Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرهای مربوط به دیدار وزیر امور خارجه ایران با یکی از سناتورهای آمریکایی در صفحه توئیتر خود نوشت: این جلسه طبق روال قبلی که با اعضای کنگره داشتیم، انجام شده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مقامات کشورمان درباره دیدارهایی با برخی اعضای کنگره اعلام نظر کرده بودند و آن گفته بود و آن را یک اقدام متعارف خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محنایی: فدراسیون بسکتبال ناکامی‌های فدراسیون قبلی را یدک می‌کشد/ با این روند از حریفان عربی عقب می‌افتیم

سید کاظم محنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه سال ۱۴۰۲ را سال موفقی برای بسکتبال ایران می‌داند، اظهار کرد: به نظرم فدراسیون بسکتبال موفقیت چندانی نداشت. شکست‌های که تیم ملی در تورنمنت‌های مختلف داشت خیلی ناباورانه بود. در گزینش اشخاصی که مسئولیت در تیم ملی بسکتبال گرفتند خیلی تأمل لازم صورت نگرفت. تغییرات صورت گرفته نتایج مثبتی را به همراه نداشته و هاکان دمیر که سرمربی تیم ملی شد هرگز نتوانست عملکرد مورد انتظار را داشته باشد. سرمربی ترکیه‌ای در حد و قواره تیم ملی بسکتبال ما نبود. 

۱۴۰۲ را نمی‌توان سال پرباری برای بسکتبال ایران دانست

وی ادامه داد: بالطبع وقتی این همه ناکامی و شکست را می‌بینیم دل همه کسانی که در ورزش بسکتبال استخوان ترکاندند و صاحب تجربه و سابقه هستند واقعاً به درد آمده است. البته در برخی بخش‌ها عملکرد فدراسیون نمره قبولی می‌گیرد. در قسمت بانوان عملکرد رو به رشدی را شاهد بودیم. ولی در آقایان در رده‌های پایه و بزرگسال عملکرد خوبی را شاهد نبودیم. یک‌سری انتخاب‌ها را داشتیم که نتوانستند نقش مثبتی را داشته باشند. سرپرست خوبی را برای تیم ملی انتخاب نکردند، سرمربی تیم ملی هم نتوانست جوابگوی اعتماد فدراسیون باشد. ۱۴۰۲ را نمی‌توان سال پرباری برای بسکتبال ایران دانست و به نظرم سال غم‌انگیزی بود. البته محسن معزی فر به عنوان دبیر فدراسیون خیلی موثر بود و توانست کمک‌های زیادی به بسکتبال کند. او با دل و جان کار کرد و زحمت کشید دیگر عوامل فدراسیون خیلی کارساز نبودند و ما هنوز داریم ناکامی‌های فدراسیون قبلی را یدک می‌کشیم.

اصلاً پشتوانه سازی انجام ندادیم

پیشکسوت بسکتبال ایران در مورد اینکه رئیس فدراسیون معتقد است هاکان دمیر توانسته در امر جوانگرایی اهداف فدراسیون را جامه عمل بپوشاند، عنوان کرد: ما اصلاً پشتوانه سازی انجام ندادیم. بعد از فدراسیون مرحوم محمود مشحون دیگر روسای فدراسیون‌ها نتوانستند در زمینه پشتوانه سازی اقدام جالب توجهی داشته باشند. پوست اندازی در تیم ملی بزرگسالان هر کشوری می‌افتد، به اندازه لازم بسکتبالیست جوان نداشتیم که بتوانند جایگزین نفرات پا به سن گذاشته شوند. فکر نمی‌کنم خیلی کار بزرگی شده باشد. هاکان دمیر که آمده بود، از او خواستند تا دست به جوانگرایی بزند و خیلی مسائل به او دیکته شد، کار درستی بود که نسل جدیدی به تیم ملی اضافه شوند ولی برای خیلی از بازیکنان زود بود تا به تیم ملی بزرگسالان برسند.  

جمشیدی به ناحق از تیم ملی کنار گذاشته شد

وی خاطرنشان کرد: برای محمد جمشیدی خیلی زود بود تا از تیم ملی کنار گذاشته شود، چون او خیلی مهره کارساز، باتجربه و اثرگذار در تیم ملی بود که به ناحق کنار گذاشته شد. الان مهره‌هایی، چون متین آقاجان پور، سینا واحدی، پیتر گریگوریان، نوید رضایی فر، سالار منجی، حسن علی اکبری، میثم عابدی و محمد ترابی می‌توانند به تیم ملی کمک زیادی کنند، چون همگی انگیزه زیادی دارند تا در تیم ملی بازی کنند. علی اکبری اگر روی او سرمایه‌گذاری شود، می‌توانند خیلی خوب از او نتیجه بگیرند، یک مربی تخصصی تو پست پنج این بازیکن را خواهد ساخت تا جای خالی حامد حدادی را پر کند. حتی می‌توان با حدادی قرارداد بست تا مربی اختصاصی او شود و با این بازیکن آینده‌دار کار کند. حدادی با فدراسیون قرارداد ببندد، می‌تواند کلی بازیکن پست پنج را در اختیار تیم ملی قرار دهد و پشتوانه خوبی در این زمینه ایجاد کند.

زمانی بسکتبال ایران قدرت اول آسیا بود 

محنایی درباره اینکه تیم ملی بسکتبال در پنجره انتخابی کاپ آسیا چه عملکردی داشته و می‌تواند در ادامه بهتر نتیجه بگیرد، عنوان کرد: دیدم که در تهران برابر قطر به سختی برنده شدیم. قطر دو بازیکن تبعه داشت که این بازیکنان خارجی عملکردی فراتر از بازیکنان ما نداشتند. ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در قطر بودند. تیم‌های عربی در مقابل بسکتبال ایران حرفی برای گفتن نداشتند و چه بر سر بسکتبال ما آمده که مقابل قطر در دقایق آخر جای باخت را با برد عوض می‌کنیم و به سختی از حریف ضعیف‌تر می‌بریم. زمانی ما قدرت اول آسیا شدیم و چین، ژاپن و کره جنوبی را شکست دادیم و حتی به پیروزی مقابل استرالیا و نیوزلند فکر می‌کردیم. الان باید به دنبال راهی برای شکست دادن تیم‌های عربی باشیم.

جوانگرایی کنیم که تا ۱۰ سال آینده برای تیم ملی بازی کنند

وی خاطرنشان کرد: باید یک فکر اساسی برای ارتقای بسکتبال ایران کنیم. اگر قرار بر جوانگرایی داریم باید جوانانی بازی کنند که تا ۱۰ سال آینده بتوانند برای تیم ملی بازی کنند. دو سال در آسیا نتیجه نگیریم ولی در عوض نسل جدید ساخته شود و دوباره بتوانیم قهرمان آسیا شویم. این همه مربیان کارکشته و کاربلد داریم، آن‌وقت سرمربی ترکیه‌ای را انتخاب کردیم که در حد مهران شاهین طبع، مصطفی هاشمی، مهران حاتمی و فرزاد کوهیان نبوده است. با این انتخاب تیشه به ریشه بسکتبال ایران زدیم و باعث شدیم تا بخواهیم به شرایط گذشته بازگردیم، از لحاظ زمان به مشکل می‌خوریم. اگر با این روند پیش برویم از حریفان عربی عقب می‌افتیم، لبنان، اردن، سوریه و عراق از ما پیشی می‌گیرند. باید بهترین مربیان خارجی را برای تیم‌های ملی پایه بیاوریم و تنها به تیم ملی بزرگسالان به عنوان ویترین نگاه نکنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • محنایی: فدراسیون بسکتبال ناکامی‌های فدراسیون قبلی را یدک می‌کشد/ با این روند از حریفان عربی عقب می‌افتیم
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • پدر ملی پوش ایران به استقبال شاگردان قلعه نویی در عشق آباد رفت
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • ابراز علاقه شدید مردم ترکمنستان به این ستاره تیم ملی ایران
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو از تصویب قطعنامه آتش‌بس ناراحت است
  • پدر ملی پوش ایران به استقبال شاگردان قلعه نویی در عشق آباد رفت | محبوبیت ویژه ستاره ایران در ترکمنستان