يکي از مناطق هشت گانه شهرداري قم تبديل شد.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با تاکيد بر وحدت، انسجام، همدلي و اتحاد خاطرنشان کرد: بايد در راهپيمايي سراسري روز جهاني قدس شعارهاي مرتبط با اين روز منعکس شود.
وي با اشاره به پديده شومي که به عنوان معامله قرن مطرح است، افزود: نظام سلطه مي خواهد هرچه که هست را از فلسطيني ها بگيرد که اين امر انسجام بزرگ ملت اسلام را مي طلبد تا بار ديگر با حضور پرشکوه در راهپيمايي روز جهاني قدس، اتحاد و همدلي مسلمانان در برابر نظام سلطه نشان داده شود.
وي بر برگزاري راهپيمايي باشکوه روز قدس در شهر مقدس قم تاکيد و اظهار کرد: مردم در مناسبت هاي گوناگون از جمله راهپيمايي 22 بهمن سال گذشته نشان دادند که با وجود همه سختي ها و مشکلات اقتصادي پشتيبان نظام و انقلاب اسلامي هستند.
لطفي بر تبيين اهميت و ضرورت شرکت مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس تاکيد و اظهار کرد: شرکت در راهپيمايي روز جهاني قدس، فقط دفاع و حمايت از مردم مظلوم کشور فلسطين نيست، بلکه مرتبط با امنيت ملي کشور نيز ما است.
امام خميني در 16 مرداد 1358 در اقدامي هوشمندانه آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهاني قدس» نامگذاري کردند و اين روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که همبستگي خود را براي حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان فلسطين به نمايش بگذارند.
وي در بخش ديگر سخنان خود، بر برگزاري مراسم باشکوه به مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل، نکوداشت آغاز رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي و قيام خونين يوم الله 15 خرداد و نيز برگزاري راهپيمايي روز 15 خرداد تاکيد کرد.
وي افزود: در اين ايام ضمن گراميداشت ياد حضرت امام خميني، بايد نشر و تبيين مکتب سياسي امام راحل، بيان ويژگي هاي منحصربه فرد امام، آرمان هاي انقلاب و تبيين ولايت و رهبري رهبر معظم انقلاب نيز مورد توجه قرار بگيرد.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم گفت: زمان و مکان برگزاري مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خميني و قيام خونين يوم الله 15 خرداد، در آينده به مردم شريف، انقلابي و ولايتمدار قم اطلاع رساني خواهد شد.
در اين جلسه که با حضور مرتضي حيدري فرماندار قم برگزار شد، برخي از اعضاي شورا به بيان ديدگاه ها، نظرها و پيشنهادهاي خود در رابطه با موضوع هاي مطرح شده در جلسه پرداختند.
15 خرداد سال 1342 سرآغاز نهضت اسلامي به رهبري امام خميني است که در جريان اين رويداد مهم تاريخي شمار زيادي از مردم، روحانيان و طلبه ها به دست عمال رژيم پهلوي به شهادت رسيدند.
حضرت امام خميني رهبر فقيد جمهوري اسلامي ايران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند و حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين روز انتخاب شدند.
7406/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی  در این تجمع که امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: روسای اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌های اسلامی، هیات امنای بازارها، هیات مدیره مجتمع‌های تجاری باید ضمن توجیه کسبه و انجام امور فرهنگی و تبلیغی، وظایف خود را در مواجهه با پدیده شوم کشف حجاب و بدپوششی انجام دهند.

سردار حسن پور افزود: حجاب اسلامی که از ضروریات دین محسوب می‌شود مورد هجمه دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفته و با برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت این موضوع هم اکنون چالشی برای جامعه و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه برخی مقوله حجاب را صرفا فرهنگی دانستند، ولی از انجام کار فرهنگی و تبلیغی هم دریغ کردند، گفت: در این رابطه کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی فروردین امسال در جمع کارگزاران نظام زبان به گلایه گشودند و با صراحت کامل رعایت حجاب اسلامی بانوان را وظیفه شرعی و قانونی دانسته و از مسئولان خواستند که کم کاری‌ها را در این حوزه جبران کرده و جلوی توطئه دشمنان در کشف حجاب و بازگشت به وضعیت اسفناک دوران طاغوت را با جدیت بگیرند.

وی اضافه کرد: ما نیز در این تجمع عظیم بازاریان و آحاد مردم قاطعانه از همه مسئولان کشور و در همه سطوح می‌خواهیم با برنامه ریزی دقیق و با سرعت جلوی گسترش بی حجابی و بدپوششی را گرفته و با معدود افرادی که دستورات دشمن را اجرا می‌کنند و به صورت شبکه‌ای برای بی عفتی جامعه گام برمی دارند، برخورد قاطع و قانونی داشته باشند.

سردار حسن پور افزود: بسیجیان اصناف نیز در قالب گروه‌های تذکر لسانی در تعامل با مسئولان امر، ائمه جماعت بازار، اتحادیه‌ها و مدیران صنفی به وظیفه خود در احیای فریضتین امر به معروف و نهی ازمنکر اقدام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی