Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   دولت آمریکا در حال مذاکره با هم پیمانانش کره جنوبی است تا اجازه ندهد این کشور محصولات هواوی چین را خریداری کند.یک روزنامه کره جنوبی اعلام کرد هدف آمریکا این است که اجازه ندهد محصولات تکنولوژی و فناوری هوآوی به کشورهایی مثل کره جنوبی و دیگر کشورهای هم پیمان آمریکا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک مقام دولت آمریکا طی نشستی در کره جنوبی اعلام کرده که نباید  شرکت‌های کره‌ای محصولات فناوری و تکنولوژی هوآوی را در مناطق حساسی در کره جنوبی عرضه کنند.این مقام آمریکایی گفته است در نهایت باید شرکت هوآوی از این کشور بیرون رانده شود.در پی این خبر ارزش سهام «ال جی» امروز پنجشنبه 6 درصد افت کرد.

 

مقامات شرکت ال جی گفته‌اند هنوز  هیچ صحبتی از سوی مقامات کره‌ای و یا آمریکایی راجع به استفاده از تجهیزات هوآوی دریافت نکرده‌اند.واشنگتن کشورهای هم پیمان خود را تحت فشار شدید قرار داده تا از هر گونه تجهیزاتی که هوآوی می‌سازد، استفاده نکنند.

 

آمریکا ادعا کرده است این تصمیم به دلیل نگرانی‌های جاسوسی و حملات سایبری، اتخاذ شده است. البته شرکت هوآوی این سخنان مقامات آمریکایی را رد کرده است.در حالی که کره جنوبی به عنوان هم پیمان آمریکا محسوب می‌شود چین به عنوان بزرگترین صادر کننده به بازارهای این کشور به حساب می‌آید.

 

بر اساس آمارهای دولتی کره جنوبی، چین تقریبا یک چهارم کل محصولات وارداتی کره جنوبی را تامین می‌کند.دولت آمریکا به کرات پیام‌هایی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک درباره استفاده نکردن از محصولات هوآوی به کره جنوبی اعلام کرده است.در این پیام‌ها تاکید شده است که این هشدارها به دلیل مسائل امنیتی استفاده از محصولات هواوی داده می‌شود.

 

وزیر امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا بارها تاکید کرده استفاده از تجهیزات فایو جی(5G) مسئله امنیتی است.وی ادامه داد:‌آمریکا و کره جنوبی قرار است مذاکراتی را در این حوزه داشته باشند اما به جزئیات دقیق آن اشاره‌ای نکرد.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هوآوی اقتصاد آمریکا جام نیوز کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: ۴۰ تیم امداد و نجات هلال احمر شامل ۲۰۰ نفر در پی هشدار‌های هواشناسی برای بارش‌های رگباری از شب گذشته در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمامی تجهیزات و ناوگان خودرویی هلال احمر آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب است.

کاووسی گفت: در بارندگی‌هایی که از ابتدای هفته جاری، استان را متاثر کرد نیز امدادگران هلال احمر به ۳۹ نفر حادثه دیده ناشی از سیل در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم باید فاصله با حریم رودخانه‌ها را حفظ کنند گفت: برخی منازل روستایی استان در بارندگی‌های اوایل هفته دچار آب‌گرفتگی شدند که عملیات تخلیه آب توسط امدادگران هلال احمر انجام شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درخصوص فعالیت سامانه بارشی جدید در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

این سومین هشدار نارنجی در خراسان جنوبی است که اداره کل هواشناسی از اواخر هفته گذشته تاکنون صادر کرده و اقدام ضروری را می‌رساند.

فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در استان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • ببینید | هشدار قرمز برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تکلیف تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟