Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:17:52 GMT

مختومه شدن ۵۶۰ هزار فقره پرونده در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۸۷۵

مختومه شدن ۵۶۰ هزار فقره پرونده در سال ۹۷

با توجه به عملکرد شوراهای حل اختلاف در یک سال گذشته، ۵۶۰ هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان تهران شده که نزدیک به همین عدد پرونده مختومه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، دریانی در همایش سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران شامگاه چهارشنبه در ستاد شورای حل اختلاف استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، معاونین دادگستری و مرکز امور شوراهای حل اختلاف برگزار شد، با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف در سال ۹۷ اظهار کرد: در یکسال گذشته ۵۶۰ هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان تهران شده که نزدیک به همین عدد پرونده مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین ۷۴ هزار فقره اصلاح ذات البین انجام شده است.

دریانی در ادامه عنوان کرد: در شهر تهران ۲۶ مجتمع عمومی و تخصصی مشغول به فعالیت هستند و تمامی شهرستان‌ها دارای مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف اند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف مکمل و هماهنگ با دادگستری استان تهران است، اضافه کرد: رؤسای دادگستری شهرستان‌ها به طور میانگین با اهتمام شایسته ضمن مدیریت بر مجموعه تحت نظر خود ماهانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ پرونده را رسیدگی و اظهار نظر می‌کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با تاکید بر حل مشکلات مردم از طریق صلح و سازش و اصلاح ذات البین عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف استان تهران نیازمند جدی به حضور پررنگ همکاران قضائی جهت نظارت بهینه بر روند رسیدگی توسط اعضای شوراها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند

عبدالهی روز دوشنبه اظهار کرد: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضایی استان سمنان به یک باور تبدیل شده و تمام کارکنان قضایی و اداری، اعضاء شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند ابعاد ارزشمند بخشش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با سرلوحه قرار دادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان سمنان در سال گذشته برداشت و در سال جدید نیز در پویش‌های مختلف به‌ویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف از فرودین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ منتهی به سازش شد و امید می‌رود در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری بدانند و حل و فصل نزاع‌ها حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب ارتقای آرامش، امنیت و پایداری سلامت ارکان جامعه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند