Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان اظهار داشت: جامعه‌ای می‌تواند رو به رشد و بالندگی حرکت کند که به صورت پایدار از منابع طبیعی موجود استفاده کند.

وی به برنامه‌های محوری روز جهانی «تنوع زیستی» اشاره کرد و گفت: شعار محوری روز جهانی تنوع زیستی امسال 'تنوع زیستی ما، غذای ما، سلامت ما' تعیین شده که نشان دهنده اهمیت تنوع زیستی جهان پیرامون ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بین رفتن یک گونه در طبیعت تاثیر بسزایی در هرم غذایی داشته و برداشت بی رویه منابع طبیعی از قبیل شکار و صید گونه‌های مختلف، سم پاشی‌ها و حذف تعدادی از گونه‌ها و تخریب زیستگاه ها، تنوع زیستی برخی از مناطق را به شدت کاهش داده و منابع محدودی برای ما باقی مانده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان بیان کرد: هدف از تعیین این روز، ایجاد فرصتی برای بزرگداشت و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص گونه‌های گیاهی و جانوری جهان و لزوم توجه به بهره برداری پایدار از منابع زیستی است.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه‌های روز جهانی تنوع زیستی در سیستان و بلوچستان بازدید رایگان از موزه‌های تاریخ طبیعی و حیات وحش، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با تنوع زیستی، برگزاری کارگاه عملی آشنایی کودکان با نیاز‌های ویژه با تنوع زیستی استان و لزوم حفظ و حراست از آنها، پایش رودخانه‌ها و پایش سیستم‌های تصفیه پساب و پسماند صنایع مرتبط به حوزه غذا، تیمارداری و رهاسازی گونه‌های آسیب دیده حیات وحش با همراهی و همکاری همیاران محیط زیست شامل رها سازی یک قلاده روباه، یک قطعه لاک پشت مهمیزدار، سه عدد عقرب سیاه و چهار قطعه کبک در سطح استان، درج شعار روز جهانی تنوع زیستی در سربرگ مکاتبات جهت تنویر افکار عمومی بود.

انتهای پیام/ع

شعار محوری روز جهانی تنوع زیستی  'تنوع زیستی ما، غذای ما، سلامت ما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، این آموزشگاه که به همت خیر گرانقدر حاج غلامحسین مطهری با زیربنای ۴۴۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث گردیده با حضور خانمحمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری