Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: استمرار تحول در دستگاه قضائی شعار محوری فعالیت‌های قوه قضائیه در دوره جدید قرار گرفته است و این تحول خواسته رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی با بیان اینکه رؤسای دوره‌های قبلی قوه قضائیه نیز تحولات خوبی در دوران خود داشته‌اند، افزود: به یقین دستیابی به این تحول در کوتاه مدت امکان‌پذیر نخواهد شد و در راستای این تحول نیازمند همیاری و همراهی همه دستگاه‌ها با قوه قضائیه هستیم چراکه ما خود را جزیره‌ای مجزا از دیگر دستگاه‌ها نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: در راه این تحول یکی از اقدامات اساسی کوتاه‌کردن روند دادرسی به پرونده‌های قضائی است که باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این ارتباط انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این مسیر به یقین جلساتی با سازمان‌ها و اداراتی مانند راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و بانک‌ها که تولید پرونده بیشتری دارند برگزار خواهیم کرد.

پرونده‌های دستگاه‌های دولتی باید ابتدا در هیئت حل اختلاف اصفهان مطرح شود

حبیبی تاکید کرد: بر این اساس پرونده‌های اختلاف میان دستگاه‌های دولتی باید ابتدا در هیئت حل اختلاف استان اصفهان مطرح شود و در صورت نیاز به دستگاه قضائی وارد شود.

وی با تاکید بر همکاری با وکلا در روند کار دستگاه قضائی بیان داشت: وکیل و قاضی هر دو در راستای کشف حقیقت و اجرای عدالت قسم می‌خورند و ما نیز وکلا را در صورت پایبندی کامل به سوگند همکار خود می‌دانیم.

پایبندی وکیل و قاضی به سوگندشان موجب کاهش چشمگیر حجم پرونده‌های دادگستری می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: بارها شنیده‌ایم که تلاش قاضی برای ایجاد صلح و سازش در یک پرونده به دلیل مخالفت‌های وکیل ثمره‌ای نداشته است، البته تعداد این نوع وکلا انگشت شمار است اما نباید فراموش کنیم که پایبندی وکیل و قاضی به سوگندشان موجب کاهش چشمگیر حجم پرونده‌های دادگستری می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت روحیه و تلاش جهادی در راستای ایجاد تحول در قوه قضائیه به جای بسنده کردن به نگارش آئین‌نامه‌ها تاکید کرد: تعداد پرونده‌های قضائی در استان‌های بزرگی مانند اصفهان زیاد است و بر این اساس نیازمند تقسیم کار هستیم.

برخورد جدی با افرادی که به اسم آزادی برای خود آزادی دیگران را سلب می‌کنند

حبیبی با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش و امنیت برای مردم گفت: در این راه با افرادی که تمایلی به اجرای قانون نداشته و به اسم آزادی برای خود آزادی دیگران را سلب می‌کنند برخورد جدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم پرونده‌های طلاق در کشور نگران‌کننده است، گفت: در این راستا نیز برنامه‌هایی تدارک شده است تا با افزایش مراکز مشاوره و همچنین ارتقای سطح آموزش‌ها در راه کاستن از معضل طلاق و پرونده‌های مرتبط با آن تلاش کنیم.

کد خبر 4624612

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا حبیبی دادگستری اصفهان طلاق دادگاه دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین