Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@17:17:52 GMT

ظریف: همه کشورها باید با تحریم‌ها مقابله کنند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۱۰۶۲

وزیر امور خارجه کشورمان از همسایگان ایران و جامعه بین‌الملل خواست که در راستای تأمین منافع خود و امنیت جهانی، با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای جهان به مقابله برخیزند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورودش به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت نه‌تنها همسایگان ایران بلکه مجموعه کشورها نیز باید در راستای تأمین منافع خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای جهان مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا تصریح کرد: «همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ماست. در وضعیت کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما در حال شکل‌گیری است، نیاز است که مشورت‌ها با کشورهای همسایه برقرار شود و این سفر در همین راستا انجام شده است.»

وی در پاسخ به این سؤال که ایران در خصوص فشارها و تحریم‌های آمریکا چه انتظاری از کشورهای همسایه دارد، گفت: «کاملاً روشن است که این تحریم‌ها در واقع نظم بین‌المللی را نشانه گرفته‌اند و اگر با آنها مقابله نشود، جامعه بین‌المللی را گرفتار خواهند کرد. ما امروز شاهد این هستیم که آمریکا علیه ایران تحریم وضع می‌کند و هم‌زمان علیه چین نیز تحریم وضع می‌کند. اگر جامعه بین‌الملل اجازه دهد که این روند ادامه پیدا کند، نظام ارتباطات بین‌المللی در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که به هیچ قانونی پایبند نیستند. به همین دلیل نیاز است که نه‌تنها همسایگان ما بلکه مجموعه کشورها برای امنیت جهانی و برای منافع خودشان، با تحریم‌ها مقابله کنند.»

ظریف اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کرده بود جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران مستقیماً شهروندان عادی را هدف قرار داده است و به همین دلیل تفاوتی با تروریسم ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ظریف تحریم های ایران حسین هدایتی فتح خرمشهر احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ترزامی هوآوی انصارالله یمن زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند