Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در نشست بررسی راهکار‌های توسعه و تقویت بخش تعاون در شهرستان سروآباد سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و اظهار داشت: کشور امروز نیازمند آزادسازی خرمشهر اقتصادی است.

برهان صلواتی گفت: سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اشتغالزایی روستایی و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال فراگیر به بیش از ۵۰۰ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است و نشان می‌دهد سروآباد در جذب این تسهیلات رتبه دوم استانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلواتی سپس با اشاره به سه بخش اقتصادی؛ خصوصی – دولتی و تعاونی گفت: هدف گذاری بخش تعاون تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد بود که آمار نشان می‌دهد با این مهم فاصله داریم و باید تلاش جهادگونه به کار گیریم.

وی در ارتباط با تعاونی‌های مرزنشین افزود: نظارت و ارزیابی کامل بر این تعاونی‌ها انجام شده و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود داشته باشد ناشی از گستردگی و وسعت فعالیت مرزنشینان است که آسیب شناسی این مشکلات هم در دستور کار است.

ظرفیت‌های اشتغال در سروآباد امیدوار کننده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ظرفیت گردشگری، پرورش ماهی و آبزیان، کشاورزی و باغات، دامپروری و ... در سروآباد را ازجمله زیرساخت‌های مهم توسعه در این منطقه برشمرد و افزود: همه این ظرفیت‌ها امید‌ها برای اشتغال در سروآباد را افزایش داده است.

برهان صلواتی القای امید به مردم را در این شرایط اقتصادی اثربخش خواند و گفت باید با تدبیر و تعامل همگانی و تلاش جهادگونه همچون حماسه آزادسازی خرمشهر حماسه اشتغال کارآفرینی و رونق اقتصادی بیافرینیم.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یکی از اهداف تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران را توزیع عادلانه ثروت دانست و اظهار داشت: مرزی بودن، اکوتوریسم، بوم گردی، آب‌های خروشان، باغات، کشاورزی و... مناسب‌ترین موفقیت را برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران در سروآباد فراهم نموده است.

علی اصغر عباسی با بیان اینکه جمعیت قابل توجه سروآباد در روستا‌ها سکونت دارند گفت: تعاونی‌های توسعه روستایی در شهرستان می‌تواند به افزایش رونق اشتغال و اقتصاد روستاییان کمک کند.

به گفته عباسی ۲۸ تعاونی فعال با ۲۴۳ نفر اشتغال و بیش از ۲۸ هزار عضو در سروآباد وجود دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۸۰ هزار نفر؛ تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه برنامه پاسخگویی مدیران استان به مردم در سامانه سامد، به خبرنگار ما گفت: در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان این سهمیه‌ها مصوب و ابلاغ می‌شود تا دستگاه‌ها برای ثبت در سامانه رصد، اقدامات بعدی را انجام دهند.   محمد امین بابایی تعهد اشتغال استان را در سال گذشته، ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا پایان فروردین دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند میزان تعهد محقق شده خود را در سامانه رصد ثبت کنند و پیش بینی ما این است که به چشم اندازی که برای استان تعریف شده بود، یعنی ثبت دست کم ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال، نایل شویم.   وی بیان داشت: فقط یک شهرستان بود که تعهد اشتغالش را به ۱۰۰ درصد نرسانده بود که پیش بینی ما این است تا پایان فروردین ماه، همه شهرستان‌ها به ۱۰۰ درصد تهعد خود در حوزه اشتغالزایی نایل شوند و ما در خراسان رضوی شهرستان زیر ۱۰۰ درصد در سامانه رصد نداشته باشیم.   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه مناطق مرزی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها برای تعهد اشتغال استان در سال جدید، به عنوان جامعه هدف انتخاب شده اند، افزود: پیش بینی می‌کنیم ۱۸ درصد از تعهد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دهند.   امین بابایی در خصوص تحقق شعار سال در مجموعه متبوع خود هم گفت: برای تحقق شعار «جهش تولید و مشارکت مردم»، جامعه کارگری نقشی موثری دارد و ما با کمک کارفرمایان، در راستای ارتقای فرهنگ بهره‌وری در جامعه، در حال برنامه‌ریزی هستیم.   وی اضافه کرد: بر این اساس از کارفرمایان می‌خواهیم به حداقل حقوق اعلام شده توسط شورای عالی کار، بسنده نکنند و مزایای دیگری مانند پاداش بهره‌وری را به کارگران اختصاص دهند تا آنان با انگیز یافتن، به بهره وری در واحد‌های کارگری کمک کنند.   این مسئول افزود: در مجموعه ما، حوزه تعاون ما هم می‌تواند در تحقق شعار سال، در بخش مشارکت‌های مردمی، اقدامات موثری انجام دهد؛ مثلا در این بخش، علاوه بر اینکه سرمایه‌های خرد مردم در قالب تعاونی‌ها جمع آوری و مدیریت می‌شود، درصدد هستیم روی نوآوری در بخش تعاون و استفاده از ظرفیت‌ها و ایده‌های اعضا در ایجاد تعاونی‌ها و همچنین اشتغال آنان، کار کارشناسی انجام دهیم.    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه برای توسعه تعاونی‌ها در این حوزه برنامه ویژه‌ای تدارک خواهیم کرد، گفت: در حال رایزنی با شهرداری مشهد و مرکز نوآوری آن هستیم تا در سال جدید یک مرکز نوآوری بخش تعاون ایجاد کنیم؛ برای این کار هم اگر شهرداری برای تخصیص سازمان مساعدت کند، اداره کل تعاون اقدامات قانونی‌اش را برعهده می‌گیرد تا به این وسیله بتوان در جهت تحقق شعار سال گام‌های موثرتری برداشت.

دیگر خبرها

  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود
  • عملیات موشکی و پهبادی ایران اقدامی منطبق بر قوانین بین‌المللی بود
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • نزدیک به ۸۰ هزار نفر؛ تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر