Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@04:13:26 GMT

ابر و باد و باران شمال و شرق خوزستان را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۶۵۷

ابر و باد و باران شمال و شرق خوزستان را فرا می گیرد

ابر و باد و باران شمال و شرق خوزستان را فرا می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 رعد و برق شاخص گرد و غبار وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار باران شدید در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای نوار شرقی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز دوشنبه و تقویت آن در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز شنبه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

فردا یکشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعدازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش روی خواهد داد.

دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد. سه شنبه با تقویت این سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج‌فارس رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

در بعدازظهر سه‌شنبه در مناطقی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. چهارشنبه این وضعیت در استان‌های فارس،کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی روی خواهد داد. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵: خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

دیگر خبرها

  • گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!
  • بارش شدید باران از فردا نیمه جنوبی استان فارس را فرا می‌گیرد
  • رگبار باران در شمال تهران
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • باران بهاری شمال و جنوب فارس را در برمی‌گیرد
  • بارش باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • هشدار باران شدید در نوار شرقی کشور
  • هشدار باران شدید در برخی نقاط کشور
  • رگبار باران و رعد و برق کشور را فرا می گیرد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۵ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعد و برق این استان ها را فرا می گیرد