Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اسلام آباد - ايرنا - «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه با بيان اينکه مشورت با همسايگان درباره شرايط دشوار منطقه ضروري است، گفت: امروز تحريم هاي آمريکا نظم بين المللي را نشانه گرفته است.

ظريف پنجشنبه شب به منظور ديدار با مقام هاي جمهوري اسلامي پاکستان در صدر يک هيات وارد اسلام آباد پايتخت اين کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد جواد ظريف از زمان آغاز دولت اميد و تدبير تاکنون 9 بار در مقام وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نيز دهمين ديدار وي از همسايه شرقي پاکستان محسوب مي شود.
وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آنچه بسيار روشن است تحريم هاي آمريکا در واقع نظم بين المللي را نشانه گرفته است و اگر با آن مقابله نشود جامعه جهاني گرفتار مي شود.
ظريف افزود: ما امروز شاهد اقدامات قلدرمابانه آمريکا براي تحميل تحريم ها عليه ايران و همزمان تحريم عليه چين هستيم و اگر جامعه جهاني اجاز بدهد اين اقدامات ادامه پيدا کند در واقع نظام ارتباطات جهاني در اختيار افرادي قرار مي گيرد که پايبند به هيچ قانوني نيستند.
وي افزود: به همين دليل همسايگان ما و مجموعه کشورها نياز دارند براي امنيت جهاني و منافع خودشان با تحريم هاي آمريکا مقابله کنند.
وزير امور خارجه کشورمان گفت: در زمان فعلي منطقه ما شرايط بسيار دشواري را مي گذارند و اقدامات خطرناکي در منطقه در حال شکل گرفتن است که نياز است در اين خصوص با همسايگان مشورت کنيم.
**روابط ديرينه ايران و پاکستان
ظريف مشورت با پاکستان درباره تحولات منطقه اي را يکي از اهداف مهم اين سفر عنوان کرد و افزود: بسيار خوشحاليم که يک بار ديگر فرصت سفر به پاکستان را به دست آورديم، ما با پاکستان روابط بسيار محکم و ديرينه اي داريم و همواره اعلام کرده ايم که ارتباط با همسايگان در اولويت سياست خارجي قرار دارد.
**چابهار و گوادر مکمل يکديگر
وزير امور خارجه ايران که ساعاتي پيش از سفر به پاکستان از بندر چابهار بازديد کرده بود در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا درباره ظرفيت هاي همکاري بنادر چابهار و گوادر نيز گفت: مردم و مسئولان چابهار مصرانه معتقدند که چابهار و گوادر پاکستان بنادر مکمل يکديگر هستند.
وي تاکيد کرد: ما از ظرفيت اتصال چابهار و گوادر برخوردار هستيم و سپس مي توانيم بندر گوادر را از طريق سيستم راه آهن ايران به کريدور شمالي و همچنين ترکمنستان، قزاقستان، آذربايجان، روسيه و حتي ترکيه متصل کنيم.
ظريف با اشاره به طرح اتصال مسير راه آهن ايران به عراق، گفت: در اين سفر پيشنهادهايي را درخصوص اتصال بنادر چابهار و گوادر به دولت پاکستان ارائه خواهيم داد.
وزير امور خارجه کشورمان قرار است فردا (جمعه) در ديدار با مقام هاي عالي رتبه سياسي-نظامي پاکستان راه هاي گسترش روابط دو جانبه از جمله تقويت همکاري هاي امنيتي، مرزي، گسترش مبادلات تجاري و همچنين تحولات منطقه اي و جهاني را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دهد.
نشست هاي مهم ظريف شامل ديدار با عمران خان نخست وزير پاکستان، ژنرال قمر جاويد باجوا فرمانده ارتش، شاه محمود قريشي وزير امور خارجه و اسد قيصر رئيس مجلس ملي اين کشور است.
اين سومين سفر ظريف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلي اين کشور به نخست وزيري «عمران خان» خواهد بود. محمد جواد ظريف اولين مقام بلندپايه يک کشور خارجي بود که با آغاز دولت عمران خان 9 شهريور سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکيل دولت جديد پاکستان را تبريک گفت.
شبس*272*274**9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا اساساً در حال رقابت هستند تا ببینند چه کسی می‌تواند تسلیحات بیشتری را به اوکراین برساند، درگیری با روسیه را تشدید کند و جنگ جهانی جدید را به راه اندازد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که پس از تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر تصویب لایحه جدید در مورد کمک به اوکراین، سیاستمداران اروپایی حامی جنگ، می‌خواهند همین اقدام را انجام دهند.

سیارتو افزود که در نتیجه تحویل تسلیحات جدید و میلیاردها یورو دیگر به اوکراین از امروز در دستور کار اروپا قرار گرفت.

سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا امروز گفت که آمریکا ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

کد خبر 6085726

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»