Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@11:45:15 GMT

رازهایی از فعالیت لابی‌های سعودی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۲۶۹

خرداد؛ یک روزنامه آمریکایی بخش‌هایی از فعالیت‌های ریاض را در تاثیرگذاری بر مراکز تصمیم‌گیری آمریکا افشا کرد.
به گزارش اعتمادآنلاین، با وجود جنایاتی که عربستان در کشوری همچون یمن مرتکب می‌شود، قتل روزنامه‌نگار مخالف در کنسولگری عربستان در استانبول و نقش غیرقابل انکار این کشور در هدایت فکری و حتی مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی در سطح جهان، این پرسش مطرح می‌شود که چرا واشنگتن همچنان از سعودی‌ها حمایت می‌کند و طرح‌های محکومیت این کشور یا کاهش سطح همکاری با ریاض ناگهان مسکوت نگه داشته می‌شود؟
روزنامه واشنگتن‌پست طی گزارشی که چندی پیش منتشر شد، به جنبه‌هایی از این نفوذ پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه با استناد به گزارش موسسه «ابتکار شفافیت در امور خارجی» نوشت: چندین شرکت که در قالب قانون ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی در آمریکا به ثبت رسیده‌اند اعلام کرده‌اند از 2017 تا 2018 بیش از 40 میلیون دلار پول از عربستان سعودی به آنها رسیده است.
در حالی که بر اساس آمار موجود، گروه‌های فشار سعودی بیش از چهار هزار بار با اعضای کنگره، اعضای دولت آمریکا، مراکز فکری و پژوهشی و رسانه‌های این کشور تماس برقرار کرده‌اند.
این گزارش تاکید می‌کند: محور اصلی تمامی این تماس‌ها حول حفظ استمرار فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان و مقابله با هر تلاشی در کنگره برای پایان دادن به حمایت آمریکا از ریاض در جنگ یمن بود.
در بخش دیگری از گزارش آمده است: گروه‌های فشار، وکلا، حقوقدانان و موسسات روابط عمومی که به نفع عربستان فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند دولت عربستان بیش از چهار و نیم میلیون دلار در این فعالیت‌ها مشارکت مالی داشته که از ترامپ تا اعضای کنگره، کسی از این امر بی‌نصیب نمانده است.
این کمک‌های مالی اکثراً برای اعضای کنگره و بابت گفت‌وگو درباره مساله حمایت آمریکا از جنگ یمن تقدیم شده و حتی انجام این کار تا روز رای‌گیری هم ادامه یافته است. برچسب ها: آمریکا ، سعودی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط