Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@08:39:18 GMT

برگزیدگان پنجمین جشن رمضان در زنجان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۰۵۹۵

برگزیدگان پنجمین جشن رمضان در زنجان تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی، شامگاه پنجشنبه ۲ خردادماه در اختتامیه پنجمین جشنواره رمضان اظهار کرد: قرآن آخرین کلام الهی است که بر زبان یک انسان یعنی پیامبر اکرم ( ص) نازل شده است و باید در مفاهیم این کتاب آسمانی عمیق شد و به درک آیات آن به عنوان یک برنامه زندگی پرداخت.
وی در توضیح این مطلب که قرآن، کلامی است که با شما سخن می‌گوید، ابراز کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه فرموند که خودتان را مخاطب قرآن تلقی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما گاهی برای ثواب قرآن را تلاوت و گاهی ثواب آن را به درگذشتگان هدیه می‌کنیم اما باید بدانیم قرآن برای ما زنده‌ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: ما باید در تلاوت قرآن این استنباط را داشته باشیم که قرآن هم‌اکنون برای ما نازل شده است و از آن برای زندگی خود بهره ببریم و دستورات آن را در برنامه‌های خود به‌کار بندیم.
این مسئول با اشاره به اینکه قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است، بیان کرد: در سوره قدر می‌خوانیم «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (1) وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (2) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (3)، ارزش این شب از هزار ماه بهتر است چون تمام ملائکه از عالم غیب بر کره زمین نازل می‌شود و به دستور خداوند ممزوج زمینیان می‌شوند.
کرباسی خاطرنشان کرد: دهه آخر رمضان فضیلت‌های بسیاری دارد و فرصتی برای خودسازی است. امام علی (ع) انسان کاملی بود و ضربت خوردن و شهادت او نیز با شب قدر همزمان شد.
وی به حاضران توصیه کرد: در شب‌های قدر که تقدیر یک ساله رقم می‌خورد، بسیار توبه و استغفار کنید و خواسته‌های خیر برای هم داشته باشید. در حق پدران و مادران دعا و برایش آن طلب استغفار کنید.
در پایان این مراسم با اهدای جوایز از برگزیدگان مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه و دعای ماه مبارک رمضان تجلیل شد. همچنین فعالان عرصه‌های قرآن و عترت نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان قران رمضان فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از مسابقات ۶۰ بوچیاکار در سالن شهید صیاد شیرازی، در ۴ کلاس پزشکی BC۱، BC۲، BC۳ و BC۴ با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت برترین‌های هر کلاس معرفی شدند.

براساس رای هئیت داوران در کلاس یک، ایمان برماس قهرمان شد، مصطفی قاسم‌زاده به نایب قهرمانی رسید و احمد خوش‌نیت و سجاد منصور نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. در کلاس ۲ موسی رئوفیان به عنوان نفر اول شناخته شد، بهروز مقدم دوم شد و حسین میربلوک و علیرضا کاظمی در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند. رضا فیروز قهرمان کلاس ۳ شد، اسحاق عارفی، علی ناقدی و میلاد رضازاده نیز به ترتیب دوم تا چهارم این کلاس شدند. در کلاس ۴ نیز الیاس وکیلی روی سکوی نخست ایستاد، تارخ دیانتیان دوم شد و ایوب شفاعتی نیز به عنوان سومی رسید. 

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است و در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده است، اما هم اکنون توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • آیین تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه رمضان
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن