Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@04:34:38 GMT

ساخت حسگر زیستی با الهام از اختاپوس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۵۷۸

ساخت حسگر زیستی با الهام از اختاپوس

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، برای این که حسگرهای زیستی به درستی عمل کنند و موثر باشند، لازم است قابلیت چسبیدن به سطح پوست خشک و مرطوب را داشته باشند و موجب ناراحتی کاربر نشوند. به همین علت بستری که مواد و ساختار حسگر روی آن قرار می‌گیرند، دارای اهمیت زیادی است. الیاف بافته شده معمولا یک گزینه محبوب است، اما به ویژه روی بخش‌هایی از پوست که دارای مو هستند، به درستی به سطح پوست نمی‌چسبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین الیاف عادی نسبت به محیط‌ های مرطوب آسیب‌پذیر هستند و چسب‌ها کارآیی خود را در مجاورت آب از دست می‌دهند. در محیط خشک نیز چسبندگی آن‌ها بیش از حد شده و هنگام جدا کردن حسگر از پوست موجب درد کاربر می‌شوند. برای حل این مشکلات، محققان بستری از جنس الیاف مبتنی بر گرافین ساختند که با استفاده از ساختاری شبیه به بادکش‌های اختاپوس، به پوست می‌چسبد.
برای ساخت این حسگر، محققان پارچه‌ای از جنس پلی اورتان و پلی استر را با لایه‌ای از اکسید گرافین پوشانده و درون اسکوربیک اسید یا ویتامین ث قرار دادند تا رسانش الکتریکی آن افزایش یابد.
سپس لایه‌ای از گرافین و فیلم پلی دی‌متیل سیلوکسان روی آن ایجاد کردند تا یک مسیر رسانا از حسگر به پوست کاربر ایجاد شود. در مرحله پایانی نیز ساختاری شبیه به بادکش‌های اختاپوس روی فیلم ایجاد کردند. این حسگر قادر است مجموعه‌ای از حرکات و فشار را در محیط‌های خشک و مرطوب حس کند. همچنین قادر است مجموعه‌ای از فعالیت‌های انسان از جمله سیگنال‌های نوار قلب، ضربان و الگوی سخنرانی را تشخیص دهد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.

انتهای پیام/

169 / 156 حسگر زیستی بادکش اختاپوس الیاف بافته اکسید گرافین رسانش الکتریکی پوست خشک و مرطوب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسگر زیستی پوست خشک و مرطوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری اورلین شوامنی با الهام از فیلم ماتریکس: به دنیای «رئال» خوش آمدید! + عکس

رئال مادرید طی فصل جاری در هیچ یک از بازی‌هایی که شوامنی را در ترکیب اصلی داشته، شکست نخورده است

طرفداری | شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد.

رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بلینگُل دروازه قهرمانی را در ال‌کلاسیکو باز کرد

اورلین شوامنی، هافبک جوان رئال مادرید پس از پایان بازی دیشب، با الهام گرفتن از جمله معروف فیلم ماتریکس ۱۹۹۹ یک استوری جالب در اینستاگرام منتشر کرد. در این فیلم، جمله «WELCOME TO THE REAL WORLD» به معنای (به دنیای واقعی خوش آمدی) توسط یکی از شخصیت‌های داستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شوامنی هم با استفاده از تشابه ظاهری واژه REAL (به معنای واقعی/حقیقی) با نام تیم رئال مادرید، این‌گونه به پیروزی بزرگ تیمش در ال کلاسیکو واکنش نشان داد.

استوری اورلین شوامنی

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • استوری اورلین شوامنی با الهام از فیلم ماتریکس: به دنیای «رئال» خوش آمدید! + عکس