Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات بررسی و مطالعه خط انتقال صادرات نفت از تلمبه خانه گوره در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به پایانه نفتی جاسک با حضور معاونان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، فرخ علیخانی مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران و رضا دهقانی مدیر توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه نفت و مدیرعامل و مدیران و روسای عملیاتی و فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از بخش های A,B,C تلمبه خانه گوره بازدید و طرح مطالعه انتقال نفت از تلمبه خانه گوره به پایانه های نفتی بندر جاسک را کلید زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید مطالعه انتقال نفت فوق سنگین از تلمبه خانه گوره به پایانه بندر جاسک آغاز و واحد C تلمبه خانه گوره به طور آزمایشی پیش راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این بازدید با اشاره به نقش حیاتی تلمبه خانه گوره به عنوان شاهرگ اقتصادی کشور خواستار نگاه ویژه مسئولان به این طرح ملی شد.

هوشنگ صیدالی عنوان کرد: با تلاش دولتمردان و به همت فرزندان بخش نفت ایران زمین تحریم های نفتی دشمنان بی اثر خواهد شد.

وی افزود: انجام خدمات بزرگی چون ایمن سازی خطوط لوله و احیای تلمبه خانه گوره ( C ) بعد از 30 سال با وجود مشکلات و تنگناهای تحریم نشان از توانمندی و همدلی مثال زدنی نیروهای متخصص در مجموعه شرکت نفت و گاز گچساران برای ادامه فعالیت بخش تولید نفت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است که بی وقفه برای چرخاندن قلب اقتصادی ایران یعنی تولید نفت در تلاش است.

صیدالی ادامه داد: تحریم ها فرصتی است تا با دانش فنی و عملیاتی متخصصان داخلی کارهای بر زمین مانده از جمله ایمن سازی خطوط لوله ، توپک رانی عملیاتی نقاط حساس ،تعمیرات اساسی تاسیسات،تجهیزات و تعمیرات اساسی شبکه های انتقال انجام شود.

تلمبه خانه گوره نفت تولیدی 5 شرکت بهره بردار نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان را برای صدور به اقصی نقاط جهان، به شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک ارسال می کند.

این تلمبه‌خانه در مجاورت روستای سیاهمکان با انتقال نفت از حوزه های نفتی به پایانه های خلیج فارس بعنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور آمادگی ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت در روز را دارد.

نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، اندیمشک و امیدیه که در خشکی استخراج می‌شود به این منطقه می‌آید.نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ، سپس به جزیره خارک ارسال و از آنجا هم تحویل نفتکش‌ها می‌شود.

این مرکز در طول فعالیتش که بیش از ۵۰ سال از آن می‌گذرد حتی برای لحظه‌ای هم از کار نیفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت با همت مهندسان و تکنیسین‌ها راه اندازی و به کار خود ادامه داد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط انتقال صادرات نفت گوره به پایانه جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی در این خصوص، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی 9 شرکت تولیدی مستقر در استان که با عنایت به استقرار دفترشان در تهران وجوه مالیاتی خویش را به اداره مالیات تهران واریز می‌کردند، اقدام شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: همچنین تعداد 4 شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم‌گیری و انتقال به استان قزوین هستند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت از تهران به قزوین
  • اجرای بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور