Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در عین حال که معتقد است این فراکسیون همراه دولت است، از طرفی نیز می‌گوید انتقادات جدی به دولت وارد است.

به گزارش صدای ایران از تسنیم؛ محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد این فراکسیون، گفت: مجلس دهم ویژگی‌های خاص خود را دارد و روند شکل‌گیری آن به‌سمت سه فراکسیون حرکت کرد، پس نمی‌توان روی خروجی فراکسیون‌ها حساب کرد، به‌خصوص اینکه فراکسیون میانی (مستقلان) در عمل تصمیم‌گیرنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گاهی از لیست امید گلایه می‌کنند، البته این لیستی بود که برای آن هزینه دادیم، اما همه آن لیست عضو فراکسیون امید نشدند، ولی به هر حال ما در فراکسیون امید انسجام قابل قبولی داریم و همواره دغدغه‌مان پیگیری مشکلات مردم بود.
رئیس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم طرح‌های فراکسیونی را با رویکرد اجماعی به نتیجه برسانیم که نمونه آن طرح صداوسیماست که قرار شده در کمیسیون فرهنگی دنبال شود، ما فراکسیون اکثریت نیستیم که بگوییم جمع‌بندی فراکسیون می‌تواند در صحن، رأی آورد، به همین دلیل سعی می‌کنیم طرح‌ها را با تفاهم پیش ببریم.
عارف به برنامه‌های فراکسیون امید مجلس در سال آخر دوره دهم پارلمان اشاره کرد و گفت: ما در اوایل فروردین، جلسه‌ای را به‌بهانه سیل برگزار کردیم که نتیجه آن طرح دوفوریتی جامعی بود که در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و در حال بررسی است.
وی همچنین جهت‌گیری فراکسیون برای یک سال آینده را بر حل مسائل معیشتی مردم عنوان کرد.
رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و رقابتش با علی لاریجانی، گفت: یک جریان سیاسی باید از هویت خود پاسداری کند، رقابت امری بدیهی در پارلمان است و در رقابت همیشه برای پیروزی شرکت نمی‌کنند، ما معتقد به حضور جدی و معنادار در رقابت هستیم.
عارف ادامه داد: در سال دوم انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، ائتلاف کردیم و کاندیدای ریاست نداشتیم، راهبرد فراکسیون این است که در رویدادهای مهم مجلس حضور جدی داشته باشد، البته رقابت در مجلس بلافاصله به رفاقت تبدیل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه "با همه شرایط موجود برای ائتلاف با دیگر فراکسیون‌های برای انتخابات هیئت‌رئیسه اعلام آمادگی کرده‌ایم"، اظهار داشت: ما به آنهایی که با لُگوی لیست امید وارد مجلس شدند، کاری نداریم، اینها در بزنگاه‌ها خود را جزو لیست امید می‌نامند، اما به‌طور کلی راهبردمان این است که اهل رقابت و ائتلاف هستیم و اصل رفاقت بعد از رقابت را می‌پذیریم و به آن معتقدیم.
رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا این فراکسیون با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که بعضاً از ناحیه دولت در حوزه معیشتی و دیگر مسائل به‌وجود آمده، همراه و یا منتقد دولت است، خاطرنشان کرد: ما در این باره معتقد نیستیم که نباید انتقاد شود، ما انتقادات جدی و سازنده‌ای را مطرح کرده و آن را وظیفه نمایندگان و اصلاح‌طلبان می‌دانیم،‌ مانند بقیه که وظیفه شرعی خود می‌دانند که از دولت انتقاد کنند، ما علی‌رغم نقد، همراه دولت هستیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: عارف لاریجانی انتخابات مجلس هیئت رئیسه صدای ایران ایران صدا صدا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت ، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان این فراکسیون در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: از تمام افرادی که زحمت کشیدند و در ماه مبارک رمضان اقدام به ساخت برنامه‌های متنوع قرآنی در شبکه‌های مختلف داشتند کمال قدردانی را داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف هستند که انس با قرآن را در کشور ترویج داده‌اند، افزود: فراکسیون قرآن و عترت وظیفه خود می‌داند که از تمام کسانی که به هر روش در قرآنی شدن جامعه تلاش داشتند قدردانی داشته باشد.

رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است، یادآور شد: امروز برای رهایی از بن بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت معصومین تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام رضا(ع) در مورد رساندن مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی تردید اکثریت از آنها تبعیت خواهند کرد، امروز در گوشه گوشه دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور مشاهد می‌کنیم؛ ما نتوانستم حقیقت معارف قرآنی را به دنیا برسانیم.تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی را برقرار کنیم، می‌تواند تاثیر جامعی داشته باشد به فرض مثال برنامه‌های متنوع قرآنی که در رسانه ملی شاهد آنها بودیم.

پژمانفر با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن؛ اظهار داشت: انس و دوستی با قران بی تردید اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت، در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد؛ گفت: نمایندگان در کنار پیش بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق تمام آرمان‌های قرآنی در کشور باشیم.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از اعضای فراکسیون و تبریک به مناسبت عملیات وعده صادق گفت: در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم، و اعضای فراکسیون که حمایت مثال زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس رسانه ملی در ادامه تاکید کرد: موفقیت برای تولید محتوا در رسانه ملی با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است، همچنین از آقای قمی که به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به رسانه ملی کمک کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

جبلی با تاکید بر اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، اظهار داشت: وظیفه ذاتی ،دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده شکرگزاری این نعمات را به جای بیاوریم، پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را بیشتر کنیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

جبلی در این نشست با تاکید بر اینکه امروز در سازمان صدا و سیما مسابقه وجود دارد، گفت: تهیه کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها و حوزه‌های مختلف برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند که مایه افتخار ما است، امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث دار آن است در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون، گفت: جدی گرفتن موضوعات قرآنی از مباحث قابل توجه است که این مسئله در بسیاری از استان‌ها و روستاها مثال زدنی بود.

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • بادامچیان: در انتخاب رئیس مجلس دوازدهم دخالتی نمی‌کنیم/فراکسیون موتلفه در مجلس تشکیل می‌شود
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • کلهر: اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود در دنیا بهترین می‌شویم
  • احمدی نژاد نیامد، محصولی و حسین شریعتمداری آمدند /حسین دهقان همنشین علی لاریجانی شد /احمد توکلی هم بود+تصاویر
  • تصاویری از سعید جلیلی، محسن رضایی و وزیر رئیسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد /لاریجانی هم آمد
  • پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس