Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:18:20 GMT

بخش خصوصي بايد يک کرسي در دولت داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۱۴۷

بخش خصوصي بايد يک کرسي در دولت داشته باشد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران گفت: بخش خصوصي بايد يک کرسي در دولت داشته باشد تا زماني که تصميمات اقتصادي گرفته مي شود، مشکلات و گره‌هاي کار را به دولت نشان دهد.

«محمدحسن ديده‌ور» در حاشيه ديدار رئيس‌جمهوري با کارآفرينان و فعالان اقتصادي در محل سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا معتقد است که اقتصاد کشور از تحريم ها آسيب نمي بيند، زيرا راه آن را پيدا مي‌کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: بيشتر مشکل امروز اقتصاد کشور از خودتحريمي است، به طور نمونه بخشنامه هاي ضد و نقيض کارشناسي نشده، همچنين مشکلات گمرکي، ارزي، ماليات و بيمه به توليد صدمه زده است.
اين فعال اقتصادي تاکيد کرد: بخش خصوصي هيچ گاه در مقابل دولت نبوده، بلکه از امکانات اين کشور استفاده کرده و به دنبال خدمت رساني است، با اين وجود هنوز نتوانسته است جايگاهي در دولت داشته باشد.
ديده ور يادآور شد: در جهان کشورهايي که دسترسي به منابع گاز داشته باشند اندک شمارند، اما ايران به عنوان يک کشور گازي، زيرساخت‌هاي خوبي براي توليد و صادرات ندارد.
وي ادامه داد: مشکلات حمل و نقل موجب شده با وجود تعداد زياد مشتريان بين المللي، اما در عمل نتوانيم پاسخ خوبي به بازارهاي هدف بدهيم.
مديرعامل شرکت ارکان گاز، مشکلات امروز بخش گاز را موضوع چند نرخي بودن ارز و حمل و نقل عنوان کرد و اظهار داشت: تفاوت نرخ ارز و وجود نرخ هاي دولتي، نيمايي و آزاد مشکلات و رانت هاي زيادي ايجاد کرده و عده‌اي به دنبال سوء استفاده هستند.
ديده ور تاکيد کرد: ارز همانند يک کالاست که نرخ آن بايد در بازار تعيين شود و نمي‌تواند دستوري باشد، در اين زمينه بايد با نظارت کامل بانک مرکزي بازار به تعيين نرخ بپردازد.
اين عضو اتاق تهران گفت: انتظار مي رود دولت از بخش خصوصي فعال و داراي اهليت که ساليان سال در اقتصاد کشور زحمت کشيده اند در تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي مشورت بگيرد.
اقتصام**3065**1883
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اقتصاد آنلاین، صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با انتقاد نسبت به عملکرد سیاستگذار ارزی و پولی گفت: فعالان اقتصادی می توانند جهش تولید را انجام دهند، ولی حتما باید مسئولین زیرساخت ها را از جمله نقدینگی، نیازهای اولیه را فراهم کنند تا بخش خصوصی بتواند به موقع جوابگو باشد.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات در تامین نقدینگی و ارز و با سخت گیری هایی که مسئولین بانک مرکزی انجام می دهند به هیج وجه بحث جهش تولید مقدور نخواهد بود. 

به گفته حسن زاده، با وجود ۴۰ درصد بهره بانکی که آن هم با سختی تامین می شود، هیچ توجیهی برای فعالیت های اقتصادی وجود ندارد و مسئولان بانک مرکزی باید تدییر کنند.

وی اظهار داشت: اتاق ایران به زودی نظر خود را در مورد سیاست های پولی مطلوب ۱۴۰۳ را تهیه و ارائه می کند، اما در یک کلام پیش نیاز جهش تولید و ثبات در عرصه سیاسی و اقتصادی دست برداشتن دولت از دخالت‌ در امر تولید است. 

حسن زاده ادامه داد: عدم وجود انحصار و تبعیض ها علیه بخش خصوصی مانند واگذاری یک پروژه های به نهادهای بزرگ و یا ترک تشریفات مناقصه، دخالت دولت در ساز و کارها، قیمت گذاری، عدم ثبات در نرخ خوراک صنایع همزمان با از بین رفتن اعتماد مردم برای سرمایه گذاری در بورس حتما مشکلات بزرگی را برای اقتصاد فراهم می کند.

وی ادامه داد: برای افزایش نقش مردم در اقتصاد و تحقق شعار سال هر سه قوه باید نقش ایفا کنند و ریشه برخی معضلات فوق که در قوانین ناقص و ناکارآمد و عدم اجرای درست قوانین است رفع شود.

به گفته حسن زاده، سال گذشته برای اعضای هیات نمایندگان اتاق سال سختی بوده، اما آنها همواره برای این انجام رسالت خود و این که در کنار مردم نجیب ایران باشند تلاش های ارزشمندی انجام داده اند.

وی اظهار داشت: انتظار بخش خصوصی از دولت در سال جاری حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد گشایش در فضای بین المللی است. بخش خصوصی هم تجریه و ظرفیت های مالی خود را برای اقتصاد کشور به کار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • تشریح راهبرد‌های کلان و خرد در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود