Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: وجود همه‌ احزاب در کشور آزادی مانند ایران لازمه پیشرفت و توسعه است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست با اعضای شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در خوزستان با تأکید بر لزوم وجود احزاب برای پیشرفت کشور اظهار داشت: احزاب با اعضای مستقل و همچنین شیوه‌نامه و خط‌مشی مشخص در چارچوب نظام اسلامی به مردم خدمت کرده و به صورت قانون‌مند فعالیت سیاسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود همه احزاب در کشور آزادی مانند ایران لازمه پیشرفت و توسعه است.

استاندار خوزستان ادامه داد: احزاب مرام‌نامه و خط مشی مشخص دارند که بر اساس آن در جهت پیشرفت کشور حرکت می‌کنند بنابراین معتقدم اگر احزاب نباشند توسعه کشور به سختی رخ می‌دهد.

شریعتی با تأکید بر رعایت شفافیت در فعالیت‌ها، گفت: عدم جهت‌گیری‌ها و عدم شفافیت در مسائل سبب می‌شود از هر طیفی عده‌ای بیایند و از رسیدن جریان به اهداف خود ممانعت کنند.

وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت حزبی سبب بینش قوی و حرکت رو به جلو در جامعه می شود. هر چه احزاب بتوانند جدی‌تر و قاعده‌مند رفتار کنند سریع‌تر به نتیجه مورد نظر می‌رسند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی افراد ممکن است بر اساس منافع خود وارد یک حزب شوند، عنوان کرد: اکنون افراد جمعیت پیشرفت و عدالت در دولت نیستند و چه خوب است که این جریان موقعی شکل گرفت که دولت در دست جریانی دیگر قرار دارد. اکنون حضور افراد نشان دهنده اعتقاد عمیق آنها به حزب است.

شریعتی ادامه داد: در این شرایط است که احزاب استخوان‌بندی لازم و پشتوانه خود را پیدا کرده و به نوعی دولت محور نیستند که افراد مختلف بخواهند برای پیشرفت فردی خود وارد حزب شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه و بسط تحزب لازمه توسعه کشور است، گفت: حزب مستقل و پایبند به قوانین علاوه بر اینکه پیش‌برنده اهداف کشور است، لوازم رشد و بلوغ سیاسی جامعه را نیز فراهم می‌کند.

وی خطاب به همه احزاب افزود: تلاش داشته باشید جهت انسجام درونی خود آدم‌هایی را انتخاب کنید که به مرام‌نامه پایبند بوده و یا افرادی جذب شوند که در طولانی مدت سبب ادامه حیات حزب شوند.

شریعتی با بیان اینکه در دوره‌ای از تاریخ سیاسی ایران مستقل بودن و وابسته نبودن به یک حزب افتخار به حساب می‌آمد، عنوان کرد: این در حالی است که همه احزاب وابسته‌اند و این تفکر سنتی در ذهن ایرانیان باید کنار گذاشته شود.

وی در خصوص ویژگی‌های کار حزبی گفت: یکی از مزیت‌های اشخاص حزبی این است که در وهله نخست شفاف هستند و دوم اینکه چهارچوب آنها مشخص است. اما آدم غیر حزبی می‌تواند غیر شفاف بوده و به هر رنگی در بیاید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تا جایی که می‌شود باید تحزب را گسترش و به آن بها داد، افزود: یکی از زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری احزاب آن هستند؛ اکنون در هند و پاکستان احزاب در شهرها، ایالت‌ها و روستاهای مختلف دفتر داشته و فعالیت می کنند اما متأسفانه این قضیه در ایران جدی گرفته نمی‌شود.

شریعتی با بیان اینکه نمی‌توان شعار تحزب داد اما زمینه توسعه و گسترش احزاب را فراهم نکرد، گفت: نظام حزبی شناساندن استعدادها به جامعه را درپی دارد و همچنین سبب می‌شود که نخبگان منشاء اثر باشند و رشد کنند.

وی تصریح کرد: به شخصه از وجود، بروز و ظهور یک حزب خوشحال می‌شوم و وجود احزاب را لازمه بقای سیاسی یک کشور می‌دانم.

منتخبان شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت شهرستان بویر احمد و دنا مشخص شدندمنتخبان شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت شهرستان اصفهان مشخص شدندانتخابات جمعیت پیشرفت و عدالت در استان مازندران برگزار شد

انقلابی بودن برای ما شرط است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین میرعلایی عضو شورای مرکزی کشور جمعیت پیشرفت و عدالت در این دیدار گفت: جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از سال 84 به‌عنوان یک حزب توسط وزارت کشور مورد تأیید قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این حزب سال گذشته با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سوی گام دوم پوست‌اندازی کرد و درپی آن تلاش شد تا از چهره‌های جوان و انقلابی در شورای مرکزی استان‌ها استفاده شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت کشور بیان داشت: به‌همین سبب مانیفست اصولگرایی را مطرح کردیم که نه در قالب اصلاح طلبی و نه در قالب اصولگرایی است بلکه بحث اصلی آن انقلابی و غیرانقلابی بودن است.

میرعلایی تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده تا در مباحث میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نمانیم و از این ها عبور کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ادامه داد: همچنین پس از ماه مبارک رمضان انتخاب شورای مرکزی 8 شهر استان خوزستان را داریم که با مشخص شدن دبیران آن‌ها شورای مرکزی استان نیز آغاز به‌کار می‌کند.

وی عنوان کرد: در فعالیت‌های سیاسی و اجرایی نگاهمان این نیست که دولت اصلاح‌طلب است یا اصولگرا بلکه هر جا نیاز باشد برای مردم و انقلاب تلاش خواهیم کرد.

میرعلایی با بیان اینکه نگاه ما به فعالیت‌های حزبی نیز بالاتر از یک انتخابات مجلس یا انتخابات سال 1400 است، گفت: اعتقاد ما بر این است که هر دولتی سرکار می‌آید باید از همه توانمندی‌ها استفاده کند. ما نیز توانمندی خود را در زمینه‌های مختلف به‌کار خواهیم بست.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت کشور با بیان اینکه در نگاه نواصولگرایی بیشتر برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای جوانگرایی است، افزود: البته استفاده از جوانان به معنای پیرزدایی نیست.

میرعلایی تصریح کرد: احزاب در استان خوزستان باید به‌عنوان چشم و گوش نماینده‌ عالی دولت در استان باشند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با رأی اعضای هسئت دو‌لت به استاندار مازندران شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری عصر امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 1403 با نظر هیئت دولت به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و جایگزین سید محمود حسینی‌پور شد که از 1400 استاندار مازندران بود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم و پیش از انتصاب به عنوان استاندار مازندران فعالیت‌هایی در سازمان آموزش و پرورش داشت.

داشتن سوابق مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش، ریاست سازمان آموزش و پرورش استان ایلام و معاون اجرائی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی در کارنامه نوری است.

یوسف نوری که در سال 1340 متولد شده است مدرک فوق دیپلم پرورشی، مدرک کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی را دارد.

وی سال 1400  توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد.

اما حسینی‌پور استاندار پیشین مازندران نیز از سوی مخبر، به عنوان رییس دبیرخانه شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور منصوب شد.

شایعه تغییر سید محمود حسینی پور چند روزی بود که مطرح شده بود.

با حکم مخبر او به سمت «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» شد.

سید محمود حسینی پور که از آبان 1400 تاکنون به عنوان استاندار مازندران مسئولیت داشت، دارای مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی و با بیش از 25 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به کسب افتخار مدال جانبازی نائل آمده است.

تدریس در دانشگاه‌های امام باقر (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مرکز آموزش مدیران و عضویت در شورای امنیت کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور از جمله سوابق او است.

معاون وزیر اطلاعات و دستیار ویژه وزیر، ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، ریاست دفتر ویژه سازمان بازرسی و دبیری شورای راهبردی این سازمان، دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کل کشور و  عضو هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات بخشی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های حسینی پور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی