Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند گفت: تجلیل رهبری از ورود دانشجویان به جریان خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز، مهر تائیدی بر عدالت‌خواهی دانشجویان است.

محمدصالح ترکمان، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز حدودا از ۲ سال پیش محوریت فعالیت خود را بر عدالت خواهی قرار داده و فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را محدود به بررسی مبانی انقلاب نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمان افزود: برخلاف اکثریت تشکل‌های دانشجویی فعال تبریز که در زمینه مبانی خواهی و بررسی مبانی انقلاب فعالیت دارند این تشکل به سمت فعالیت در حوزه کنش گری اجتماعی سوق داده شد.
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز ادامه داد: ورود بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز به این حوزه همزمان به اعتراضات ماشین سازی تبریز بود و همین مسئله باعث شد این تشکل دانشجویی در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به جریان خصوصی سازی این کارخانه ورود کند.
وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های اولیه‌ای که در این زمینه انجام دادیم، مشخص شد که خصوصی سازی کارخانه ماشین سازی تبریز طبق روال قانونی و عادی انجام نشده و نوعی خیانت در این جریان صورت گرفته است.
ترکمان با بیان اینکه اردیبهشت ۹۷ بود که به این یقین رسیدیم که جریان خصوصی سازی کارخانه پر از شبهه و البته خیانت است، اظهار کرد: در همین راستا به پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی نامه‌ای ارسال و از ایشان دعوت کردیم تا در دانشگاه حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات دانشجویان در این زمینه باشند و شفاف سازی‌های لازم را در زمینه خصوصی سازی این کارخانه انجام دهند، ولی متاسفانه ایشان پاسخی به این نامه و سایر درخواست‌های ما ندادند.
وی ادامه داد: روند فعالیت‌های ما در این زمینه تا آذرماه سال گذشته ادامه داشت و حتی با ارسال نامه‌هایی به مسئولین استانی و کشوری خوستار اعلام موضع آنان در مورد جریان خصوصی سازی ماشین سازی تبریز شدیم، اما هیچگونه جوابی دریافت نکردیم تا اینکه این مسئله به دغدغه تمامی دانشجویان تبریزی تبدیل شد و در نهایت دی ماه ۹۷ بود که جلوی سازمان خصوصی سازی دست به تجمع زدیم.
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری این تجمع دانشجویی مقابل سازمان خصوصی سازی بود که فضایی به نفع ماشین سازی تبریز و بر علیه سازمان خصوصی سازی ایجاد شد و در کارخانه ماشین سازی با امیدی که در دل کارگران ایجاد کرده بودیم و حمایت از آنان، شاهد لغو مذاکرات مربوط به فروش کارخانه در اسفند ۹۷ توسط کارگران این کارخانه بودیم.
وی افزود: محاکمه مسئولین خصوصی سازی کارخانه ماشین سازی تبریز و متولیان فروش این کارخانه به دغدغه کنونی ما تبدیل شده است و انتظار داریم دستگاه قضا و سازمان خصوصی سازی به این موضوع رسیدگی کنند.
ترکمان یادآور شد: علاوه بر این، با وجود اینکه قربانعلی فرخزاد که مدیریت این کارخانه را بر عهده داشته محکوم به ۲۰ سال حبس شده، ولی هنوز تیم مدیریتی که اداره کارخانه را در دست دارند متشکل از همان تیمی است که ایشان پیش از محکومیت تعیین کرده بودند که این موضوع برای ما قابل قبول نیست و اگر به این مسائل رسیدگی نشود قطعا برای بار دیگر مقبل کارخانه ماشین سازی تبریز دست به تجمع اعتراضی خواهیم زد.
وی با اشاره به صحبت‌های دیروز مقام معظم رهبری در باره فعالیت‌های جنبش دانشجویی در زمینه خصوصی سازی کارخانه ماشین سازی تبریز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های دیروز خود در جمع دانشجویان، بحث هفت تپه و ماشین سازی را مطرح کردند و نسبت به ورود دانشجویان به این قضیه ابراز خوشحالی کردند. این نشان دهنده این است که ایشان به جنبش دانشجویی اشراف کامل دارند و با ورود به این جریان و تجلیل از دانشجویان، مهر تاییدی بر ورود جنبش دانشجویی و عدالت خواه به چنین جریاناتی زدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی سهند تبریز خصوصی سازی ماشین سازی تبریز ماشین سازی تبریز مقام معظم رهبری هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس اکبرپور پایدار با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تمامی رشته‌های دانشگاهی در صنایع افزود: تلاش ما این است که دانشگاه‌ها را به محل کار بکشانیم و از ظرفیت‌های دانشگاهی در خصوص رفع نیازهای صنایع و از ظرفیت صنایع در راستای جذب نیروی انسانی بهره ببریم.

وی با تأکید بر اهمیت حضور نیروهای آموزش‌دیده در حوزه صنعت، از برگزاری چندین جلسه با مدیرکل  فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با این مجموعه در راستای تربیت نیروی کار ماهر برای بخش صنعت خبر داد.

پایدار اضافه کرد: این تفاهم‌نامه پس از برگزاری جلسات متعدد و بازدید صاحبان صنایع استان، انجمن‌ها و تشکل‌ها از ساختمان‌های آموزشی و سنجش صلاحیت فنی و حرفه‌ای، منعقد شد و کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی در طول این فرآیند، تمام تلاش خود را برای عقد تفاهم‌نامه‌ای مؤثر و تأثیرگذار در صنعت به کار گرفت تا گامی مهم در جهت تسریع تولید و فعالیت‌های تحقیق و توسعه برداشته شود.

رئیس کمیسیون صنایع، احداث و انرژی اتاق تبریز، شناسایی نیازهای آموزشی واحدهای صنعتی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای صنعت، ارائه گواهینامه‌های معتبر به مهارت‌آموزان، ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان ماهر و ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی در صنعت استان را از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه، نقطه عطفی در همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که ثمرات آن در آینده‌ای نزدیک به نفع صنعتگران و فعالان اقتصادی استان نمایان شود. در راستای تلاش‌های مستمر کمیسیون صنایع جهت عقد این تفاهم‌نامه در زمستان سال 1402 بیش از ده‌ها جلسه کارشناسی و تخصصی برگزار شد تا این طرح به نتیجه برسد.

پایدار امضای تفاهم‌نامه همکاری صنعتی دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به‌همت کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز را نیز از دیگر اقدامات مهم در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به افزایش ارتباط بین دانشگاه‌ها، دانشجویان و صنایع خواهد شد، به‌همین منظور دانشگاه‌های استان می‌توانند با معرفی دانشجویان ترم سه و بیشتر به صنایع، همزمان با تحصیل، فرصتی برای حضور در محیط کار واقعی و اشتغال حین تحصیل فراهم کنند. همچنین ما نیز با اعطای بورسیه صنعتی و پرداخت حقوق، مشوق‌های مالی و بیمه‌ای تلاش می‌کنیم تا انگیزه فعالیت در محیط صنایع را بین دانشجویان افزایش دهیم.

وی تشریح کرد: این تفاهم‌نامه که حاصل برگزاری ۳۰ جلسه کار کارشناسی با حضور تمام دانشگاه‌های استان است، در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید و ارتقای سطح همکاری، ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و افزایش بهره‌وری نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف صنعت، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و به‌منظور توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق تبریز و همچنین اجرای مسئولیت اجتماعی برای تسهیل اشتغال و پرورش نیروی کار ماهر و ارتقاء مهارت شاغلان، گسترش همکاری و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، بهبود مشارکت بین اتاق بازرگانی تبریز (به نمایندگی صنایع استان) و دانشگاه‌های مستقر در استان آذربایجان‌شرقی بین دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با حضور روسای دانشگاه‌ها و رئیس محترم اتاق بازرگانی تبریز منعقد شده است.

رئیس کمیسیون صنایع، احداث و انرژی اتاق تبریز در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در سال 1402 در این کمیسیون، ناترازی انرژی را یکی از چالش‌های اساسی صنایع استان عنوان کرد و افزود: صنایع برای بهبود ناترازی انرژی، مجبور به ورود به بحث سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی هستند.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: دولت به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است. صنایع برای تداوم فعالیت‌های خود، مجبور به ورود به این حوزه هستند و ما نیز در کمیسیون انرژی در تلاش هستیم تا با عارضه‌یابی، بهترین روش را به فعالان بخش خصوصی عرضه کنیم.

پایدار همچنین از تلاش در کمیسیون برای کاهش تعرفه انرژی در واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: تاکنون علیرغم پیگیری‌های صورت‌گرفته، موفق به انجام این امر نشده‌ایم، اما همچنان دست از تلاش برنداشته و دنبال راهکاری در این زمینه هستیم. لیکن کمیسیون صنایع با انجام حساس‌سازی و آگاه‌سازی لازم میان بخش خصوصی و ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به صنایع استان با حضور برترین مشاوران حوزه انرژی، برگزاری رویدادهای مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر طی سال 1402 و برگزاری 16 جلسه اصلی و ده‌ها جلسه کارشناسی در اتاق بازرگانی تبریز موفق شد تا گام‌های بزرگی با همکاری بخش دولتی بردارد.

 

دیگر خبرها

  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
  • پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست