Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@03:31:45 GMT

وقتی که بیکاری هم دیگر عار نیست!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۱۸۸

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، ما توانستیم رتبه دوم بیکاری را در سطح کشور از آن خود کنیم؛ آیا این افتخار کمی است؟! به نظر شما کدام مسوولینِ با استعدادی و در کدام استان، توانایی این را دارند که در استان نفت‌خیزی چون خوزستان، نرخ بیکاری را از سال95 الی97، یعنی در یک بازه زمانی 2ساله به حدود 40هزار نفر افزایش دهند؟!به گزارش بلاغ،یک نوزاد پا به این دنیا میگذارد، دبستان، دبیرستان، دانشگاه، دانشگاه، دانشگاه ! بله این نوزاد که الآن آقا یا خانم جوانی شده  مجبور است برای اینکه بیکار نباشد و با توجه به توصیه‌های دیگران، پله‌های ترقی را در دانشگاه‌های مختلف تِی کند! حالا این جوان بعد از چند سال تلاش طاقت‌فرسای علمی، وارد اجتماع میشود اما کسی جز خودش به استقبالش نیامده است!

یک چهارراه روبه‌روی این جوان است: استخدام در یک ارگان دولتی(با احتمال وقوع 0درصد)، کارداری‌های نابه‌هنجار(جیب‌بری،قاچاق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)، شغل‌های غیردولتی اما به‌هنجار(رانندگی، مغازه‌داری، کارگری و..) و در پایان بیکاری! ، در این پریشان حالی، جوان، گزینه اول یعنی ارگان دولتی را نخوانده رد میکند چرا که ارگان‌های دولتی تخت‌های سلطنتی هستند که نسل اندر نسل به نوادگان بعدی منتقل می‌شوند و جایی برای این نو رسیده نیست؛ شغل‌های به‌هنجارِ غیردولتی هم یا در شان جوان تحصیلکرده نیست یا سرمایه‌اش را ندارد لذا جوان، عطای این گزینه را نیز به لقایش میبخشد؛ در اینجا تنها دو گزینه باقی مانده است و همین انتخاب را دشوار میکند.

جیب‌بری، زورگیری، قاچاق(موادمخدر،انسان، اسلحه،پوشاک، لوازم خانگی و ...)، کلاهبرداری، فساد(مالی، اخلاقی و...) و در راس همه آنها اختلاس کارهایی نیست که بتوان در این شرایط بد اقتصادی بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت و همه خوب میدانیم که درآمدی که از این نابه‌هنجاری‌ها حاصل میشود لااقل میتواند یک امنیتِ هرچند موقت اما مالی برایمان فراهم کند و اما گزینه دیگر یعنی بیکاری!

خاطرتان باشد قبل‌ترها وقتی بزرگترها میخواستند دل جوان را برای کسب روزی حلال نرم کنند و باد غبغبش را بخوابانند با خنده خطاب به او میگفتند که " کار که عار نیست" اما امروزه و به مدد این گزینه‌هایی که انتخابشان جوانِ بیچاره را تا به ناکجاآباد خواهد کشاند باید گفت که "بیکاری هم دیگر عار نیست!"

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، ما توانستیم در سال97 رتبه دوم بیکاری را در سطح کشور از آن خود کنیم؛ آیا این افتخار کمی است؟! به نظر شما کدام مسوولینِ با استعدادی و در کدام استان، توانایی این را دارند که در استان نفت‌خیزی چون خوزستان، نرخ بیکاری را از سال95 الی97، یعنی در یک بازه زمانی 2ساله به حدود 40هزار نفر افزایش دهند؟!

40هزار بیکار به بیکاران استان خوزستان افزوده میشود، 40هزار نفری که از هر جامعه‌شناسی بپرسید به شما خواهد گفت" بیکاریشان برای به اضمحلال کشاندن یک جامعه کافی است"، افسردگی، خودکشی، افزایش نابه‌هنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، عُرفی و حتی شرعی تنها بخشی از آسیب‌هایی است که بی‌انصافی است اگر نخواهیم از این 40هزار نفر توقع داشته باشیم! اما علی‌رغم تمام فشارهای زندگی، این 40هزار نفر کماکان سُرمه بیکاری را به چشمانِ ماتم‌زده‌شان میکشند و دم برنمی‌آورند و حال جای این سوال باقی است " بیکاری آن هم در خوزستان، اما چرا ؟"

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد

مهدی اسلام‌خواه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

او گفت : حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آنها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد.

اسلام خواه گفت : تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • همسرکشی با بند بادکنک | قاتل جسد همسرش را ۲ شب زیر تخت فرزندش مخفی کرد
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری