Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:28:31 GMT

ارتباط تلفنی 13 روستای تکاب برقرار شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۹۶۷

ارتباط تلفنی 13 روستای تکاب برقرار شد

مهاباد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: ارتباط تلفنی و اینترنتی 13 روستا از توابع بخش تخت سلیمان این شهرستان و 2 کارخانه طلای «آقدره» و «زرشوران» که به علت تخریب فیبرنوری قطع و مختل شده بود، عصر امروز/پنجشنبه/ برقرار شد.

حبیب الله شیوخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وارد شدن خسارت به فیبر نوری در مسیر تخت سلیمان تکاب موجب قطع ارتباط تلفنی این روستاها به مدت 24 ساعت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب روز گذشته هنگام عملیات شانه سازی جاده در محور تکاب - تخت سلیمان به علت نبود تابلوهای هشدار دهنده و مشخص کننده، متوجه وجود فیبرنوری در مسیر نشده و موجب تخریب شبکه فیبر و قطع اتصال تلفنی روستاهای محور تخت سلیمان شدند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب اظهار داشت: کارشناسان فیبر نوری جنوب آذربایجان غربی پس از اطلاع از قطع ارتباط تلفنی در این منطقه به محل اعزام شدند و با همکاری ستاد مدیریت بحران، اداره مخابرات و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بخش های آسیب دیده شبکه فیبرنوری میسر تخت سلیمان را تعمیر و اصلاح کردند.
شیوخی اضافه کرد: آسیب دیدن شبکه فیبر نوری منطقه ارتباط تلفنی 2 واحد صنعتی و معدنی تولید طلا در تکاب را نیز مختل کرده بود.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر جمعیت با 2 بخش مرکزی و تخت سلیمان و بیش از 100 روستا در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
برخی از روستاهای دورافتاده این شهرستان با مشکل اختلال در آنتن دهی تلفن همراه مواجه است.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات مخابرات اختلال شبكه تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی ظهر پنج شنبه در سفر به رودسر و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی توسعه فیبر نوری منازل کسب و کار از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم آغاز شده است که ۲۰ میلیون پوشش را تعهد داریم که تا پایان دولت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون اتصال تا پایان سال جاری در کشور رقم خواهد خورد، افزود: در طول برنامه ۵ ساله هفتم ۲۰ میلیون اتصال برنامه ریزی شده انجام گرفته شده است.

عابدی مزیت مهم این طرح را سرعت بخشیدن به طرح‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها سبب می‌شود سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.

عابدی ادامه داد: این طرح چون بر بستر فیبر نوری بوده از پایداری و کیفیت بالاتری برخوردار است که امیدواریم شرکت‌ها در این فضای رقابتی که به وجود آمده سرعت‌های بالاتر را با قیمت پایین‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷ میلیون پوشش را ایجاد کردیم و تعهد ما بر این است که آن را به ۱۴ میلیون پوشش گسترش دهیم.

گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری در گیلان توافق با حوزه شهری است

«سعید زاهدی» مدیر کل ارتباطات فناوری اطلاعات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری توافق با حوزه شهری است، گفت: گام دوم توسعه آن در حوزه روستاها خواهد بود.

زاهدی تصریح کرد: مقرر شده ۵۶ حوزه شهری گیلان تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد و حداقل ۸۰ درصدی که برای این پروژه تعریف شده تلاش ما بر این است تا کل استان را تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر 6081774

دیگر خبرها

  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری