Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی بزرگ حمایت از شاهوار با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، تشکل‌های زیست محیطی و دوستداران طبیعت و همچنین برخی مسئولان شاهرود ظهر پنج شنبه در مقابل اداره منابع طبیعی شهرستان برگزار شد و دوست‌داران طبیعت با حمل پلاکاردهایی خواستار توقف کامل فعالیت معدن بوکسیت و تخریب‌های بیشتر در منطقه شاهوار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان پیمایش بخشی از قله شاهوار در اعتراض به آنچه فعالیت‌های معدن بوکسیت تاش عنوان می‌شود، نیز با حضور گسترده مردم صورت گرفت.

تلاش مردمی برای حراست از شاهوار

این برنامه از سوی تشکل‌های زیست محیطی مردمی همزمان با احتمال تمدید مجوز معدن بوکسیت تاش برگزار شد و دوست داران طبیعت با حضور در منطقه شاهوار اعتراض خود را نسبت به تخریب این منبع آب ساز شمال شرق ایران اسلامی اعلام داشتند.

مردم با حمل پلاکاردهایی شامل «شاهوار را نجات دهید، با نابودی شاهوار شاهرود را خوزستان نکنید، نابودی شاهوار-نابودی شاهرود، مجن و بسطام، زنده باد شاهرود-زنده باد شاهوار» مخالفت خود را با تمدید مجوز معدن بوکسیت تاش اعلام داشتند.

این معدن شش سال است که به طور مداوم از قله شاهوار بوکسیت استخراج کرده و حجم وسیعی از این قله را از بین برده است. شواهد نشان می‌دهد فعالیت‌های معدنی همچنین باعث آلودگی آب و همچنین متواری شدن وحوش و نابودی پوشش‌های گیاهی شده که سه نوع از آنان در فهرست گیاهان کره زمین ثبت بین المللی شده‌اند.

این سومین برنامه بزرگ مردمی در حمایت از شاهوار پس از تجمع سال ۹۶ و برگزاری همایش بزرگ علمی شاهوار در دانشگاه شاهرود طی سال گذشته است.

شاهوار کانون آب ساز شمال شرق ایران

شاهوار با دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب، هم اندازه سد کرج در خود منابع آبی دارد که با معدن کاوی بخش قابل توجهی از این منابع آب، آن هم در سال‌هایی که خشکسالی دغدغه مسئولان استان سمنان محسوب می‌شود، از بین می‌رود.

زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید فعالیت معدن بوکسیت با فشارهای لابی‌های قدرت و ثروت در پایتخت به گوش می‌رسد و این گردهمایی با هدف نشان دادن حمایت مردم از قله شاهوار برگزار می‌شود.

نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست در این گردهمایی حضور یافته و از مواضع خود در قبال شاهوار دفاع کردند.

همت مردم شاهرود برای جلوی از تخریب جنگل ابر

شش سال پیش نیز گردهمایی‌های مردمی در شاهرود توانست جلوی تخریب جنگل ابر و ساخت جاده در این منطقه هیرکانی مهم را بگیرد و امروز نیز همین مردم امید دارند تا بتوانند جلوی تخریب بیشتر قله شاهوار را بگیرند.

این گردهمایی با پیمایش بخشی از شاهوار با حضور مردم ادامه خواهد یافت، گفتنی است مردم شاهرود به صورت خود جوش و با هماهنگی تشکل‌های مردمی با ارائه مجوزهای قانونی دست به این گردهمایی زده و با خودروهای شخصی فاصله ۳۰ کیلومتری شاهرود تا محل قله را می‌پیمایند که نشان از علاقه مردم به این قله زیبا و حیات بخش دارد.

کد خبر 4624506

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود محیط زیست استان سمنان قله شاهوار شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن، می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت و جایگاه تازه و مترقی در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی پارسال به کمک ارتباط صنعت نفت و گاز با حوزه دانش‌بنیان‌ها، همچنین تولیدات بار اول شکل گرفت، افزود: اگر بخواهیم جهشی در حوزه تولید و صنعت داشته باشیم، لزوم آن حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز در سال گذشته با بیشترین حجم قرارداد تولید بار اول نمونه موفقی از همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، تصریح کرد: امروز بدون شک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر بسیاری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • موشک باران سرزمین‌های اشغالی گوشمالی بزرگ برای صهیونیست های غاصب
  • دعوت از قلعه‌نویی و یک مربی ایرانی به گردهمایی مربیان بزرگ قاره
  • دعوت از قلعه‌نویی در گردهمایی بزرگ مربیان قاره
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • حمایت از بخش ورزش‌ در استان قم ضعیف است
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک