Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:18:45 GMT

دومین مرکز مهر ارومیه ویژه کودکان طلاق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۶۴۱

دومین مرکز مهر ارومیه ویژه کودکان طلاق افتتاح شد

دومین مرکز مهر ارومیه برای تثبیت محل ملاقات کودکان طلاق با والدین با هدف خدمات مشاوره به زوجین افتتاح شد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در مراسم افتتاح دومین مرکز مهر ارومیه اظهار داشت: این مرکز چند منظوره برای ارائه مشاوره مطلوب به زوجینی که تصمیم به طلاق دارند افتتاح شده و در کنار آن کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبر گروسی  دراین‌باره گفت: هدف از افتتاح این مرکز حمایت و مراقب از کودکان طلاق است تا در محیطی آرام و بدون کشمکش با والدین خود دیدار کنند و حتی بعضی از این دیدارها به ازدواج مجدد انجامیده است.

وی  بابیان این که این مرکز تبعات طلاق را از بین می‌برد گفت: هدف این مرکز این است که  ضمن حمایت از فرزندان طلاق که بیشترین آسیب روحی و روانی متوجه آن‌هاست، روحیه خشونت، گوشه‌گیری، انتقام‌گیری و سایر تبعات ناشی از طلاق را از آن‌ها بزداییم و  شاهد درخشش آن‌ها در زمینه‌های علمی ورزشی و سایر مقاطع زندگی باشیم.

گروسی افزود: این مرکز محل امن و مناسبی است که در آن کودکان طلاق که تحت حضانت و سرپرستی یکی از والدین هستند بدون دغدغه و محدودیت زمانی و در مکانی شاد و مفرح  و آرام شامل اتاق بازی پدر یا مادر خود را ملاقات می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که 100 کودک از دیدن و ملاقات پدر یا مادرشان محروم بودند در سایه این مرکز و باهمت مشاورین والد خود را ملاقات کرده و مقرر شده از این پس نیز در همین مکان این ملاقات‌ها صورت گیرد گفت: از اواخر سال 97 تا امروز 14 خانواده  در این مرکز سازش کرده و از تصمیم سرنوشت‌ساز طلاق منصرف شدند.

گروسی با بیان اینکه این مرکز به نیرویی مجهز و متخصص  است و  مجرب‌ترین نیروی انتظامی و مشاور خانواده‌ها در این مرکز خدمت می‌کنند گفت: کلاس‌های آموزشی مطلوب مانند آموزش‌های روند بعد از طلاق و غیره در این مرکز به صورت رایگان برگزار می‌شود.

6000 پرونده طلاق در استان لرستان تشکیل شد؛ «پیشگیری وقوع جرم» رویکرد دستگاه قضاکدام استان‌ها بیشترین آمار ثبت ازدواج و طلاق را دارند؟بیکاری مهم‌ترین عامل طلاق در سه شهرستان استان زنجان شناخته شد سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان نیز از اینکه شماری از خانواده‌هایی که در شرف طلاق بودند با مشاوره‌های این کانون در این تصمیم مهم و آینده سازشان تجدیدنظر کردند ابراز خشنودی کرد و گفت: ایجاد مراکز مهر خانواده اقدام ارزشمندی است که توسط معاونت پیشگیری و با همکاری برخی از ادارات برای کاهش مشکلات و رفاه خانواده‌های آسیب‌پذیر در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است  که باعث تقویت تعامل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مرتضی حاتمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: قبلاً این اقدامات در کلانتری‌ها انجام می‌گرفت که خوشبختانه با راه‌اندازی این مراکز که در سطح استان به تعداد 13 مورد رسیده، خانواده‌های طلاق فرزندان خود را در این مراکز ملاقات می‌کنند که تمامی امکانات رفاهی با مشارکت دادگستری، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرمانداری و غیره تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ح

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود