Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله یمن اعلام کرد: ۵۲ هزار تن در جریان بمباران‌ ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در مناطق مختلف یمن از آغاز جنگ تاکنون کشته و یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله یمن اعلام کرد: تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ تن از جمله سه هزار و ۸۰۰ کودک رسید که چهار تن  از  آنها پنجشنبه گذشته در حمله به خیابان "الرقاص" واقع در صنعاء کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحاضری در خصوص وضعیت انسانی یمنی‌ها از آغاز بحران در این کشور گفت: حدود ۷۰ درصد شهروندان این کشور که تعداد آنها به ۳۰ میلیون تن می‌رسد به دلیل تجاوز و محاصره ضررهای زیادی متحمل شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت  انصارالله یمن اعلام کرد: دو میلیون و ۴۰۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شده‌اند و سالانه ۸۰ هزار کودک تنها به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین تصریح کرد ما بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت داریم که نیاز مبرمی به داروهای خاص و انسولین دارند و به سختی می‌توانیم تنها بخش کوچکی از آنها را فراهم کنیم.

الحاضری درخصوص شیوع بیماری وبا خاطرنشان کرد: ما درباره بیش از  یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از مبتلایان به این بیماری سخن می‌گوییم و تاکنون بیش از ۴۲۰۰ تن به دلیل ابتلا به این بیماری واگیردار جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ عملیاتی را در حمایت از نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن آغاز کرد.

در پی عملیات‌های نظامی متوالی ائتلاف عربی، یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه شده است و طبق آمار سازمان ملل در این حملات هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یمن حمله ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران

دبیرکل انصارالله یمن: پاسخ ایران به دشمن صهیونیستی از نظر کمیت و کیفیت پرقدرت بود.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین
  • بیش از 14 هزار کودک فلسطینی در غزه شهید شدند
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین