Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در زنجیره تأمین کالا، تخلیه و بارگیری عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود که گویای اهمیت نقش آن در برقراری امنیت غذایی کشور است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، ظهر امروز سرویس‌های اقتصادی رسانه‌های کشوری از روند فعالیت‌های جاری در منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی(ره) بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان ویژگی‌ و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، درباره طرح‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی و توان عملیاتی با بهره‌گیری از توان و منابع بخش خصوصی توضیحاتی ارائه کرد و اهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال فعالیت و در دست احداث در این مجتمع بزرگ بندری را تشریح کرد.

80درصد ظرفیت انبارهای کالای اساسی بندر امام پُر شدتخلیه و بارگیری شکر وارداتی کوبا در بندر امام(ره)/ ترافیک سنگین کشتی های خارجی حامل کالای اساسی +فیلمخوزستان|بیش از 146 هزار تن شکر خام  در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

عادل دریس درباره میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاها از جمله کالاهای اساسی اظهار داشت: طی دوماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 90 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی را داشتیم.

وی افزود: بندر امام خمینی(ره) در زنجیره تأمین کالا، تخلیه و بارگیری عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در این بندر بزرگ تجاری، گویای اهمیت نقش آن در برقراری امنیت غذایی کشور است.

دریس در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 9 الی 10 فروند کشتی به طور همزمان در این بندر تخلیه می کنند و تناژ تخلیه روزانه یک کشتی از مرز 31 هزار تن نیز گذشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی(ره) به صورت عمده در حوزه صادرات محموله‌های کانتینری که شامل محصولات صنایع پتروشیمی همجوار نیز می‌شود، فعال است، عنوان کرد: تا کنون بالغ بر 5 هزار TEU طی دوماهه نخست سال جاری کانتینر بارگیری شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) درباره روند خروج کالا از بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: همفکری و همکاری با ارگان‌های مرتبط برای تسریع در تشریفات و مراحل قانونی روند خروج کالا انجام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یک فروند کشتی حامل دام زنده و یک فروند حامل برنج از جمله کالاهایی بودند که طی مدت اخیر در بندرامام خمینی(ره) پهلوگیری و تخلیه شدند، و به منظور تسریع در روند ورود و تخلیه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، تقسیم کار بین بنادر بزرگ کشور صورت پذیرفته و بخشی از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر شهید رجایی و چابهار پهلو گرفته است.

عادل دریس با بیان اینکه امکان بهره‌گیری از توان حمل و نقل ریلی، از جمله تمهیدات اخیری است که با ایجاد زمینه بارگیری به میزان 22 هزار تن فراهم شده است، عنوان کرد: تمایل عمده صاحبان کالا به استفاده از حمل و نقل جاده‌ای است چرا که تمامی مبادی مصرف در کشور به شبکه ریلی متصل نشده است و با اتخاذ رویکرد حمل و نقل ترکیبی درصدد توسعه بهره‌گیری از حمل و نقل ریلی و ترغیب صاحبان کالا از این مزیت هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان شناورهای ورودی به مجتع بندری امام خمینی(ره) به استناد آمار و ارقام در مدت اخیر نه تنها روند کاهشی بلکه روندی افزایشی را نشان می دهد.

دریس همچنین با اشاره گفتگوهای اخیر با مسئولان عراقی برای لایروبی اروند روند عنوان کرد: روند اجرای مفاد قرارداد الجزایر بین ایران و عراق در توافق‌های اخیر با طرف عراقی شتاب گرفته و به مراحل اجرایی نزدیک شده است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد

رضا خوش تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه ترین تولید خود را رونمایی کرده است، این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «شن‌ها مامور خدا بودند» تولید شده است.

خوش‌تراش پسندیده با بیان اینکه موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی را پیش رو دارد لذا این اداره برخود واجب دانست که این موضوع اهمیت ویژه ای برای بسیج داشته و در همین راستا بایستی تولیدات فاخر و ویژه ای را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که همگی از جهان بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر داشته که در راستای منویات ایشان این نوع محتواها و طرح ها را به منصه ظهور دربیآورد.

جهت دریافت فایل طرح ها به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان