Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول هیئات مذهبی شهرستان قشم گفت: شش ویژه برنامه به‌مناسبت سالروز شهادت امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) در قشم برگزار می‌شود.به گزارش بلاغ،مصیب هرمزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌مناسب ایام سوگواری شهادت امام علی(ع) شش برنامه شاخص در قشم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان آیین عزاداری در تمامی مساجد شهرستان برگزار می‌شود، افزود: آیین کهن حرکت پیاده هیئات مذهبی حامل عمل شمشیری به سمت روستای حمیری در حدود 11 کیلومتری شهر قشم در صبح روز نوزدهم یکی از برنامه‌های شاخص این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول هیئات مذهبی شهرستان قشم با اشاره به بازگشت دسته‌های عزاداری از حمیری به شهر قشم در عصر همان روز، تصریح کرد: هیئات مذهبی شامگاه بیستم رمضان به رسم هرساله از مساجد سطح شهر حرکت و در مسجد صاحب الزمان(عج) قشم گرد هم می‌آیند.

هرمزی حرکت هیئات مذهبی از میدان جهاد جهت تجمع در امام زاده سید مظفر را برنامه روز 20 رمضان اعلام و عنوان کرد: تمامی این هیئات شب 21 رمضان در سوگ امام علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام در مسجد مزین به نام آن حضرت تجمع و عزاداری می‌کنند.

وی بیان کرد: حرکت هیئات عزاداری در روز 21 رمضان به سمت مسجد امام حسین(ع) جهت عزاداری و اقامه نماز جماعت را پایان بخش برنامه‌های هیئات مذهبی قشم در سوگواری شهادت امام علی(ع) برشمرد.

مسوول هیئات مذهبی شهرستان قشم خاطرنشان کرد: برگزاری آیین احیاء لیالی قدر، ختم جزء قرآن، قرائت ادعیه سفارش شده در منابع دینی، روشنگری علمای دینی و نوحه‌خوانی محلی از دیگر برنامه‌هایی است که در تمامی مساجد برگزار خواهد شد.

هرمزی با تاکید بر لزوم هماهنگی دسته‌جات عزاداری با نیروی انتظامی و پلیس راهور، گفت: تمامی هیئات باید زمان مصوب شروع و خاتمه برنامه‌ها را رعایت و صدای بلندگو‌ها را کنترل کنند.

به گفته وی، 72 هیئت مذهبی در جزیره قشم به ثبت رسیده که از این تعداد، 25 هیئت ویژه بانوان است و هفت هیئت نیز به‌صورت سیار فعالیت دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است