Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه حجم پرونده‌هایی که به دستگاه قضائی وارد می‌شود، نگران کننده است، اظهار داشت: امیدواریم با کار جهادی در دستگاه قضائی استان اصفهان این روند هرچه زودتر اصلاح شود و شاهد ارتقای دستگاه قضائی اصفهان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید در کشور نیازی به دادگاه تجدیدنظر داشته باشیم، افزود: در واقع قاضی باید به نوعی دقیق و موشکافانه و درست قضاوت کند که پس از آن کسی نتواند حکم اولیه وی را نقض کند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امروز شاهد هستیم برخی پرونده‌ها دقیق بررسی نمی‌شوند به نوعی که حکم از دادگاه اولیه به دادگاه تجدیدنظر و سپس دیوان عالی کشور می‌رود و این نوع روند کاری طبیعی است که پیگیری یک پرونده را طولانی می‌کند.

ضرورت رعایت عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های قضائی

وی با تاکید بر دقت قضات در برپایی عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های قضائی مطابق آموزه‌های دینی و قرآنی ابراز داشت: نباید حتی در صحبت کردن نیز از مسیر انصاف و عدالت دور شویم چراکه حرف نیز حکم قضاوت دارد و در این راستا باید کمال دقت را در قضاوت به هر شیوه‌ای حتی همین سخن گفتن ساده رعایت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بدون یقین نباید هیچ حرفی را نقل قول کرد چراکه ممکن است موجب قضاوت ناصحیح شود، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم دستور به قضاوت با عدالت می‌دهد و می‌فرماید اگر قاضی به عدالت رفتار نکند و با پیچاندن حرف در قضاوت صحیح تعلل و سستی بورزد خداوند از جزئیات همه این مسائل آگاه است.

قضات بر روی یک شمشیر دولبه و مرز باریکی حرکت می‌کنند

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در همین راستا اگر قضات به عدالت قضاوت کنند خیرالناس برشمرده شده‌اند چراکه قضاوت کار بسیار سختی است و قضات بر روی یک شمشیر دو لبه و مرز باریکی حرکت می‌کنند که در صورت کوچک‌ترین غفلت ممکن است به مرز نادرست وارد شوند.

وی با اشاره به تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از اینکه آقای خسروی وفا جدا می‌شویم ناراحت هستیم اما حضور فردی مانند جناب آقای حبیبی جای تبریک به مردم اصفهان و تشکر از رئیس قوه قضائیه را دارد و امیدواریم هر دو بزرگوار در کار خود موفق باشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • «محفل امام حسنی‌ها» احیای شعائر اسلام بود
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • ملاقات حدود ۸۳ هزار مراجعه‌کننده با مسئولان قضائی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند