Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف اله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثرات هم‌جواری دانشگاه با صنعت و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در جهت توسعه ارتباط با صنعت گفت: پل زدن میان صنعت و دانشگاه و ایجاد یک اعتماد دو طرفه گام مهمی در جهت رونق تولید و خودکفایی در کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دانشگاه به صنعت برود می‌توانیم با بهره‌‌مندی از وجود متخصصان بومی در کشور، با بی‌‌نیازی از بیگانگان و تکیه بر سرمایه‌‌‌های ملی داخلی در جهت رونق صنایع مختلف کشور گام برداریم.

وی درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در جهت هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت افزود: با توجه به وجود کارخانجات بسیار در جهت تولید فرش خصوصا فرش ابریشم که منحصرا متعلق به استان قم است و قابلیتی که این استان در زمینه صنعت فرش دارد در دانشگاه آزاد قم، درصددیم تا یک مدرسه مهارتی در زمینه صنعت فرش راه‌اندازی کنیم. این مدرسه اولین مدرسه مهارتی تخصصی در صنعت فرش کشور محسوب می‌شود که از مهرماه آغاز به کار می‌‌کند.

فضل الهی یادآور شد: در حال حاضر، رشته فرش در دانشگاه آزاد قم وجود ندارد اما به توجه به ایجاد مدرسه مهارتی درصددیم تا ظرفیت لازم برای ایجاد این رشته در دانشگاه را ایجاد کنیم. برای ورود دانشگاه به صنعت فرش و راه‌اندازی مدرسه مهارتی رایزنی‌هایی را با صاحبان این هنر و کارخانجات مختلف آغاز کردیم. بدون شک ورود دانشگاه به این صنعت منجر به تحولات عظیمی در این حوزه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ادامه خاطر‌نشان کرد: با توجه به قابلیت‌‌های موجود در سطح استان و بدنه دانشگاه؛ درصددیم تا مدارس عالی مهارتی در رشته حقوق و حسابداری هم ایجاد کنیم. در حقیقت ایجاد این مدارس در دانشگاه آزاد، آغازی برای تبادل وسیع‌تر ارتباط دانشگاه با صنایع مختلف است که نوید دهنده آشتی دانشگاه با صنعت خواهد بود.

وی در پایان درباره توجه به فرهنگ و حوزه علوم انسانی در واحد قم تاکید کرد: واحد قم به عنوان قطب علوم‌انسانی کشور شناخته شده است و 11 کارگروه با توجه به نیازهای موجود در کشور و در قالب علوم‌انسانی با موضوعاتی چون روان‌شناسی، مدیریت و حقوق تشکیل شده است. با توجه به اینکه استان قم مهد تمدن شیعی و فرهنگی بوده و ظرفیت مناسبی برای فعالیت در این عرصه و توسعه علوم انسانی با نزدیکی دانشگاه و حوزه در جهت اسلامی‌سازی علوم انسانی در این دانشگاه آغاز شده این امر، سرآغازی برای توسعه علوم انسانی بوده که بدون شک، نقشی تعیین‌کننده در گسترش صنایع گوناگون دارد.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم سیف اله فضل الهی هم‌جواری دانشگاه با صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: رشته‌های پرستاری داخلی، جراحی وپرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد به دانشکده پرستاری و مامایی تربت حیدریه اضافه شد.
حسین ابراهیمی پور افزود:با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه‌های داخلی- جراحی و سلامت جامعه و همچنین پتانسیل‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، شورای آموزش علوم پایۀ پزشکی، بهداشت و تخصصی با تاسیس این دو رشته موافقت کرد.
وی گفت: امیدواریم با تاسیس این رشته‌ها، شاهد تربیت پرستاران متخصص وکارآمد در این زمینه‌ها باشیم وبتوانیم خدمات تخصصی‌تر وبا کیفیت تری در  شهرستان به مردم ارائه دهیم. 
وی با اشاره به اینکه تاسیس این دو رشته جدید گام مهم در جهت ارتقا سطح آموزش پرستاری در دانشگاه ومنطقه خواهد بود افزود: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار دانشجو در ۱۸ رشته در چهار دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است