Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان فارس با توجه به افزايش کشت محصولات صيفي، در اطلاعيه اي از کشاورزان اين استان خواست از انجام اين کار و به ويژه کشت بي رويه گوجه فرنگي پرهيز کنند.

به گزارش ايرنا محمد مهدي قاسمي در اين اطلاعيه که پنجشنبه منتشر شد، بيان کرده است: کشاورزان استان فارس پس از مشورت با مراکز خدمات کشاورزي و با توجه به ميزان کشت ابلاغ شده به اين مراکز، به کشت گوجه فرنگي مبادرت کرده و شديدا از کشت بي‌رويه پرهيز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ظرفيت و گنجايش توسعه سطح زير کشت گوجه‌ فرنگي با توجه به ميزان تازه‌خوري اين محصول، مقداري که امکان فرآوري و صادرات آن در ساليان متمادي وجود داشته، تعيين شده و درصدي نيز به اين ميزان اضافه شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان فارس در اين اطلاعيه متذکر شده است: افزايش سطح زير کشت اين محصول و فراتز از آنچه که ابلاغ شده، باعث افزايش عرضه مي شود و با توجه به ثابت بودن تقاضا، کاهش قيمت را به دنبال خواهد داشت.
قاسمي بيان کرد: کشاورزان مي توانند با افزايش بهره وري و کاهش سطح زيرکشت، درآمد بيشتري داشته باشند و اين در حالي است که اگر سطح زيرکشت افزايش يابد، متضرر خواهند شد.
ع.پ /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند