Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@07:44:24 GMT

مروری بر مهمترین خبرهای حقوقی هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۵۴۹

مروری بر مهمترین خبرهای حقوقی هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت شاهد خبرهای مهمی در حوزه حقوقی قضائی بودیم که از جمله آنها برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی تا ادامه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده پدیده بود.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین اخبار حوزه حقوقی و قضائی که طی چند روز گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متلاشی شدن باند تهیه و توزیع سلاح‌های جنگی در کرمان

در اولین روز هفته، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از متلاشی شدن ۱۳ باند تهیه و ورود و توزیع سلاح‌های جنگی و شکاری توسط اداره کل اطلاعات استان کرمان خبر داد و گفت: تاکنون از این باندها ۲۶۵ قبضه انواع اسلحه‌های جنگی و شکاری غیر مجاز و مهمات مربوطه کشف و توقیف گردیده است.

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده برگزار شد

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد

ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون انتخابات اعلام شد

سخنگوی شورای نگهبان ایرادات این مرجع به لایحه اصلاح قانون انتخابات را اعلام کرد و گفت که نظر شورای نگهبان در این باره تا پایان وقت روز شنبه به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۱۰ مورد ابهام، حدود ۴ مورد خلاف شرع و مواردی هم در لایحه اصلاح قانون انتخابات خلاف قانون اساسی بود.

افزایش دو برابری پرونده تخلفات خودرویی نسبت به سال ۹۷

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم با انتقاد از وضع قوانین محدود کننده در برخورد تعزیراتی با متخلفان بازار، از دو برابر شدن پرونده تخلفات حوزه خودرو در ۴۵ روز ابتدای سال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سازمان تعزیرات به شدت موافق قیمت گذاری هستیم چراکه دست ما به عنوان مرجع رسیدگی کننده فقط برای برخورد با گران فروشی و سو استفاده احتمالی در بازار باز است.

رایگانی با بیان اینکه تعزیرات سازمان ناظر نیست و وظیفه رسیدگی در راستای تخلفات را دارد، خاطرنشان ساخت: در ۴۵ روز گذشته پرونده‌های حوزه خودرو نسبت به سال قبل دو برابر شده است؛ سال گذشته ۸۷۰۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی مختومه کردیم ولی مجلس دست تعزیرات حکومتی را چقدر در قوانین باز گذاشته است؟

پرورش ۳۰ هزار اصله نهال کاج در زندان رجایی شهر

مدیر کل زندان‌های استان تهران از پرورش ۳۰ هزار اصله نهال کاج در زندان رجایی شهر خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته با شهرداری استان البرز جهت ایجاد، گسترش و حفظ فضای سبز شهری بخشی از نهال‌های کاج استان در این زندان پرورش می‌یابند و روزانه تعداد ۸ نفر از مددجویان واجد شرایط در نهالستان زندان مشغول بکار می‌باشند.

اصلاح برخی مواد قانون آئین دادرسی کیفری در دستور کار است

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت اتقان و دقت تحقیقات و رسیدگی‌ها در مرجع انتظامی و امنیتی، دادسرا و دادگاه، اظهار کرد: باید تحقیقات و رسیدگی‌ها به‌گونه‌ای باشد که گویی همین یک مرحله است و مرجع بالاتر صرفاً برای تضمین حق الله و حق الناس پرونده را بررسی می‌کند.

رئیسی، محوری ترین معضل پیش روی دادگاه تجدیدنظر و کیفری ۱ را کثرت ورودی پرونده‌ها و آمار بالای پرونده‌های مطروحه دانست و از همه قضات خواست که برای حل این مشکل، جلسات کارشناسی منظم برگزار و نظرات خود را در این زمینه ارائه کنند.

دومین روز هفته نیز خبرهای مهم دیگری در حوزه حقوقی و قضائی منتشر شد.

پذیرش اشتباهات از سوی پهلوان و عذرخواهی از مردم

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد که متهم ردیف اول در این جلسه اعلام کرد: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضائی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم؛ از دادگاه محترم پوزش می‌طلبم.

همه مسئولان موظفند از کارآفرینان و فعالان اقتصادی حمایت کنند

رئیس قوه قضائیه در دیدار با فعالان اقتصادی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران، همه مسئولان و دستگاه‌ها را موظف به حمایت تمام عیار از کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی دانست و گفت: دستگاه قضائی تمام ظرفیت خود را برای رونق تولید و کسب و کار به کار خواهد گرفت.

رسیدگی به تخلف ۶۸۰ میلیاردی یک شرکت تعاونی پتروشیمی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز هم از تخلف ۶۸۰ میلیارد ریالی یک شرکت تعاونی پتروشیمی خبر داد و گفت که پرونده این شرکت در حال بررسی است. این شرکت تعاونی مواد پتروشیمی دولتی را در بازار با قیمت آزاد به فروش می‌رسانده است.

سومین روز از هفته‌ای که سپری شد نیز خبرهای مهم دیگری را شاهد بودیم.

خرید مازراتی با پول معلمان توسط سید هادی رضوی

نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدهادی رضوی» گفت: درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات شماست، اما آقای رضوی شما متهم خرد نیستید.

در این جلسه نماینده دادستان اعلام کرد: هادی رضوی ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دیگر دریافت کرده است.

قهرمانی افزود: پرونده‌ای که آورده‌ام، طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن نیز ۱۰۴ میلیارد تومان از بانک‌های دی، اقتصاد نوین و تجارت دریافت کرده‌اند. رضوی با پول معلمان و به اسم سرمایه گذاری، خودروهایی از قبیل سواری مازراتی، بنز S. ۵۰۰، ماشین سوزوکی، تویوتا لافور، موتور سیکلت ان وی اگوستا که قیمت آن به اندازه ده پراید از مدل ۵۰ میلیون تومانی است خریداری می‌کند. خبرهایی هست که وی با تشریفاتی به خیابان می‌آمده است.

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده برگزار شد

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد که در این جلسه نمایندگان جمعی از شکات خواستار اعمال مجازات قانونی و اشد مجازات عوامل اصلی شدند.

محاکمه «جعبه سیاه» پرونده بابک رنجانی در دادگاه انقلاب
جلسه بعدی چهارشنبه

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به «جعبه سیاه» پرونده بابک زنجانی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادسرای انقلاب اسلامی برگزار شد که در ابتدای جلسه قاضی صلواتی گفت: در دو جلسه گذشته رسیدگی، کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای توسط نماینده دادستان قرائت گردیده و پس از اینکه رسیدگی به پرونده مفسد اقتصادی بابک زنجانی به پایان رسیده و آقای "زیبا حالت منفرد" متواری بوده است.

قاضی صلواتی گفت: متهم در کشور دومینیکا با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری پلیس اینترپل دستگیر شده است و این متهم سفیر دومینیکا در کشور مالزی بوده که مطابق مقررات این کشور مقام پادشاهی داشته و در ضمن مدیریت شرکت‌های نفتی متهم بابک زنجانی را برعهده داشته است.

افزایش اعتماد مردم به نظام موجب اقتدار ملی خواهد شد

رئیس قوه قضائیه هم در سومین روز هفته گذشته گفت: افزایش اعتماد مردم به نظام و کارآمدی آن، موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده‌های قضائی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه‌ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.

چهارمین روز این هفته نیز خبرهای مهم دیگری در حوزه قضائی و حقوقی منتشر شد.

تحقیقات در مورد قصور احتمالی مسئولان در پرونده پدیده ادامه دارد

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد که در ادامه با اعلام رئیس جلسه، مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی در جایگاه قرار گرفت و نسبت به تشریح اقدامات این سازمان در قبال تخلفات این شرکت اقدام نمود.

سید هادی رضوی: رسانه‌ها حرف‌های نماینده دادستان را تیتر می‌کنند!

در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی، این متهم از تیتر شدن حرف‌های نماینده دادستان در رسانه‌ها انتقاد کرد.

همچنین قاضی مسعودی مقام هم در این جلسه به عملکرد بانک مرکزی اعتراض کرد و گفت: الحمدلله بانک مرکزی که به وظایف خود عمل نمی‌کند. ما یک استعلام می‌خواهیم ماه‌ها طول می‌کشد که پاسخ بدهند اما پاسخ بعضی‌ها را سریع می‌دهند. در این زمینه باید پاسخگو باشند زیرا این اقدامشان خلاف قانون و مقررات است. ما قطعاً آقای حنیفی را خواهیم خواست که آیا صلاحیت این کار را داشتند یا نه؟

وکیل مدافع رضوی هم در ادامه دفاعیات خود بیان کرد: آقای قهرمانی گفته‌اند که موکل بنده صلاحیت دریافت تسهیلات را نداشته است. سوال من این است که چه کسی صلاحیت را تعیین می‌کند؟ موکل من به بانک مرکزی نامه زده و بانک مرکزی اعلام کرده که ایشان صلاحیت دریافت تسهیلات داشته است. موکل من مستقیماً ۱۰۰ نفر را به کار مشغول کرده به طوری که همه حقوق می‌گرفتند و بیمه بودند که نشان می‌دهد صلاحیت دریافت تسهیلات داشته است.

محکومیت هدایتی به ۲۰ سال حبس
صدور حکم برای دو جاسوس آمریکا و عربستان

غلامحسین اسماعیلی در سومین نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید پرونده مربوط به حسین هدایتی مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی صادر شد و بر این اساس، طبق رأی صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، حسین هدایتی فرزند علی اکبر به جرم اخلال عمده در نظام پولی کشور به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل ۴۸۸ میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران از صدور حکم برای دو جاسوس آمریکا و عربستان و اینکه پرونده عراقچی مجدداً به دادگاه رفت خبر داد.

همچنین اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد تخصیص ارز کاغذ گفت: تخصیص ارز در حوزه واردات کاغذ به صورت ویژه بعد از اطلاع دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دستور کار قرار گرفت و تا الان صرفاً در حوزه تخصیص ارز و واردات کاغذ ۵ پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده که ۱۵ نفر در این ارتباط بازداشت هستند که این تعداد ۳ گروه هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خودرو هم گفت: در حال حاضر ۲۱ پرونده در ارتباط با شرکت‌های خودرویی داریم که در مورد سه شرکت، رأی قطعی صادر شده و در حال اجراست.

توضیح سخنگو درباره دوچرخه سواری بانوان در اصفهان

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره استفاده بانوان از دوچرخه و منع آن در اصفهان و موضع دستگاه قضا در این زمینه چیست، گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، یک برداشت ناقص از نظر و نامه دادستان اصفهان بود. آنچه ایشان در آن نامه اعلام کردند این نیست که دوچرخه سواری توسط بانوان مطلقاً ممنوع است.

وی همچنین گفت که طبق قانون ارائه لیست اموال مسئولان محرمانه است.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت:  حکم رامین صادر شده اما قطعی نیست. پرونده سیف به دادگاه رفته است، حکم ممنوع‌الخروجی پوری حسینی رفع نشده است، دستور ویژه برای جمع کردن پرونده سکه ثامن و طلای شادی اعلام شده و دستگاه‌های متولی پیش فروش ساختمان قانون را رعایت کنند.

دولت برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضائی در اعتبار بخشی با اولویت عمل کند

رئیس قوه قضائیه بر تعامل و همکاری سخاوتمندانه دولت در تخصیص امکانات و اعتبارات برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضائی تاکید کرد و توسعه عدالت الکترونیک در قوه قضائیه را از مهمترین موانع بروز فساد دانست.

بیست و یکمین «جشن حمایت» زندانیان مرکز برگزار شد

بیست و یکمین «جشن حمایت» انجمن حمایت زندانیان مرکز نیز در چهارمین روز این هفته مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان و با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان برگزار شد.

٢٠درصد خانواده‌های زندانیان دچار فروپاشی می‌شوند
۲۲۴ انجمن حمایت به خانواده زندانیان خدمات می‌دهند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی هم گفت: ٢٢۴ انجمن حمایت در سراسر کشور به خانواده زندانیان خدمات می‌دهند و در ١٨٠ شهر کشور جشن حمایت برگزار می‌شود.

بیش از ۶٣ هزار خانواده زندانیان تحت حمایت قرار دارند، جهانگیر گفت: ٧١ هزار خانواده در سال گذشته از خدمات سازمان زندان‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی بهره‌مند شدند.

پنجمین روز از این هفته نیز خبرهای مهم دیگری را در حوزه حقوقی و قضائی شاهد بودیم.

انتصاب رئیس کل دادگستری استان اصفهان

رئیس قوه قضائیه طی حکمی محمد رضا حبیبی رئیس کل سابق دادگستری استان یزد را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد.

رئیس قوه قضائیه: از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه هم در این روز گفت: امروز مقابله با پروژه ناامیدسازی دشمن، نیازمند اقدام و عمل همه مسئولان و امیدآفرینی رسانه هاست.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و پایگاه‌های خبری، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، این دیدار را فرصتی مغتنم برشمرد و با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این ارتباط تصریح کرد: رفع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، قانونمداری، مبارزه با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی، افزایش اعتماد عمومی به نظام و کارآمدی آن، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور، ایجاد نفرت عمومی نسبت به جرم و جنایت در جامعه و فضاسازی برای نشان دادن هزینه‌های سنگین ارتکاب جرم، نظم اجتماعی، امنیت ملی و عدالت اجتماعی از جمله موضوعات و دغدغه‌های مشترک رسانه‌ها و دستگاه قضائی هستند.

ورود دادستانی به موضوع کلیپ روستای ابیانه

دادستان شهرستان نطنز در خصوص کلیپ منتشر شده از روستای ابیانه، گفت: هنوز مشخص نیست که این افراد در چه قالبی به ابیانه سفر کرده بودند و منتظر تکمیل شدن گزارش در این زمینه هستیم. این گروه با دو اتوبوس به ابیانه سفر کرده‌اند و دستور احضار صادر شده است.

وی افزود: هنوز مشخص نشده که این افراد به چه عنوانی به این روستا سفر کرده‌اند ولی به مراجع قضائی عنوان شده که در قالب دو تور وارد روستا شده بودند و در برهه‌ای آنجا حضور و سپس ترک روستا کرده‌اند.

دادستان شهرستان نطنز ادامه داد: حساسیت بر روی این موضوع به این دلیل است که ظاهراً تصاویری از مکان‌های دیگر از این گروه وجود دارد و بررسی‌ها به این لحاظ در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان منصوب شد

رئیس قوه قضائیه طی حکمی علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب سابق شیراز را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان منصوب کرد.

ارسال آئین نامه تشکیل شعب تخصصی مراجع قضائی به حوزه ریاست قوه قضائیه

معاون حقوقی قوه قضائیه هم در پنجمین روز از هفته‌ای که سپری شد، گفت: بررسی و تدوین «آئین نامه شیوه تشکیل شعب تخصصی مراجع قضائی» در معاونت اتمام یافته و این آئین نامه برای تأیید و امضا به حوزه ریاست قوه قضائیه ارسال شده است.

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده برگزار شد

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد برگزار شد و در این جلسه رئیس دادگاه از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست متهم اسماعیل وفایی فرزند عبدالله را قرائت نماید.

نیکوکاران تهران، ۳۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان اهدا کردند

روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: طی جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تهران که در سالن همایش‌های هتل قلب برگزار شد، نیکوکاران حاضر در مراسم، ۳۸۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به حساب نمایندگی ستاد دیه واریز نمودند.

قاضی صلواتی خطاب به زیباحالت منفرد: ۶۰ میلیون دلار بابت ذخیره نفت‌ها به جیب زده‌اید

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به "جعبه سیاه" پرونده بابک زنجانی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادسرای انقلاب اسلامی پایان یافت که در این جلسه متهم زیبا حالت منفرد به ادامه دفاعیات خود پرداخت و مهدی شمس متهم ردیف دوم در پرونده فساد نفتی، نیز به عنوان مطلع در جلسه حضور یافت.

همچنین نماینده دادستان نیز سوالاتی را از متهم منفرد داشت و از وی خواست که توضیحات را ارائه کند.

تأسیس مؤسسه حقوقی توسط افراد غیر وکیل، مداخله در امر وکالت نیست

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال بخشنامه سال ۱۳۹۱ مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعلام کرد که ثبت و تأسیس مؤسسه حقوقی توسط فرد یا افراد غیر وکیل، تظاهر و مداخله در امر وکالت در دادگستری محسوب نمی‌شود.

آغاز فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۸

فرآیند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۸ آغاز شد و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد: سامانه ثبت‌نام اینترنتی جذب اختصاصی به آدرس (jazb۷.qazahrm.ir)، از مورخ ۹۸/۰۳/۰۱ بر روی سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی www.qazahrm.ir قرار گرفت. لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به شرکت در آزمون مذکور، دعوت به عمل می‌آید، ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت‌نام، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

محسنی‌اژه‌ای: چرا فیلم قانون‌گریزی و بی‌عفتی‌ها را برای مقامات قضائی نمی‌فرستید؟

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد، گفت: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم؟

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در مقاطعی با کمال تأسف این موضوع در حال جا افتادن است و کسانی هم دانسته یا نادانسته با این موضوع همراهی می‌کنند، عنوان کرد: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم.

تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تقویت و ترویج سند رسمی در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می‌گیرد به مصلحت جامعه نیست.

ذبیح الله خدائیان در دیدار با اعضای شورای عالی سردفتری ضمن بیان این مطلب که برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می‌گیرد به مصلحت جامعه نیست، گفت: سند رسمی در جهت ایجاد آرامش و امنیت و اعتبار بخشی به عقود و قراردادها در جامعه ایجاد شده و بنا بر تأکیدات ریاست قوه قضائیه باید هرچه بیشتر در جهت ترویج و تحکیم آن اقدام کرد.

وی همچنین به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد و گفت: سلامت و موفقیت این دو مجموعه به هم گره خورده است و سازمان ثبت وظیفه دارد این شبکه بزرگ حقوقی را حمایت، هدایت و نظارت نماید.

جلوگیری از ادامه گرانفروشی ۹۰ تن برنج در فروشگاه شهروند

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از توقف گرانفروشی ۹۰ تن برنج در تمامی شعب یک فروشگاه معروف خبر داد و گفت: با هماهنگی‌ها انجام شده دستور توزیع برنج‌های مذکور به قیمت کارشناسی هر کیسه یک میلیون ریال صادر شد.

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده برگزار شد

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

راه اندازی ۸۲۰۰ شورای حل اختلاف در کل کشور

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از راه اندازی ۸۲۰۰ شورای حل اختلاف در کل کشور خبر داد.

وی گفت: در نظرسنجی که در استان اصفهان صورت گرفته است ۷۶ درصد مردم از عملکرد شوراها اعلام رضایت کرده‌اند.

واکنش رئیس کانون وکلای مرکز به رأی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس مؤسسات حقوقی

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به رأی اخیر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره تأسیس مؤسسات حقوقی توسط افراد غیر وکیل، گفت که رأی صادره به مفهوم پیروزی مؤسسات غیر مجاز و استمرار آنها نخواهد بود.

مختومه شدن ۵۶۰ هزار فقره پرونده در سال ۹۷

با توجه به عملکرد شوراهای حل اختلاف در یک سال گذشته، ۵۶۰ هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان تهران شده که نزدیک به همین عدد پرونده مختومه شده و همچنین ۷۴ هزار فقره اصلاح ذات البین انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حوادث رخ داده در هفته گذشته اظهار کرد: از 18 تا 24 فروردین ماه 1403 سامانه ثبت حوادث 647 مورد حادثه ویژه را ثبت کرده که نسبت به هفته قبل از آن کاهش 15 درصدی داشته است؛ طی این مدت 266 مورد حادثه ویژه ترافیکی و 381 مورد از آن‌ها حادثه ویژه‌ غیرترافیکی بوده است.

وی افزود: در هفته گذشته 2468 نفر مصدوم و بیمار توسط تیم‌های درمانی خدمات لازم را دریافت کرده‌اند و 168 نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

290000 مأموریت اورژانسی در نوروز/ 328 زایمان در آمبولانس‌ها

میعادفر ادامه داد: در هفته گذشته در حوادث ترافیکی و تصادفات 1594 نفر در کشور مصدوم شده‌اند؛ از این تعداد 1334 نفر به بیمارستان‌ها اعزام و 209 نفر در محل حادثه درمان شده‌اند و 51 نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند. بیشترین حوادث ویژه ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس ثبت شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته 381 مورد حادثه ویژه غیر ترافیکی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت 874 نفر شده است از این تعداد 509 نفر به بیمارستان‌ها اعزام، 419 نفر در محل درمان و 117 نفر فوت شده‌اند. مهمترین حوادث ویژه غیر ترافیکی شامل ریزش کوه در جاده چالوس، مسمومیت با قارچ در شیراز، نشت گاز در شیراز، سیل در خراسان جنوبی، مسمومیت با مونوکسید کربن در تبریز، انفجار انبار دخانیات و فندک در قزوین، مسمومیت غذایی در مشهد و انفجار بر اثر نشت گاز در سمنان بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه ۲۷ فروردین قم
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • لزوم تسریع و تسهیل رسیدگی در موسسات داوری استان اردبیل
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه ۲۶ فروردین قم
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یک شنبه ۲۶ فروردین ماه قم
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • پرونده‌های معوق استان البرز ۲۵ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های مانده نسبت به سال‌های گذشته در البرز