Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@01:30:21 GMT

کشف بیش از 11 تن شکر احتکار شده در اراک

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۸۰۱

کشف بیش از 11 تن شکر احتکار شده در اراک

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس در کشف 11 تن و 750 کیلوگرم شکر احتکار شده از یک انبار در اراک خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"یوسف سپهوند" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تداوم طرح های نظارت بر واحدهای صنفی و برخورد با مخلان اقتصادی، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان در تحقیقاتی از فعالیت فردی در زمینه احتکار شکر در انبار یک واحد صنفی در شهرستان اراک با خبر شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سرانجام روز گذشته، پس از انجام تحقیقات میدانی پلیس و در هماهنگی با دستگاه قضائی، انبار مذکور شناسایی و در بازرسی مشترک مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت 11 تن و 750 کیلوگرم شکر که در این مکان احتکار شده بود، کشف شد .

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش 940 میلیون ریالی کالای کشف شده بیان کرد: فرد محتکر در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند .

سرهنگ "سپهوند" در پایان با قدردانی از همکاری آگاهانه مردم با پلیس از شهروندان وظیفه شناس خواست تا در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در رابطه با احتکار کالا و لوازم اساسی مورد نیاز مردم، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام های قانونی لازم در این رابطه به عمل آید و با سودجویان و محتکران برخورد قانونی لازم صورت پذیرد .

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شکر احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست

به گزارش قدس خراسان، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: یک سری تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید ممکن است، قیمت تمام شده کالاها را افزایش دهد، که از جمله آن‌ها افزایش نرخ دستمزد کارگران است که اخیرا رشد ۳۵ درصدی داشته یا نرخ حمل و نقل و مسائل ارزی که بر قیمت نهایی کالا تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: در صورت تغییر قیمت نهاده‌های تولید، موضوع افزایش قیمت کالا بررسی و مجوز آن صادر خواهد شد، در غیر این صورت هیچ افزایش قیمتی در کالاها پذیرفتنی نیست و بازرسان حوزه‌های مختلف نظارتی، این موضوع را با جدیت بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین این سازمان و اتاق اصناف ایران بسته شد، از سال گذشته ماموریت نظارت بر سطح عرضه برعهده اتاق های اصناف گذاشته شده، نظارت بر تولیدکنندگان صنعتی نیز برعهده سازمان‌های صمت استانی و نظارت بر واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دام و طیور نیز برعهده جهاد کشاورزی است.

فرهیدزاده با بیان اینکه تلاطم بازار عید نوروز و رمضان در سال جاری نسبت به قبل با وجود کمبود نیروی بازرس کمتر بود، اظهار کرد: نظارت ویژه بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که این طرح در خراسان رضوی به دلیل سیاحتی و زیارتی بودن با شدت و جدیت بیشتری اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی مسئول نظارت بر بازار از تامین تا عرضه، همپوشانی مطلوبی در خراسان رضوی داشتند و تقسیم کار مناسبی هم بین آن‌ها انجام گرفته بود به طوری که منجر به انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نسبت بازرسی‌ها به پرونده‌های تشکیل شده در خراسان رضوی نشان می‌دهد که نظارت‌های مربوط به طرح ویژه عید نوروز و ماه رمضان در همه حوزه‌ها کیفی بوده و اهداف مورد نظر تامین شده است.

معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • کشف حجاب یعنی قانون شکنی
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار