Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@09:05:29 GMT

نایاک: ایرانیان مقیم آمریکا به جنگ «نه» گفتند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۵۸۴

نایاک: ایرانیان مقیم آمریکا به جنگ «نه» گفتند

در تارنمای این شورا آمده است: سیاست‌های جنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به سمت جنگ تغییر داده است و یک توئیت ناشی از محاسبات غلط می‌تواند ما را به سمت رویارویی با ایران سوق دهد.

در تارنمای این شورا آمده است: از اولین روز روی کار آمدن ترامپ وی و دولت تشنه‌ی جنگ او، برای سوق دادن آمریکا به جنگ غیرمحتاطانه دیگری در خاورمیانه، پیوسته تنش با ایران را تشدید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان ایرانی و دارای تابعیت آمریکایی از این موضوع بیشترین آسیب را خواهیم دید. به همین دلیل لازم است با صدای بلند در مخالفت با این جنگ صحبت کنیم و به قانونگذاران آمریکایی نشان دهیم که ایرانیان آمریکا به جنگ «نه» و به صلح و دیپلماسی «آری» می‌گویند.

نایاک در وبسایت خود متن نامه ایرانیان آمریکا را به فارسی و انگلیسی منتشر کرده است. در این نامه آمده است ما به عنوان امضاکنندگان جامعه آمریکایی‌های ایرانی تبار بسیار نگران هستیم که دولت آمریکا به سمت جنگی ویرانگر با ایران حرکت کند.

در این نامه به تهدید‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران اشاره شده و عنوان می‌شود با توجه به تشدید تنش میان ایران و آمریکا، قانونگذاران، رسانه‌ها و مردم آمریکا باید از تکرار اشتباهی که منجر به جنگ مصیبت بار در عراق شد پرهیز کنند و دولت را به خاطر سیاست دردسرسازش با ایران پاسخگو بدانند.

در بخش دیگر این نامه آمده است: بزرگترین قربانی سیاست کاخ سفید در اعمال «فشار حداکثری» مردم ایران خواهند بود.
اگر جلوی مانور جنگ گرفته نشود تنها زجر مردم ایران افزایش می‌یابد و آمریکا نیز در باتلاق جنگ هزینه بر دیگری گرفتارمی شود. کنگره باید راه ترامپ را به سوی جنگ مسدود و برای بازگشت فوری امریکا به توافق و میز مذاکره تلاش کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و آمریکا نایاک جنگ علیه ایران مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی درباره تجمیع کارت هوشمند اتباع اظهار کرد: طرحی در مجلس برای سازمان ملی اقامت مطرح است که خیلی برای کشور لازم است، اما ممکن است به مجلس یازدهم نرسد و در مجلس دوازدهم باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: این طرح در خصوص اتباع خارجی، اسکان و سامان‌دهی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در زمینه اتباع خارجی خلا قانونی داریم.

رضایی بیان کرد: ورود ۱۰ میلیون اتباع خارجی به کشور فقط به‌دلیل خلاء قانونی نیست، چون خیلی از اتباع به‌صورت قاچاقی وارد کشور شدند بنابراین راه‌حل اصلی این است که دیوار مرزی بین ما و کشور‌های همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان احداث شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوار مرزی با پاکستان کامل نیست و مشکلاتی که برای مردم این مناطق از کشورمان در خصوص دیوار مرزی به‌وجود آمده یک بحث حقوقی است که قابل حل است، اما اصل دیوار مرزی برای کشور لازم است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در خصوص اتباع خارجی خلاء قانونی داریم اتباع از یارانه ما استفاده می‌کنند همچنین از یارانه پنهان، بنزین مجانی، گاز، برق و آب که در کشور ما نسبت به سایر کشور‌های دنیا قیمتش خیلی پایین‌تر است، استفاده می‌کنند در عین اینکه برای کاری که انجام می‌دهند حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند و هیچ حساب و کتابی هم ندارد.

رضایی ادامه داد: اتباع بیگانه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند و در کشور خودشان خیلی از این خدمات اصلا داده نمی‌شود مثلا در افغانستان گاز که نیست برق و آب هم تقریبا نیست، اما در ایران دریافت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نمی‌کنند که یک علت این است که اکثر اتباع، غیرمجاز هستند لذا این امر نیاز به قانون‌گذاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • ایرانیان مقیم پاکستان نوروز و نیمه ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند