Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:20:15 GMT

اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۰۵۳

اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان

استاندار مرکزی گفت: روستاها به عنوان کانون‌های اشتغال یک جامعه از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی هستند و باید در راس برنامه ریزی‌های ادارات قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان در خصوص توزیع تبصره 18 اظهار کرد: در جلسه امروز نقص و ضعف جدی در مکانیسم توزیع تبصره 18 بررسی و مقرر شد نامه‌ای توسط معاونت اقتصادی برای دستگاه‌ها و وزرای مرتبط آماده شود تا این موضوع به عنوان درخواست ارسال و اصلاح شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین لازم است در این راستا هر دو هفته‌ای یکبار یک کارگروه به منظور بررسی همین تبصره تشکیل شود تا نظارت و کنترل و پیشرفت پروژه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. این کمیته باید مامور شوند که یک پایش جدی را در عملکرد تبصره و مشکلات موجود در این طرح و ارزیابی دستگاه‌ها در خصوص جذب اعتبارات داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه عملکرد استان را افزایش دهیم .

استاندار مرکزی تصریح کرد: عملکرد برخی بانک ها در راستای اشتغالزایی قابل تقدیر است که لازم است باقی بانک‌ها نیز فعالیت و عملکرد خود را افزایش دهند، در این راستا باید در جلسه آینده گزارشی از عملکرد بانک ها ارائه شود .

آقازاده بیان کرد: نهادهایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند منبع و منشاء اشتغال های خوب بویژه در روستاها باشند که البته این دو ارگان عملکرد خوبی داشته‌اند، بویژه اینکه کمیته امداد در زمینه خودکفایی و استقلال خانواده های وابسته در روستا راندمان خوبی داشته که نیازمند حمایت از سوی بانک‌ها هستند .

وی ادامه داد: این اقدامات در ریشه کن کردن بیکاری و محرومیت در روستا موثر خواهد بود. روستا می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کانون اشتغال باشد، رشد اقتصادی روستاها می تواند عدم مهاجرت از روستا را به دنبال داشته باشد. منابع بانکی و تسهیلات بانکی نیز باید به این سمت حرکت کنند .

استاندار مرکزی اضافه کرد: برخی ادارات از جمله میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی از این منابع استفاده خوب و کافی نداشته‌اند این در حالی است که می‌توان تولید صنایع دستی را با برگزاری نمایشگاه‌ها در روستاها ترویج داد البته باید بازار فروش این تولیدات نیز فراهم شود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار مركزي اشتغال مهاجرت روستائیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم