Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@05:44:33 GMT

آغاز رای‌گیری برای انتخاب اعضای پارلمان اروپا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۵۵۱

آغاز رای‌گیری برای انتخاب اعضای پارلمان اروپا

رأی‌گیری برای انتخاب اعضای پارلمان اروپا در حالی از روز پنجشنبه کارش را آغاز کرد که نگرانی‌های امنیتی و بیم قدرت گرفتن احزاب راست‌گرا بر آن سایه افکنده است.

به گزارش فارس، رأی‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان اروپا در بحبوحه نگرانی‌ها از احتمال قدرت گرفتن احزاب راست‌گرای افراطی در این پارلمان امروز پنجشنبه در انگلیس و هلند آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، پارلمان اروپا ۷۵۱ نماینده دارد. انگلستان قرار است ۷۳ کرسی در این پارلمان داشته باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کرسی‌ها کاهش یابند.

رأی‌گیری در هلند هم از روز پنجشنبه آغاز شد، در حالی که انتخابات در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمان‌های مختلف ظرف سه روز آینده برگزار خواهد شد.

نتایج این رأی‌گیری‌ها بعد از برگزاری انتخابات در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود روند رأی‌گیری تا یکشنبه در تمامی کشورها به پایان برسد.

تعداد کرسی‌های هر کشور در پارلمان اروپا به جمعیت این کشورها بستگی دارد،

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، تنها پس از گذشت ساعاتی از آغاز رأی‌گیری، یک پایگاه اخذ رأی در شمال لندن به‌طور موقت بسته شد. مقامات محلی علت را کشف یک بسته مشکوک در این پایگاه ذکر کردند.

یک ساعت بعد، پس از اطمینان از این‌که بسته کشف شده حاوی تهدیدی نیست، رأی‌گیری از سر گرفته شد و پلیس لندن در حساب توئیتری اعلام کرد: «حادثه فیصله یافت.»

احتمال پیروزی احزاب پوپولیست و راست‌گرای افراطی مسئله دیگری است که علاوه بر مسائل امنیتی بر این انتخابات سایه افکنده است.

«متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست‌گرای «لیگا»، «مارین لوپن» از حزب «جبهه ملی» فرانسه، «خیرت ویلدرس» از «حزب آزادی» هلند، «یورگ میوتن» از حزب «بدیل برای آلمان» و «نایجل فاراج» از «حزب برگزیت» انگلیس جزو این افراط‌گرایان اروپایی هستند.

در این میان، حزب راست‌گرای آزادی اتریش در پی رسوایی سیاسی و اقتصادی به احتمال زیاد شانس کمی برای پیروزی خواهد داشت.

این راست‌گرایان اکثراً افکار نژاد‌پرستانه، ضدمهاجرتی، ضد اسلامی و افراط‌گرایانه دارند.

به نوشته پایگاه آمریکایی «ووکس»، سالوینی که خود را رهبر ائتلاف راست‌گرایان اروپا می‌داند، شعار «پیش به سوی عقل سلیم» را اتخاذ کرده است.

در مقابل این احزاب راست‌گرا، ائتلافی از لیبرال‌ها و میانه‌رو قرار به نمایندگی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان گرفته‌ است.

باید دید ۴۰۰ میلیون اروپایی از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در دومین انتخابات بزرگ جهان به کدام دیدگاه رأی خواهند داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، بر اساس تصمیم هیأت رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی مجمع انتخابات این فدراسیون ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار و رییس این فدراسیون برای چهار سال آینده معرفی خواهد شد. پیش از این قرار بود مجمع فوق ابتدا قرار بود هفتم بهمن ماه برگزار شود که به تعویق افتاد و ۲۶ فروردین ماه برای برگزاری مجمع تعیین شد که بازهم به تعویق افتاد.

یوسف بهتری، تورج علی عنصری، افشین هادی‌چگینی، محمد ضیایی، محمد عسگری، سیدمحسن حسینی، حسین شهرکی، جاسم منوچهری، یوسف جاویدان، فرهاد طاووسی و حمیدرضا پارسی‌منش ۱۱ کاندیدایی هستند که برای شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی ثبت کردند.

کسب اطلاع کرد که سوابق مدیریتی پنج کاندیدا از سوی کمیسیون تطبیق سوابق مدیریتی وزارت ورزش مورد تأیید قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید البرز
  • گام پایانی انتخابات
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • شمسایی: انتخاب ۱۴ نفر نهایی تیم ملی سخت‌ترین کار برای من بود
  • وحید شمسایی: انتخاب ۱۴ نفر کار سختی بود/ به بازیکنانم اعتماد دارم
  • اعلام اسامی نفرات تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها/ شمسایی: دشوارترین کار انتخاب ۱۴ بازیکن نهایی بود
  • قالیباف در برزخ ریاست پارلمان /سرنوشت حدادعادلِ مجلس هشتم در انتظار اوست؟