Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@14:23:49 GMT

هشدار روسیه به آمریکا در خصوص برجام

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۰۳۷۰

 به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در وزارت امور خارجه روسیه با بیان این مطلب اظهار داشت: آمریکا نباید در روند حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک مانع ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آمریکا اوضاع را با اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به خاورمیانه متشنج کرده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات با اظهارات خصمانه و اتهامات بی اساس علیه ایران همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا افزود: چنین بنظر می رسد که آمریکا با تحریم های جدید و فشار حداکثری و اظهارات شدید خصمانه، هدفمندانه ایران را به اقدامات متقابل شدیدتر تحریک می کند و حتی به دنبال بهانه برای رویارویی مستقیم است؛ چنین سیاستی از نگاه ما بسیار خطرناک است.

وی به مقامات کاخ سفید توصیه کرد که به عواقب اقدامات خصمانه خود بدرستی فکر کند چرا که آنها با اقدامات خود مشکلات جدیدی برای منطقه و برای امنیت بین المللی بوجود می آورند.

ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ ماه سال ۹۷ به صورت غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام خارج شد و تحریم های این کشور علیه ملت ایران را بازگرداند.

ایالات متحده به تازگی علاوه بر قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خود، دیگر کشورها را تهدید کرده که در صورت خرید نفت از ایران با تحریم های واشنگتن مواجه می شوند.

آمریکایی ها علاوه بر این اقدامات، بر تعداد نیروها و ادوات نظامی خود در منطقه افزوده اند و هر روز برای ایران خط و نشان می کشند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داد و تاکید کرد: هر زمان که خواسته‌های ایران تامین شود؛ تهران نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف‌ شده را از سر خواهد گرفت اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی مرحله‌ به‌ مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

آمریکا با هدف فشار بر ایران و تحمیل خواسته های خود بر این کشور، همچنین ناوگروهی را به خلیج فارس اعزام کرده است.

ترامپ نیز به تازگی در توئیتی ایران را تهدید کرد تا شرایط را برای تحمیل خواسته های واشنگتن فراهم و مساعد کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز به ترامپ هشدار داده است که ایرانیان را تهدید نکند از سوی دیگر مقامات ایران اعلام می کنند که امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران از سوی آمریکا غیرممکن است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیرا اعلام کردند که ایران قصد آغاز جنگ یا مذاکره ندارد اما به مقاومت ادامه خواهد داد. 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی اصغر زارع زاده گفت: در سال گذشته جهت جلوگیری از کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، مرمت سرریز بند کرخنگان (بوروئیه هرات)، مرمت بخشی از بند رحیم آباد ابرکوه، مرمت آبگیر بند‌های مروست، مرمت آبگیر بند هرات ۲، اجرای تثبیت بالادست بند رحیم آباد و همچنین لایروبی بخشی از بند‌های تغذیه مصنوعی دره گاهان، دربید، سیل بند دم هفت اردکان، سیل بند ده عروس بهاباد، بند هرات ۱، بند کرخنگان، بند‌های مروست و بند بهادران ۲ با حجم بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب انجام شده است. 
وی افزود: لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی به منظور افزایش طرفیت آبگذری آبگیر و کانال ها، افزایش ظرفیت مخزن بند و افزایش نفوذ پذیری نیز همچنان انجام می‌شود. 
زارع زاده ادامه داد: باتوجه به پیش بینی وقوع احتمالی سیل در آینده، ادامه لایروبی سیل بند‌های دم هفت اردکان، بند رودخانه شور ابرکوه، بند‌های صادق آباد، بند بهادران ۲، بند بهاباد ۲ و بند‌های مروست و ادامه مرمت بند رحیم آباد در دست اقدام می‌باشد. 
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی را مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست. 
وی در پایان اظهار داشت: هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نمی‌باشد و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای جبران بخش کوچکی از خسارت به سفره‌های آب زیرزمینی باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی