Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:17:37 GMT

دنیا طلبی انسان ها زمینه ساز انکار قیامت می شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۵۸۷

دنیا طلبی انسان ها زمینه ساز انکار قیامت می شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دنیا طلبی انسان ها را زمینه ساز انکار قیامت دانست و گفت: انسان‌های دنیا طلب برای اینکه به هر گناهی مشغول شوند و مسئولیتی را نپذیرند به انکار قیامت روی می‌آوردند و بهانه جویی می‌کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفترنماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد امام خمینی(ره) با بیان اینکه آفرینش و خلقت بدون هدف و مقصد نیست، افزود: شاید کسانی مطرح کنند چگونه فردی که می‌میرد و پس از هزاران سال استخوان‌هایش پوسیده و از بین می‌رود دوباره زنده خواهد شد؟ باید از این افراد سوال کرد چرا به آفرینش ابتدایی خود توجه نکردید که از معاد و زندگی دوباره متعجب می‌شوید؟
وی ادامه داد: خدای متعال در پاسخ به این اشکال تراشان آفرینش دوباره انسان می‌فرماید 'گویا این افراد فراموش کرده اند که ما در ابتدا آنها را از هیچ آفریدیم' و می‌گوید 'چه کسی می‌خواهد این استخوان‌های پراکنده را جمع کرده و زنده کند؟ پیامبر ما بگو خدا هر زمانی اراده کند هرچیزی به وجود آید، ایجاد می‌شود و اگر اراده کند چیزی نابود شود در همان لحظه از بین خواهد رفت'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 4 سوره یونس تاکید کرد: در این آیات آمده است 'همه شما به سوی خدا بازمی‌گردید و پاداش انسان‌های شایسته و مجازات انسان‌های معاند و کافر را نیز خواهد داد'.
آیت الله عابدینی ادامه داد: خداوند در سوره طه می‌فرماید 'ما شما را از زمین خلق کردیم و به زمین برمی‌گردانیم و برای بار دیگر شما را از زمین برمی‌خیزانیم، ما همه این موارد را برای فرعون بیان کردیم اما او به حضرت موسی (ع) گفت که تو آمده ای تا مرا از سرزمین خودم بیرون کنی'.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آیات سوره مومنون نیز تصریح کرد: در این آیات آمده است 'ای مردم اگر به برپایی قیامت و زنده شدن مردگان شک دارید به این فکر کرده اید که آیا ما شما را از خاک آفریدیم و سپس شما تبدیل به نطفه، علقه، مضغه شدید و سپس شما را در ارحام مادرانتان مستقر کردیم و پس از گذشت مدتی به نوزادی زنده تبدیل شدید. آیا هیچ زمانی به این فکر کرده اید که از خاک، نوزادی زنده آفریدیم؟'
به گفته وی، در قرآن کریم می‌خوانیم 'قیامت خواهد آمد و خداوند همه کسانی که در قبر هستند را زنده کرده و از قبر خارج می‌کند'.
نماینده ولی ‌فقیه در استان اضافه کرد: در سوره قیامت می‌خوانیم 'آیا انسان گمان می‌کند که ما استخوان‌های بدن او را جمع نکرده و او را زنده نمی‌کنیم؟ بلکه ما سر انگشتان او را مثل روز اول می‌آفرینیم'.
6012/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي امام جمعه تفسير قرآن قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات قاتلی که جنایت را انکار می‌کرد | پشت پرده کشف جسد در بشکه چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: ۲۸ اسفند پارسال گزارش ناپدید شدن پسری جوان به نام فرهاد به پلیس اعلام شد. او به تنهایی در آپارتمانی در غرب تهران زندگی می کرد و پولی که پس از ناپدید شدن وی، از حسابش برداشت شده بود، پلیس را به فردی به نام شاهین رساند. شاهین آن روز در حالی که کارت عابربانک جوان گمشده را در دست داشت، به یک فروشگاه رفته و بشکه، ‌اسید و دستکش خریداری کرده بود. همه شواهد نشان می‌داد که شاهین، جوان گمشده را به قتل رسانده است. حتی ماموران در ادامه فردی به نام بهنام را دستگیر کردند که مدعی بود به شاهین در جابجایی جسد جوان گمشده کمک کرده است.

بهنام می‌گفت: شاهین یک روز با من تماس گرفت و مدعی شد که دوستش به نام فرهاد(جوان گمشده) را کشته و جسدش را داخل بشکه قرار داده است. وی از من خواست که بشکه را در اطراف تهران رها کنم. من هم به خانه مقتول رفتم با دیدن جسدش که داخل بشکه با اسید سوزانده شده بود، بشکه را به ماشینم منتقل و در منطقه‌ای در لواسان رها کردم.

در حالی که همه شواهد از این حکایت داشت که شاهین جوان گمشده را به قتل رسانده است، اما او مدعی شد که مقتول زنده است و به ترکیه فرار کرده. شاهین گفت: فرهاد(جوان گمشده) در درگیری فردی را به قتل رساند و به ترکیه فرار کرد و جسدی که پیدا شده جسد آن فرد است.

از آنجا که جسد با اسید سوزانده شده بود، ‌ دستور آزمایش دی ان ای صادر و دیروز تایید شد که جسد متعلق به فرهاد است.

به این ترتیب شاهین بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و روز گذشته در تازه‌ترین اظهاراتش گفت: فرهاد از دوستانم بود و ما مشکلی نداشتیم. قرار بود کافه راه اندازی کنیم اما روز حادثه او به کام مرگ رفت. آن روز به خانه فرهاد رفته بودم و با هم مشروبات الکلی مصرف کردیم. فرهاد سپس کوکائین مصرف کرد و حالش خیلی بد شد. ناگهان دیدم نفس نمی کشد و جان باخته است. من هم ترسیدم مبادا قتل را گردن من بیندازند و به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم جسد وی را داخل بشکه اسید قرار داده و در جای دیگری رهایش کنم.

تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 846429 برچسب‌ها سارق - سرقت قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • اعترافات قاتلی که جنایت را انکار می‌کرد | پشت پرده کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟