Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:49:46 GMT

ترین‌های لیگ برتر فوتبال ایران، دوره هجدهم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۷۵۱

ترین‌های لیگ برتر فوتبال ایران، دوره هجدهم

با به پایان رسیدن دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، ترین‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت به موضوع داغ این روزهای محافل فوتبالی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ با به پایان رسیدن دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، بحث ‌ترین‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت به موضوع داغ این روزهای محافل فوتبالی تبدیل شده و همه از کفش طلا و دستکش طلا صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان ترین‌های لیگ هجدهم سپاهانی‌ها نقش پررنگی دارند.

تهران نیوز بر آن شد تا برای آشنایی بیشتر مخاطبان خود با ترین‌های لیگ برتر به معرفی آن‌ها بپردازد.

 

ترین‌های لیگ برتر

کفش طلای لیگ؛ به نام ما و به کام خارجی‌ها

بعد از آن‌که در سه فصل گذشته آقای گل لیگ ایران از پرسپولیس آمده بود اما امسال نوبت به دو برزیلی رسید تا به‌صورت مشترک به آقای گلی لیگ برسند. کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی باشگاه سپاهان فصل گذشته توسط امیر قلعه‌نویی به فوتبال ایران آمد و در ذوب‌آهن درخشید تا  این فصل هم همراه با قلعه نویی راهی سپاهان شود.

این مهاجم بلند قامت با ۱۶ گل زده یکی از آقای گل‌های این فصل لیگ برتر بود که ۳ گل از ۱۶ گل کی‌روش از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رسید. نکته قابل تأمل در مورد کی‌روش قدرت زیاد این بازیکن در سر زنی است که او را به یک سانتر فوروارد مورد علاقه ژنرال تبدیل کرده است. تیمهای قلعه نویی وابستی زیادی به سانتر فوروارد دارد و طی این سالهای رضا عنایتی، محمدقاضی، سیدمهدی سیدصالحی و کی‌روش این وظیفه را به دوش کشیده‌اند.

 

لوسیانو پریرا؛ گل کردن بعد از هفت فصل

آقای گل بعدی شیمبای برزیلی است. لوسیانو پریرا با درخششی که در نیم فصل دوم لیگ برتر داشت، توانست با ۱۶ گل زده در کنار کی‌روش قرار بگیرد و آقای گل لیگ برتر شود. پریرا که در ۷ بازی پایانی فصل موفق به گلزنی شد تا با ۱۰ گلی که در نیم فصل دوم لیگ برتر به ثمر رساند، بهترین گلزن نیم فصل دوم لیگ هجدهم هم باشد. شیما سابق طولانی درلیگ ایران دارد و طی هفت فصل برای تیمهای فولاد، سپاهان، گسترش فولاد و نفت آبادان توپ زده و در این فصل بهترین عملکرد خود طی این هفت فصل را به ثبت رساند.

 

آقای پاس گل ایران؛ پدیده‌ از شمال می‌آید

کمتر کسی فکر می‌کرد که با وجود پاسورهای قهاری چون مسلمان، شجاعیان و مسعود شجاعی، جوانی که تا پارسال در لیگ یک و باشگاه خونه به خونه توپ می‌زد به یک باره مچ تمام این بازیکنان را بخواباند و در ترین‌های لیگ برتر قرار بگیرد.

امیر قلعه‌نویی برای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در کنار مهدی کیانی با تجربه و ولادیمیر کومان، محمد کریمی جوان را از باشگاه خونه به خونه به سپاهان آورد. کمتر کسی فکر می‌کرد با آمدن کریمی به سپاهان در پایان فصل او بهترین پاسور لیگ هجدهم شود. کریمی اما شگفتی‌ساز لیگ شد و توانست با ۸ پاس گل بهترین پاسور این رقابت‌ها شود. کریمی ۵ پاس گل خود را روی شروع مجدد به بازیکنان سپاهان داده است و ۳ پاس گل او هم در جریان بازی به زردپوشان اصفهانی رسیده است. این رکورد در حالی بدست آمد که سپاهان مسلمان را هم از نیم فصل دوم در اختیار داشت اما عملکرد کریمی مسلمان را به انتخاب دوم ژنرال تبدیل کرده بود.

 

دستکش طلا در دستان فوتبالیست سال

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس این فصل برای سومین بار پیاپی توانست آقای کلین‌شیت لیگ برتر شود. بیرانوند که در دو فصل گذشته با ۱۷ کلین‌شیت آقای کلین‌شیت لیگ شده بود، این فصل با ۱۶ کلین شیت کرد تا بالاتر از سایر دروازه‌بان‌های لیگ صاحب دستکش طلای این فصل شود و او نیز همانند پرسپولیس در این زمینه هتریک کند.

 

بیشترین دقایق حضور

در فصل جاری لیگ برتر پیام نیازمند دروازه‌بان جوان سپاهان و مسعود ریگی هافبک پدیده بیشترین دقایق بازی را داشتند. این دو بازیکن در هر ۳۰ بازی این فصل تیم‌های خود حضور کامل داشتند. نیازمند با عملکرد خوبی که در نیم فصل اول لیگ برتر داشت، توانست در لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات قرار بگیرد. عملکرد درخشان نیازمند در هفته‌ی ما قبل پایانی لیگ برتر، از شکست سپاهان مقابل رقیب مستقیم آن‌ها یعنی پدیده در مشهد جلوگیری کرد تا زردپوشان اصفهانی در نهایت بتوانند نایب قهرمان لیگ برتر شوند.

 

خشن‌ترین بازیکن فصل

در بحث ترین‌های لیگ برتر خشن‌تری بازیکن یک آیتم منفی به حساب می‌آید. میثم شاه‌مکوندزاده هافبک استقلال خوزستان، خشن‌ترین بازیکن لیگ هجدهم لقب گرفته است. این بازیکن در ۱۹ بازی برای آبی‌های خوزستان، ۱۲ کارت زرد گرفته و یکبار هم از زمین بازی اخراج شده است. بعد از شاه‌مکوندزاده، اکبر ایمانی هافبک باشگاه تراکتورسازی تبریز و فرشاد فرجی مدافع راست نساجی مازندران با گرفتن ۱۰ کارت زرد، خشن‌ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر بوده‌اند.

 

بهترین خط حمله لیگ

بهترین خط حمله لیگ امسال در اختیار پرشورها قرار دارد. تراکتورسازی تبریز در روزهایی که بر روی نوار پیروزی قرار داشت نتایج پر گلی را کسب کرد تا علی‌رغم نتیجه نگرفتن در هفته‌های پایانی عنوان بهترین خط حمله لیگ را از دست ندهد. تراکتور در این فصل ۴۲ گل به ثمررساند تا در لیگی که از لحاظ گل زنی بسیار فقیر است جز ترین‌ها باشند.

 

بهترین خط دفاع لیگ

بعد از آن که پرسپولیس در دو فصل گذشته به عنوان بهترین خط دفاعی لیگ رسیده بود اما امسال یک گل بیشتر از استقلال دریافت کرد تا در این زمینه به رقیب دیرینه خود باخته باشد. استقلال در این فصل با دریافت ۱۳ گل عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشت و ضمن کسب بهترین خط دفاع لیگ هجدهم به بهترین خط دفاع تاریخ لیگ نیز بدل شود.

استقلال در این مسیر از دو دروازه‌بان آماده خود استفاد کرد. تا پیش از هفته ۲۳ و دربی تهران که حواشی زیادی را برای رحمتی به همراه داشت این دروازه‌بان گلر اصلی استقلال بود اما بعد از این مسابقه سید دیگر استقلال به ترکیب این تیم اضافه شد و این تیم را در کسب این عنوان یاری کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب بهترین‌های ورزش ایران

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • سپاهان مثل استقلال؛ شانس قهرمانی این دو تیم کم شد!
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه