Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:38:38 GMT

کوتاه‌کردن روند دادرسی پرونده‌های قضائی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۸۱۲

کوتاه‌کردن روند دادرسی پرونده‌های قضائی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: استمرار تحول در دستگاه قضائی شعار محوری فعالیت‌های قوه قضائیه در دوره جدید قرار گرفته است و این تحول خواسته رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی با بیان اینکه رؤسای دوره‌های قبلی قوه قضائیه نیز تحولات خوبی در دوران خود داشته‌اند، افزود: به یقین دستیابی به این تحول در کوتاه مدت امکان‌پذیر نخواهد شد و در راستای این تحول نیازمند همیاری و همراهی همه دستگاه‌ها با قوه قضائیه هستیم چراکه ما خود را جزیره‌ای مجزا از دیگر دستگاه‌ها نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: در راه این تحول یکی از اقدامات اساسی کوتاه‌کردن روند دادرسی به پرونده‌های قضائی است که باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این ارتباط انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این مسیر به یقین جلساتی با سازمان‌ها و اداراتی مانند راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و بانک‌ها که تولید پرونده بیشتری دارند برگزار خواهیم کرد.

پرونده‌های دستگاه‌های دولتی باید ابتدا در هیئت حل اختلاف اصفهان مطرح شود

حبیبی تاکید کرد: بر این اساس پرونده‌های اختلاف میان دستگاه‌های دولتی باید ابتدا در هیئت حل اختلاف استان اصفهان مطرح شود و در صورت نیاز به دستگاه قضائی وارد شود.

وی با تاکید بر همکاری با وکلا در روند کار دستگاه قضائی بیان داشت: وکیل و قاضی هر دو در راستای کشف حقیقت و اجرای عدالت قسم می‌خورند و ما نیز وکلا را در صورت پایبندی کامل به سوگند همکار خود می‌دانیم.

پایبندی وکیل و قاضی به سوگندشان موجب کاهش چشمگیر حجم پرونده‌های دادگستری می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: بارها شنیده‌ایم که تلاش قاضی برای ایجاد صلح و سازش در یک پرونده به دلیل مخالفت‌های وکیل ثمره‌ای نداشته است، البته تعداد این نوع وکلا انگشت شمار است اما نباید فراموش کنیم که پایبندی وکیل و قاضی به سوگندشان موجب کاهش چشمگیر حجم پرونده‌های دادگستری می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت روحیه و تلاش جهادی در راستای ایجاد تحول در قوه قضائیه به جای بسنده کردن به نگارش آئین‌نامه‌ها تاکید کرد: تعداد پرونده‌های قضائی در استان‌های بزرگی مانند اصفهان زیاد است و بر این اساس نیازمند تقسیم کار هستیم.

برخورد جدی با افرادی که به اسم آزادی برای خود آزادی دیگران را سلب می‌کنند

حبیبی با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش و امنیت برای مردم گفت: در این راه با افرادی که تمایلی به اجرای قانون نداشته و به اسم آزادی برای خود آزادی دیگران را سلب می‌کنند برخورد جدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم پرونده‌های طلاق در کشور نگران‌کننده است، گفت: در این راستا نیز برنامه‌هایی تدارک شده است تا با افزایش مراکز مشاوره و همچنین ارتقای سطح آموزش‌ها در راه کاستن از معضل طلاق و پرونده‌های مرتبط با آن تلاش کنیم.

کد خبر 4624612

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا حبیبی دادگستری اصفهان طلاق دادگاه دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: نیروهای فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند، تحت حمایت دستگاه قضایی استان اصفهان  قرار دارند . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری در حاشیه نشست شورای مدیران قضایی دادگستری استان اصفهان هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی و انسجام مدیران قضایی استان در راستای  اجرای سند تحول قضایی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد حمایت دستگاه قضایی استان اصفهان از اجرای طرح عفاف و حجاب در تمام حوزه‌های قضایی استان بود.

وی تصریح کرد: نیروهای فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان اصفهان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف خبر داد و بیان کرد: دستگاه قضایی استان اصفهان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه  رسیدگی خواهد شد.

کمک 104 میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان18 زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

وی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب  را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • اژه‌ای: باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود/ باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • سند تحول و تعالی قوه قضائیه ابلاغ شد
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان