Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دومین حمله پهپادی یمن به فرودگاه نجران طی ۲۴ ساعت اخیرنشان از تغییر راهبرد یمنی‌ها در تنوع عملیات هوایی و اثرگذاری بر افکار عمومی ائتلاف سعودی- اماراتی دارد. «اجلاس اضطراری» نهم خرداد ماه مکه که از سوی ملک سلمان درخواست شده نیز به تنهایی از به هم‌ریختگی حکومت عربستان پس از عملیات برق‌آسا و حیرت انگیز بندر حساس «فجیره» و عملیات دیگری که فردای آن روز دو بندر سعودی حاشیه دریای سرخ را هدف قرار داد و برای ساعاتی صادرات نفت عربستان را به صفر رسانید، حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی وزیر مشاور در امور خارجی عربستان می‌گوید: ملک سلمان از حمله پهپادی یمنی‌ها به دو بندر مهم صادرات نفت عربستان یعنی «الدوادمی» و «عفیف» به شدت نگران شده است. دلیل نگرانی پادشاه هم واضح بود. رویترز خسارت‌های وارد شده بر بورس عربستان پس از عملیات را ۱۰ میلیارد دلار دانست که موجب شد، عربستان سعودی حدود ۲ درصد از ارزش کل بازار بورس جهانی مربوط به سهام شرکت آرامکو را از دست بدهد که این میزان حدود ۵۲۰ میلیارد دلار است.

CNBC نیز خسارت‌های بورس عربستان در دو روز بعد از حمله را ۲۱ میلیارد دلار اعلام کرد. به هرروی، حرکت پهپاد‌های یمنی در ارتفاع پایین و در عین حال عبور در یک مسیر طولانی بدون آن که شناسایی شوند و این مسیر طولانی باعث اتمام سوخت آن‌ها شود،

به سعودی‌ها یادآور می‌شود که یمنی‌ها به موقعیت جدیدی دست یافته اند و واقعاً می‌توانند صادرات نفت عربستان را به صفر برسانند. در واقع پهپاد‌هایی که توانستند علاوه بر حفظ سوخت، موشک‌هایی را حمل و با دقت به ایستگاه‌های نفتی عربستان در دو بندر واقع در شمال دریای سرخ شلیک کنند، به یک کابوس برای سران سعودی- اماراتی تبدیل شده‌اند.

منبع:خراسان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سهام صادرات نفت عربستان عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!

یک رسانه معتبر ایتالیایی از خیز عربستانی‌ها برای خرید باشگاه اینتر خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش کشورمان به نظر می‌رسد فصل آینده در باشگاهی توپ خواهد زد که در مالکیت سعودی‌ها خواهد بود.

طارمی با ارزش 12 میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران است و بهترین لژیونر فوتبال کشورمان نیز به شمار می‌آید.

طارمی زمستان گذشته با مدیران باشگاه اینتر برای امضای قرارداد دوساله و قابل تمدید برای فصل سوم به توافق رسید.

ستاره ایرانی قرار است تابستان پیش رو به صورت رایگان و به عنوان بازیکن آزاد از پورتو راهی نراتزوری شود.

نشریه لا ریپوبلیکا ایتالیا گزارش می‌دهد که یک مجموعه عربستانی پیشنهاد رسمی برای خرید باشگاه اینتر میلان داده و می‌خواهد این باشگاه ایتالیایی را خریداری کند.

 رسانه معتبر ایتالیایی می‌نویسد که این شرکت متعلق به یک خانواده سلطنتی را عربستان است و خارج از مالکیت صندوق سرمایه گذاری سعودی است که این روزها برای خرید بازیکنان بزرگ ریخت و پاش می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ برتر شد(عکس) قرارداد مهدی طارمی دو برابر شد

دیگر خبرها

  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!
  • بازی مهدی طارمی در اینتر عربستان!