Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گر از علاقمندان به اخبار فناوری و دستگاه‌های مدرن هستید و امروز موفق به رصد اخبار سرویس فضای مجازی در حوزه‌ دریچه فناوری نشده‌اید، در ادامه لینک ۱۰ خبر پربازدید از نگاه کاربران را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

پنج کاراکتر محبوب در دنیای بازی‌های رایانه‌ای +تصاویر

برخی از کاراکتر‌های بازی‌های رایانه‌ای از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند و این موضوع حتی تا جایی پیش می‌رود که فرد آرزویش رسیدن به چنین شخصیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ منتشر شد

مایکروسافت امروز بروزرسانی جدید سیستم عامل محبوب خود، ویندوز ۱۰ را برای کاربران منتشر کرد.

تصاویر نسخه قرمز رنگ گلکسی S10 فاش شد +تصاویر

یکی از افشاگران دنیای فناوری در صفحه توئیتری خود تصاویر نسخه‌های قرمز رنگ گلکسی S10 و گلکسی +S10 را منتشر کرد.

برترین تصاویر پس‌زمینه (۲ خرداد)

برترین تصاویر پس‌زمینه ۲ خرداد را از طریق دریچه فناوری باشگاه خبرنگاران دریافت کنید.

هماهنگی کامل نسل جدید عینک‌های گوگل با اندروید

نسل جدید عینک‌های هوشمند گوگل علاوه بر امکاناتی ویژه به طور کامل با سیستم عامل اندروید هماهنگ شده است.

همکاری جرج آر آر مارتین در ساخت بازی رایانه‌ای

خبرها حاکی از آن است که جرج آر آر مارتین، نویسنده سریال «بازی تاج و تخت» در تولید یک بازی ویدئویی ژاپنی همکاری خواهد کرد.

تبلیغات اینترنتی تا سال ۲۰۲۰ راه خود را به واتس‌اپ باز می‌کند

توسعه دهندگان واتس‌اپ اعلام کردند که در سال ۲۰۲۰ اولین تبلیغات در این پیام‌رسان به نمایش گذاشته می‌شوند.

ویژگی امنیتی جدید شورولت، رانندگی امن را برای نوجوانان به ارمغان می‌آورد

ویژگی امنیتی جدید شورولت، در هنگامی که راننده نوجوان کمربند ایمنی خود را نبسته باشد، به وی اجازه رانندگی نمی‌دهد.

گوگل ناامن بودن رمز کاربران G Suite در ۱۴ سال گذشته را افشا کرد

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که رمزعبور تجاری کاربران G Suite به مدت ۱۴ سال در فرمت متن ساده ذخیره می‌شدند.

ربات ارزان قیمت Doggo، جهشی در دنیای فناوری +فیلم

دانشجویان دانشگاه استنفورد با استفاده از وسایل ارزان قیمت رباتی شبه سگی با نام Doggo ساختند که می‌تواند دنیای فناوری را متحول کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهترین ها جذاب ترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی اپل از گوگل چقدر جدی است؟/دشواری‌های انحصارشکنی در بازار فناوری

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ تلاش قانون‌گذاران برای شکستن انحصار در بازار فناوری چالش‌های زیادی برای پنچ شرکت برتر این حوزه ایجاد کرده است. آمازون، اپل، آلفابت، فیسبوک و مایکروسافت، پنج غول فناوری جهان و معروف به بیگ تِک (Big Tech)، این روز‌ها با اقدامات انحصارستیزی روبه‌رو هستند که می‌تواند در گام‌های اول به قطع همکاری اپل و گوگل آلفابت در ارائه خدمات مشترک منجر شود.

پیشینه انحصارشکنی و نگرانی نهاد‌های قانونی

گوگل اتهامات اتحادیه اروپا علیه خود را رد کرده است و اپل نیز شکایت اخیر ایالتی علیه این کمپانی را غیرواقعی و از نظر قانونی، نادرست خوانده است، اما نهاد‌های ناظر نگران هستند که فعالیت این شرکت‌ها مانع از رقابت و بقای شرکت‌های کوچک‌تر شود. آنها حتی ممکن است بخواهند این شرکت‌ها را به شرکت‌هایی کوچک‌تر تقسیم کنند تا مطمئن شوند همه چیز برای همه منصفانه است که در این صورت، اتفاق بی‌سابقه‌ای خواهد بود، زیرا اولین بار است که چنین سرنوشتی برای این نوع شرکت‌ها رقم می‌خورد. نمونه بسیار مشهور از چنین اقدامی، تجزیه شرکت تلفن و تلگراف آمریکا در ۱۹۸۴ به هفت شرکت مستقل و کوچک‌تر بود که در راستای شکستن انحصار در قرن بیستم انجام شد.

اعتراض به فضای بسته اطلاعاتی

اکنون قانون‌گذاران ادعا می‌کنند که شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل زیست‌بوم‌های غیرقابل نفوذی را در اطراف محصولات خود ایجاد کرده‌اند، که این فضای بسته اطلاعاتی، دسترسی مشتریان به محتوا و خدمات مبتنی بر وب را محدود می‌کند و بنابر این تغییر و روی آوردن به خدمات رقیب دشوار می‌شود. وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته به اپل نسبت به انحصارگرایی در بازار گوشی‌های تلفن هوشمند هشدار داد و به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری درباره این پرونده که اپل وعده مبارزه با آن را داده است، احتمالاً سال‌ها طول بکشد.

جریمه سنگین غول‌های فناوری

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفته‌اند برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری مانند اپل، متا و آلفابت ممکن است به دلیل نقض احتمالی قانون بازار‌های دیجیتال مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرند. این شرکت‌ها اگر مجرم شناخته شوند، ممکن است با جریمه‌های سنگین یا حتی قوانینی برای تجزیه کسب‌وکار خود مواجه شوند.

هشدار به تبلیغات گوگل

سال گذشته، مارگرت وستاگر (Margrethe Vestager)، رئیس کمیسیون ضد انحصار در اتحادیه اروپا، گوگل را به انجام کار‌های ناعادلانه در تبلیغات آنلاین متهم کرد که اتفاق مهمی بود، زیرا تبلیغات آنلاین یک صنعت بسیار سودآور است. او به گوگل توصیه کرد که برخی از ابزار‌های خود را که به کسب درآمد از تبلیغات کمک می‌کند کنار بگذارد.

اروپا به دنبال اقدامات جسورانه

آندریاس شواب (Andreas Schwab)، یکی از قانون‌گذاران پارلمان اروپا، که در تهیه پیش‌نویس قوانین مهم فناوری اتحادیه اروپا مشارکت جدی داشت، گفت که قانونگذاران خواهان اقدام جسورانه علیه بیگ تِک هستند چرا که قانون را زیر پا گذاشته است. او همچنین گفت: «اگر اعضای بیگ تِک از قانون بازار‌های دیجیتال پیروی نکنند، پارلمان درخواست انحلال آنها را خواهد داشت؛ که هدف نهایی آن آزادسازی و عادلانه کردن بازار‌های فناوری و افزایش نوآوری است.»

چالش تجزیه شرکت‌های بزرگ فناوری

مشخص نیست که آیا قانون‌گذاران اپل را مجبور خواهند کرد تا کسب‌وکار خود را تجزیه کند یا خیر. گزینه‌های مختلفی در حال بررسی است و شاید این اقدامات فقط منجر به جریمه شود. به باور کارشناسان حقوقی پرونده شکایت علیه اپل، همانند پرونده مایکروسافت در ۱۹۹۸، ممکن است بسیار چالش‌برانگیز شود. به گفته یکی از مقامات کمیسیون اروپا که نخواست نامش فاش شود، تجزیه یک شرکت آخرین راه حل در اتحادیه اروپاست و پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است.

راه‌حل‌های نوین و لزوم تشدید قانون

دَمیِن گرادین، وکیل Damien Geradin اروپایی که به چندین شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار مشاوره می‌دهد و در پرونده شکایت علیه اپل نیز همکاری دارد می‌گوید: تجزیه سیستم اپل در مقایسه با سیستم گوگل پیچیده‌تر خواهد بود، چرا که سیستم اپل بسیار یکپارچه است و تفکیک آن را دشوار می‌کند. گرادین فکر می‌کند به جای تجزیه شرکت‌ها بهتر است قانونگذاران راه‌حل‌هایی پیدا کنند که اپل و کمپانی‌های مشابه را به الزام در پیروی از قوانین ضد انحصار وا‌می‌دارد. به باور او دستور به جدایی گوگل از اپل فقط به خدمات مهم در حوزه فناوری آسیب می‌زند.

اپل بیشتر درآمد سالانه ۴۰۰ میلیارد دلاری خود را از فروش سخت‌افزار (آیفون، سیستم‌عامل مک، آی پد و ساعت هوشمند) به دست می‌آورد و بخش دیگر درآمدش (حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال) حاصل فروش خدمات است.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در سواحل بوشهر
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • راهپیمایی روز قدس در کرمانشاه برگزار می شود
  • گوگل به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی برای فیت‌بیت منتشر می‌کند
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جنایات اسرائیل را محکوم کرد
  • رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس پاسخ لازم را دریافت خواهد کرد
  • جدایی اپل از گوگل چقدر جدی است؟/دشواری‌های انحصارشکنی در بازار فناوری