Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر انبارهای بندر امام خمینی از کالاهای اساسی تقریبا پر شده است.به گزارش بلاغ،در حال حاضر ظرفیت انبارهای کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) حدود 21 میلیون تن است که همه این انبارها تقریبا تکمیل است و مشکل کمبود کالا اساسی در کشور نداریم.

همچنین در بندر امام خمینی(ره) مخازن نگهداری روغن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن وجود دارد که به صورت مداوم بارگیری روغن برای کارخانه‌های تولیدی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بندر امام خمینی(ره) امکان پهلوگیری حدود ۱۱ کشتی‌ برای تخلیه کالای اساسی وجود دارد.

*ظرفیت 21 میلیون تنی انبارهای بندرامام 

در بندر امام خمینی(ره) ۵۰۷ هزار مترمربع انبار مسقف و ۷ کیلومتر اسکله وجود دارد؛ در این بندر ظرفیت پذیرش کالا ۵۵ میلیون تن در سال و ظرفیت ترمینال کانتینری ۷۰۰ هزار TEU است.

طول خطوط داخلی راه آهن در این بندر ۱۴۰ کیلومتر است و این بندر مطمئن‌ترین و کوتاه‌ترین پل ارتباطی با کشورهای حوزه قفقاز، عراق، ترکیه و اروپای شرقی محسوب می‌شود.

وجود ترمینال‌های اختصاصی، کانتینری، عمومی، فرآورده‌های نفتی و مواد معدنی از ویژگی‌های این بندر است.

مساحت اراضی مخازن ذخیره فراورده‌های نفتی در این بندر ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که ظرفیت پذیرش نفت سبک به میزان ۴۸ هزار تن و نفت سنگین ۱۱۳ هزار و ۳۰۰ تن در این بندر وجود دارد.

در بندر امام خمینی(ره) اسکله کانتینری، فله و کیسه‌ای، مواد ساختمانی، هودهای صنعتی، مواد نفتی، سیلوی غلات و روغن مایع گیاهی وجود دارد که تعداد اسکله‌های فله ۲۳ پست، اسکله‌های کانتینری ۵ پست، اسکله‌های مواد نفتی ۴ پست و اسکله مواد ساختمانی ۳ پست و اسکله روغن مایع گیاهی ۲ پست است.

در این بندر ۷ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت ۲۵۰ تن بر ساعت فعال است، ضمن آن‌که دو دستگاه مکنده با ظرفیت ۳۰۰ تن در ساعت، ۲ دستگاه مکنده با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت، ۲ دستگاه آن‌لودر زنجیری با ظرفیت ۴۰۰ تن بر ساعت و دو دستگاه آنلودر کاسه‌ای با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت در بندر امام فعال است.

در این بندر همچنین ۸ دستگاه جرثقیل لیدهر با ظرفیت ۱۴۰ تن، ۴ دستگاه با ظرفیت ۳۶ تن، یک دستگاه با ظرفیت ۸۰ تن، ۴ دستگاه با ظرفیت ۲۵ تن، ۶ دستگاه جرثقیل ریلی ساحلی با ظرفیت ۱۵ تن و یک دستگاه جرثقیل سنگین با ظرفیت ۵۵۰ تن فعال است.

در این بندر همچنین ۴ دستگاه گنتری کرین با ظرفیت ۴۰ تن، ۵ دستگاه ترانستینر با ظرفیت ۴۰ تن، یک دستگاه جرثقیل ساحلی با ظرفیت ۱۰۰ تن و ۳ دستگاه ریچ استراکر با ظرفیت ۴۵ تن فعال است.

بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر هاب فله و غلات کشور ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

این بندر به دلیل قرار داشتن در خور نیازمند موج‌شکن نیست و حجم لایروبی در این بندر نسبت به سایر بنادر بسیار کمتر است.

بندر امام خمینی(ره) به راه‌آهن سراسری متصل است و امروز ۴۰ پست اسکله در این بندر فعال است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، مشارکت مردم را رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری دانست و گفت: موانع اجرایی و عملیاتی پروژه‌های مشارکتی شهرداری اصفهان در مناطق ۹ و ۱۳ با حضور مدیران این مناطق بررسی و تعیین تکلیف شد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشارکت شهروندان رکن اساسی در تکمیل پروژه‌های شهری است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در سال جاری با سرلوحه قراردادن دستور مقام معظم رهبری عزم خود را برای جلب مشارکت مردم در بهره‌برداری از پروژه‌های شهری جزم کرده است تا جهش تولید را در این بخش محقق سازد.

وی با اشاره به ضرورت گره‌گشایی از مشکلات پروژه‌های مشارکتی افزود: رفع موانع عملیاتی، تسریع در تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌ها همواره از سال گذشته در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان قرار دارد و این سازمان در نظر دارد مشکلات قانونی و موانع حقوقی اجرای این پروژه‌ها را با حفظ منافع شهرداری به‌صورت میدانی و با حضور ذی‌نفعان بررسی و تصمیمات شایسته‌ای برای ادامه عملیات اجرایی آن اتخاذ کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مشکلات پروژه‌های مشارکتی واقع در خیابان قدس و کهندژ با مساعدت مدیر محترم منطقه ۹ شهرداری اصفهان بررسی و نسبت به رفع موانع اجرایی آن‌ها تصمیم‌گیری شد، همچنین در مورد فراخوان مجدد پل‌های عابر پیاده در این منطقه و جلب نظر سرمایه‌گذاران و مشارکت مردم در تکمیل و بهره‌برداری از آن نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

حیدری گفت: جلسه مانع‌زدایی از پروژه مجتمع تجاری‌مسکونی دکتر حسابی و پروژه مجموعه مسکونی هورسان در منطقه ۱۳ برگزار شد.

وی بیان کرد: خروج پروژه‌ها از بن‌بست و تعیین تکلیف فوری آن‌ها از ضروریاتی است که به‌طور مستمر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

حیدری خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال و ضرورت افزایش مشارکت مردم، درخواست‌های که از سوی شهروندان مطرح می‌شود را در اولویت قرار داده‌ایم و از تمام ابزارهای قانونی در راستای برطرف‌شدن مشکلات آن‌ها که موجبات رضایت عموم را فراهم می‌کند، استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 744472

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • رشد ۴۶ درصد لایروبی در اسکله ها و آبراه های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • دپوی ۸ میلیاردی کالای قاچاق در بندر عباس  
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد
  • ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور
  • مرز‌های خوزستان دروازه ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی
  • پهلوگیری نخستین کشتی حامل مالچ چوب در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی(ره)